Halv miljon Warhammer Online-spelare

Inaktiv

Hoppas det går bra för detta, är ganska sugen själv.

Medlem

Som en hängiven wow spelare säger jag så här:
War är ett jävligt bra mmo, ingen tvekan om det, jag tror, inte för att jag hoppas på det, att anledning att det har flytit på så bra med subscriptions som det gjort för dom är att WoW är för tillfället tomt på innehåll, visst allt finns kvar, men det är gammalt och tråkigt, när Wotlk släpps, kommer nog antalet spelare i War sjunka, vilket är synd, Blizzard behöver en konkurent som sporrar dom med att göra nytt, att förbättre sitt egna spel.
Som sagt, detta är vad jag tror, och jag tycker det är synd, för jag gillar War.

Medlem
Skrivet av Kato:

Som en hängiven wow spelare säger jag så här:
War är ett jävligt bra mmo, ingen tvekan om det, jag tror, inte för att jag hoppas på det, att anledning att det har flytit på så bra med subscriptions som det gjort för dom är att WoW är för tillfället tomt på innehåll, visst allt finns kvar, men det är gammalt och tråkigt, när Wotlk släpps, kommer nog antalet spelare i War sjunka, vilket är synd, Blizzard behöver en konkurent som sporrar dom med att göra nytt, att förbättre sitt egna spel.
Som sagt, detta är vad jag tror, och jag tycker det är synd, för jag gillar War.

Du slog nog rekord i världens längsta mening ;). Jag tyckte det va underhållande så detta är inget flame.

Inaktiv
Skrivet av Snigelapa:

Ge oss ett Warhammer 40k MMO istället där man styr en hel squad. Det hade varit riktigt Fett!

Ledsen att göra dig besviken men #Vigil Games utvecklar #Warhammer 40,000 MMOG som de har sagt ska vara ett klassiskt MMORPG. Alltså inga squads. Sorry.

Medlem

Jag förstår att WAR, och alla andra MMOs jämförs med WoW, det är naturligt eftersom det är det största (åtminstone i västvärlden). Det är dock fruktansvärt tröttsamt med alla "WAR suger, WoW äger" och tvärt om.

WoW är ett fruktansvärt bra spel. Det spelar ingen roll om just Du tycker annorlunda, för med så många spelare som betalat för att spela så länge så kan man inte förneka att det är ett bra spel. Annars hade det inte hänt. Visst har det sina brister, som bland annat gjort att jag själv slutat spela, men det förändrar inte faktumet att det är ett bra spel.

För mig har den stora bristen alltid varit meningsfullt end-game. Och då menar jag inte att det inte finns något att göra vid max level, för det gör det i massor. Problemet är att så gott som allt i WoW kretsar kring att skaffa sig bra utrustning, men sen har man inte något meningsfullt att göra med den utrustningen. Ja, man kan använda den för att lättare ta sig igenom PvE instanser etc, eller att få en fördel i PvP. Men vad får du för belöning? Du kan om du är riktigt hardcore få "worlds first kill" eller hög arena-rank. Men det räcker inte för mig.

Det är här jag hoppas att WAR ska göra bättre ifrån sig, med keeps och kanske även city sieges beroende på hur dom kommer fungera. Jag tror att bara skryträttigheterna (epeen) kommer göra keeps väldigt underhållande, men sen hoppas jag på meningsfulla bonusar. Tex att det tickar x guld per timme man håller ett keep, eller bonusar på trade skills (crafting) som gör att man kan få bättre items, eller andra liknande bonusar. Då kommer bra gear inte bara vara ett mål utan meningsfull fortsättning, utan det kommer stärka dig och dina vänner i kampen om att ta över och försvara ett keep.

Än så länge har jag spelat upp 2 karaktärer till lvl8, och det har varit skoj. Det är helt klart en styrka att kunna levla genom PvP, samt att man får en stats-boost om man är låglevlad för att kunna ha lite mer chans mot dem som är högre level. Levling är inte längre en grind som man ska ta sig förbi (för så är det, även om levling i WoW ofta var roligt, vilket Blizzard också måste ha insett att folk tycker eftersom dom höjer level cap hela tiden, något som jag tyvärr tycker är negativt).

Visst finns det brister även i WAR, men det är helt klart en lyckad release, och de som tror att WAR kommer tappa spelare i samma takt som AoC vet helt enkelt inte vad de pratar om. AoC hade inget innehåll efter level 20, det har WAR. Men för att återknyta till alla ni som endast bryr er om "WoW vs WAR": Blir WAR en WoW-dödare? Nej, WoW kommer inte att dö på flera år. Men WAR kommer definitivt att ta många subscribers, speciellt de som gillar PvP.

QRT
Medlem
Medlem

Älskar Warhammer universumet, men Warhammer online var tyvärr inget för mig. Väntar på Mortal Online, eller varför inte Warhammer 40k MMOet!

http://www.mortalonline.com/

Inaktiv

WoW är ett fruktansvärt bra skitspel siom vart populärt för att Warcraft var det. Det skulle bara vara ett annat "korean mmorgp" annars.

MMORPGS är så förbannat trista, alla är likadana, ge mig ett annorlunda. Inte,
Levla
gear
spela fast man tycker det suger,
spel.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av ZkilfinG:

Jag förstår att WAR, och alla andra MMOs jämförs med WoW, det är naturligt eftersom det är det största (åtminstone i västvärlden). Det är dock fruktansvärt tröttsamt med alla "WAR suger, WoW äger" och tvärt om.

WoW är ett fruktansvärt bra spel. Det spelar ingen roll om just Du tycker annorlunda, för med så många spelare som betalat för att spela så länge så kan man inte förneka att det är ett bra spel. Annars hade det inte hänt. Visst har det sina brister, som bland annat gjort att jag själv slutat spela, men det förändrar inte faktumet att det är ett bra spel.

För mig har den stora bristen alltid varit meningsfullt end-game. Och då menar jag inte att det inte finns något att göra vid max level, för det gör det i massor. Problemet är att så gott som allt i WoW kretsar kring att skaffa sig bra utrustning, men sen har man inte något meningsfullt att göra med den utrustningen. Ja, man kan använda den för att lättare ta sig igenom PvE instanser etc, eller att få en fördel i PvP. Men vad får du för belöning? Du kan om du är riktigt hardcore få "worlds first kill" eller hög arena-rank. Men det räcker inte för mig.

Det är här jag hoppas att WAR ska göra bättre ifrån sig, med keeps och kanske även city sieges beroende på hur dom kommer fungera. Jag tror att bara skryträttigheterna (epeen) kommer göra keeps väldigt underhållande, men sen hoppas jag på meningsfulla bonusar. Tex att det tickar x guld per timme man håller ett keep, eller bonusar på trade skills (crafting) som gör att man kan få bättre items, eller andra liknande bonusar. Då kommer bra gear inte bara vara ett mål utan meningsfull fortsättning, utan det kommer stärka dig och dina vänner i kampen om att ta över och försvara ett keep.

Än så länge har jag spelat upp 2 karaktärer till lvl8, och det har varit skoj. Det är helt klart en styrka att kunna levla genom PvP, samt att man får en stats-boost om man är låglevlad för att kunna ha lite mer chans mot dem som är högre level. Levling är inte längre en grind som man ska ta sig förbi (för så är det, även om levling i WoW ofta var roligt, vilket Blizzard också måste ha insett att folk tycker eftersom dom höjer level cap hela tiden, något som jag tyvärr tycker är negativt).

Visst finns det brister även i WAR, men det är helt klart en lyckad release, och de som tror att WAR kommer tappa spelare i samma takt som AoC vet helt enkelt inte vad de pratar om. AoC hade inget innehåll efter level 20, det har WAR. Men för att återknyta till alla ni som endast bryr er om "WoW vs WAR": Blir WAR en WoW-dödare? Nej, WoW kommer inte att dö på flera år. Men WAR kommer definitivt att ta många subscribers, speciellt de som gillar PvP.

För mycket fritid?

Medlem

Yeah mortal online

Medlem

MMOs är för folk med för mycket fritid. Ska man hinna med andra intressen samt "riktiga" spel så har man inte tid att sitta och dega med samma spel månad efter månad.

Medlem

Det är väl bara att be Mythic och folk som spelar att lycka till och ha kul! Jag har inget större intresse i spelvärlden själv, så för mig blir det att hoppa över tror jag.

Medlem

WaR är faktiskt kul.. dock ska man spela den lite för att förstå det roliga med det.. helst 10 lvls+....

Medlem

Av det jag har sett hittills så är det klart bättre än vad wow var när det släpptes. Har dessvärre varken tid eller ork att börja med ett nytt mmorpg så det får vara.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

WaR är faktiskt kul.. dock ska man spela den lite för att förstå det roliga med det.. helst 10 lvls+....

Jupp, dock borde det vara allmänt kännande att du måste i alla fall spela spelet en bit upp i levlarna innan du kan döma det.

Ganska ironiskt att många WoW-spelare ratar WAR för att det var tråkigt de första 3 levelsen och när de sedan spelar ett spel som inte är roligt förens maxlevel.

I rank 8 kan du börja göra RvR, Runt rank 10 börjar du ha de saker som verkligen utmärker din klass och archtype. I rank 12-14 kan du börja ta borgar.

WAR är för de som gillar hardcore PvP/RvR och casual PvE/PvP/RvR. Föredrar du hardcore PvE eller mycket småskalig duelliknande ladder PvP så är WoW ett bättre alternativ.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Brorsan köpde spelet idag så jag leechade på han account nyss.
Spelade upp en Marauder till lv.6 eller så.

Hade en polare bredvid mig som lirat sedan release som snabb förklarade det mesta så man slapp sitta som ett fån.

Välldigt segt gick striderna, att vara snabb på abilites fanns inte för alla skills laggar efter å fruktan svärt.
Att få upp 3st rends var jätte svårt, det var inte ara att renda 3ggr utan man fick typ trycka 15ggr.
En attack som skulle slowa dom med 40% verkade fan inte fungera, slog på dom med den skillen men inte fan sprang dom långsamare.
Världens segaste auto attack hade spelet iaf, typ 5sek mellan varje slag med ett en hands vapen.

Skall fortsätta nöta vidare sedan för se om det blir bättre, just nu känndes det bara segt, var roligare att göra quests än RvR.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

"AoC hade inget innehåll efter level 20, det har WAR. "
Roliga är att du själv skriver att du bara kommit till lvl8 på WAR. =P

Har spelat det i 2timmar nu. Känner inget direkt sug, men det kan ju vara som ni säger. Blir kanske bättre när man kommit upp vissa lvlar.
Men känns rätt buggigt i mellan åt, mitt lejon försvinner i mellan åt. Man kan stå brevid fiender som slåss mot lejonet, sen när man försöker slå fienden så står det att jag är för långt bort. Då försöker jag kasta min yxa, då kommer det upp att jag är för närma. Hur ska dom ha det?
Nä, som sagt.. Får hoppas att det blir bättre, för det har inte varit särskilt kul hittills.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

För mycket fritid?

Ohh ja. Med heltidsjobb, eget företag, och barn så har jag massor med fritid.

Dock hindrar det mig inte från att vara passionerad emellanåt.

Skrivet av Håkan:

"AoC hade inget innehåll efter level 20, det har WAR. "
Roliga är att du själv skriver att du bara kommit till lvl8 på WAR. =P

Jag har inte spelat AoC över huvud taget heller, men det hindrar mig inte från att ha rätt.

Medlem

Riktigt bra MMO.

Att klaga på buggar precis när ett MMO släpps är ungefär som att klaga på att solen har fläckar jag menar alla har det och det kommer bli bättre allt eftersom.

Medlem

Klart bästa MMO som gjorts, kan varmt rekommendera det!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Diggar verkligen detta, men det visste jag för 18 månader sedan när jag kom med i betan att jag skulle göra WAR kommer aldrig att döda WoW, endast Blizzard kan döda WoW (och de är på rätt god väg).

För de som säger att 500.000 accounts inte är något mot WoW, så svarar jag bara: Like I care. 500.000 spelare betyder fulla servrar, tillräckligt med income för Mythic för att fortsätta utveckla spelet samt en riktigt bra spelupplevelse för mig.

Rock on WAR!

Inaktiv

jo jag förhandsbokade ett EX också och gjorde konto, skickade tillbaks skiten så fort det damp ner i brevlådan.

i stortsätt samma sak som jag gjorde med AoC fast där ligger fortfarande exemplaret kvar i hyllan och sammlar damm

Medlem

ruskigt bra spel sofar iaf, började rvra från lvl 1 till lvl 10 typ. gick riktigt fort, man får cash, rp o exp

Avstängd

WAR är säkert kul och jag hoppas att de kan stå sig ett tag mot WoW. Själv känner jag dock inte särskilt starkt för Warhammer eftersom jag aldrig kört det. Däremot körde jag Warhammer 40'000 ett tag. Jag skulle hellre köra ett MMO i den världen.

Medlem

Spelade lite mer nu och valde chosen.
Vad jag uplever så är det sämst PvP/RvR i spelet, att spinga omkring och questa för sedan göra public quests var bra mycket roligare.
PvP kanske lär nog bli roligare när man är level/rank 40 och bara möter 40 folk också, men inte fan årkar jag lira ända dit.
Kan strö spela lite då och då bara för jag gör det gratis på min broders account men det blir inget köp för min del.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Det enda som skulle kännas nytt vore ett World of Starcraft, då slipper man alla dvärgar och alver osv.

Inaktiv

War faila hårt för det är inte tillräckligt likt wow.

Medlem

WAR är mitt första MMORPG och jag har tidigare bara stått bredvid och tittat på när andra har försökt inviga mig i sådana världar. Och eftersom detta är mitt första MMORPG har jag ju inget att jämföra med...

Men nu när jag har provat WAR och den sortens spel (är/var mest för fps spel) tycker jag att det är skitskoj! Jag kanske inte är den mest vane spelaren som alltid vet vad jag gör, men kul är det iaf!!! Kommer nog att spela detta en lång tid framöver!

Menace, lågskillad lvl 6 Marauder


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Whoho! snart slår vi wow också

Medlem

Frågan är ju om spelet håller i längden. Eftersom flertalet spelare som startade spela när WAR släpptes borde vara inom ungefär samma level, så borde det även snabbt bli tomt på de områden som är till för level 1-10. Eftersom det antagligen är/kommer snart att bli tomt i dessa områden blir det ju väldigt svårt för nya spelare att delta i RVR och pq, med andra ord är man tvingad till pve-grind till maxlevel...eller?

Skriv svar