Påven upprör den muslimska världen
att läsa upp ett citat från en snubbe på 1300-talet... idag... i ett tal som ska handla om nuet (även om man ska beskriva det med saker som hänt).. är väl ändå att uttrycka sin egen åsikt
men viskleken works its works, jag själv har inte ens hört talet men ändå har jag massa åsikter om det.. du ser ju själv hur det funkar
tänk dej det gånger hundra borta där en förolämpning mot religionen är en förolämpning mot en hel livsstil
mjo, det är mkt man önskar.. finns många saker i världen som borde vara på ett annat sätt
jag tycker bara det är viktigt att man inte naglar fast bilden i huvudet på unga att "islam är våldsamt", när det alltid handlar om vart det sker och vem som gör det (dock faktiskt mest vart det sker).
fokusen hamnar helt fel. det är ett av dagens stora problem
usa-kritik hamnar på presidenten, när det är i detta fallet hans läskiga stab som styr. antipiratkopierings-kritik hamnar på henrik pontén, när det egentligen borde hamna på en bojkott av RIAA-bolagens försäljning.
dom får betalt för att vara scapegoats
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
Som nån nämde tidigare, är en vis ironi över att muslimernas respons på att nån kallar dom för våldsamma är att bli just väldigt våldsamma.
Men det förklarade prikk med att muslimerna var mer eller mindre hjärntvättade av sin religion.
kan inte påvjäveln hålla sin trut istället och se till att försöka hålla sin lika-full-av-skit-religion i högsta grad möjligt vän med islam så världen i högsta utsträckning slipper våldet..?
Så de kristna ska vara tysta för att allt ska vara frid och fröjd? Mysgubben Ahmadinejad är inte dålig han heller på att piska upp stämmningen.
kan iofs vara bra att sopa rent framför egen dörr innan man börjar bedöma muslimer efter vad någon "ledare" i turkiet sagt. ska man generalisera på det sättet kan man ju dra följande slutsats om vår nutidshistoria: några muslimer kallar USA för mördare, efter åratal av bombningar och sanktioner mot arabvärlden - USA bestämmer sig för att mörda några fler muslimer...
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
som nån sa kristna samhället har ju en heldel skit som skulle behövas städas undan innan man börjar skälla på diverse muslimer.
http://www.random-good-stuff.com/random_good_stuff/2006/09/th...
quod similis saporem blandeque coruscant
Men det förklarade prikk med att muslimerna var mer eller mindre hjärntvättade av sin religion.
bara för att förtydliga.. i fattiga länder där religionen genomsyrar hela live. där. menade absolut inte muslimer i allmänhet. (men det fattade du säkert)
kan inte påvjäveln hålla sin trut istället och se till att försöka hålla sin lika-full-av-skit-religion i högsta grad möjligt vän med islam så världen i högsta utsträckning slipper våldet..?
Så de kristna ska vara tysta för att allt ska vara frid och fröjd? Mysgubben Ahmadinejad är inte dålig han heller på att piska upp stämmningen.
äh vafan.. om båda två kunde hålla klaffen vore det toppen
Förväntar ni er nåt bra från en påve som var med i Hitlerjungend?
Godwins lag?
Du tog orden ur munnen på mig
Det är skillnad att jämföra någon med att vara nasse och att personen i fråga faktiskt HAR varit med i hitlerjungend(!), även om det var ofrivilligt och han kanske flydde. Han var högst opassande som både kandidat och och numera som påve.
hah
påven asså.. den snubben har nog många skelett i garderoben, men det är väl nåt i stil med att han ses som helt mänsklig och att han kan göra fel osv, men i religiösa frågor är han typ guds språkrör (asså så som katoliker ser honom)
jaa.. säger då bara det.. åk till Italien ställ dig å säg nått i stil med att jesus var homoxeuell och du kommer ha cabenari efter dig.
Katoliker är fanatiska när de kommer till kretik bara att de förklarar dig som besatt av satan eller tror du är utvecklingsstörd.
Glömmer aldrig när jag fick en artikel skickad till mig från min salige farmor där de stog om hur sverige var satans rike.
blev publicerad i en av italiens största kotolska tidningar efter det där med homo saken i kyrkan
jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.
som nån sa kristna samhället har ju en heldel skit som skulle behövas städas undan innan man börjar skälla på diverse muslimer.
kom igen nu!!! Ska verkligen alla Muslimer ta ansvar från all terror som muslimska extremister utför?
du ska nog se att svenska kyrkan tar avstånd till och med mot en sån harmlös"sekt" som Livets ord.
[quote=Ichinin]
Förväntar ni er nåt bra från en påve som var med i Hitlerjungend?
Godwins lag?
Du tog orden ur munnen på mig
Det är skillnad att jämföra någon med att vara nasse och att personen i fråga faktiskt HAR varit med i hitlerjungend(!), även om det var ofrivilligt och han kanske flydde. Han var högst opassande som både kandidat och och numera som påve.
Haha, du schwischade förbi Wikipedia i bara farten, säkerligen...
Annars håller jag med Godwins lag kanske inte passar in här, men jag förstår inte vad hans medlemsskap i hitlerjugend har med saken att göra. Det var ju som bekant allt annat än frivilligt på den tiden. Dessutom har det _noll_ relevans till det vi nu diskuterar.
Onödigt helt enkelt.
Intressant att somliga tycker att det är rimligt att jämföra Ecce Homo med påvens uttalande, som CRC redan påtalat så handlade den förra om intern kritik. Men såvitt jag kan komma ihåg så resulterade den aldrig i några våldsamma upplopp, snarare en syrlig debatt där Sverige, som någon sa, anklagades för både det ena och det andra.
Tänk er istället motsvarande utställning där Muhammed framställs som homosexuell, då skulle vi få se upplopp utan dess like.
"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"
kom igen nu!!! Ska verkligen alla Muslimer ta ansvar från all terror som muslimska extremister utför?
du ska nog se att svenska kyrkan tar avstånd till och med mot en sån harmlös"sekt" som Livets ord.
va? vafan dillar du om nudå?
Sa inget om att alla muslimer ska ansvara för ett fåtal idioter .
Elelr quota du någon annan?
quod similis saporem blandeque coruscant
Inte för att låta rasistisk... men det som påven säger, stämmer till 100%... Efter att ha kollat på United 93 så är jag så jävla trött på dessa jävla terroisterna... va i helvete är det dom vill åstadkomma??
Döda människor (och sig själva)... ska det få dom att komma o leva ett liv i lyx i himlen??
Jävligt matt på dessa lirare bara... väntar bara på självmordsbombare åt andra hållet.. lär finnas människor som är beredd på offra sig själv för att bomba terroristerna.
Som sagt no offence (lite matt bara)
- www.partystakers.com/?bonus=147 för $75 gratis på poker.. mer info: http://blog.myspace.com/75freepoker
w4rhog: vad för nytt försöker du tillföra genom att påstå det uppenbara, islamiska u-landsvärlden är lättare att uppröra? jag har redan skrivit varför, för den som inte kan tänka själv
det ÄR så.
djwalla: inlägg som börjar med "inte för att låta rasistisk.." tappar hela sin kraft redan där
efter du har sett en fiktiv film så är du trött på en religion som delar samma värderingar som kristendomen, och hatar alla dess praktiserare?
en förklaring till att det finns självmordsbombare: dom kan inte åstadkomma lika stor skada på något annat sätt, för dom har inte tanks, stridsflygplan och ett internationellt samfund med sig när dom mördar oskyldiga.
va? vafan dillar du om nudå?
Sa inget om att alla muslimer ska ansvara för ett fåtal idioter .
Elelr quota du någon annan?
Ne precis, du sa ingen om muslimerna. Men tydligen ska kristna städa upp efter andra idioter som är kristna.
Är det då en skillnad att säga muslimska extremisters terror är övriga muslimska ansvar. ja du hör själv hur illa det låter. hyckleri på hög nivå....
w4rhog: vad för nytt försöker du tillföra genom att påstå det uppenbara, islamiska u-landsvärlden är lättare att uppröra? jag har redan skrivit varför, för den som inte kan tänka själv
det ÄR så.
Får jag föreslå att du läser mitt inlägg en gång till? Somliga tycker tydligen att Ecce Homo/Muhammedkarikatyrerna var en legitim jämförelse, jag ställde detta i ett bredare perspektiv. Fråga dig själv vad du tillför debatten.
"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"