Medlem

jag tycker man har mer kontroll på en snowboard än en skateboard, men det är la bara jag :S


signatur

Nämen!

Inaktiv

Jag har testat freeboarding då jag var och hälsade på en kompis som flyttat till san diego.
Jag måste säga att det är väldigt mycket svårare än vad det ser ut att vara. Balansen är inte alls den samma som en longboard/skateboard plus att man måste ha lite mer balls när man glider fram på en freeboard.

Sen det där med att det måste vara nerförsbackar stämmer inte . Visst vill man ha fart så men man kan fortfarande ta fart med ena foten och sen bara stoppa in den i fästet igen.

Freeboarding är bland det roligaste jag har provat på förutom de skrubbsåren jag fick under den dagen. Det känns verkligen som att åka snowboard.

Medlem

ser kul ut men faan vad fort det går

jag är totalt värdelös på skateboard och har aldrig testat snowboard så detta är inget för mig, kan lika gärna kasta mig ut för ett stup och få det överstökat men det ser grymt kul ut!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Freebords kan man köpa i Sverige hos generalagenten www.freebords.se. Jag har provat och det är skitkul. Lite svårt men efter en dag kan man börja göra enklare trick. Till skillnad från skate & longboard kan man köra fort eftersom man kan bromsa när det blir för läbbigt. Helt enkelt apkul.

Kolla in filmen här www.freebords.se/ride.html

Freebords rockar fett
8)

Medlem

galet


signatur

I'm the best around...

12
Skriv svar