Spelfilmer
Skulle säkert vara bra, även om det känns som risken för att det blir en vanlig amerikansk action film är överhängande!, Det jag verkligen skulle älska med kotor film är om dem verkligen går lite utanför gränserna och gör så att The exile och Revan inte behöver vara goda, och de goda inte vinner i slutet.. filmen skulle kunna bli riktig spännande och väldigt lönande för dem som är fan av spelserien utan att dem vet hur det slutar
Hmm, var det inte Starcraft som några fanboys satt och gjorde en film om? Datoranimerad. Sen så är det mer hjärta och eftertanke i MGS än i någon amerikansk rulle jag sett^^ Problemet med att göra en film av ett rollspel är att man oftast inte har en fast linje, inte något fel i det, men filmen kan handla om vad som helst. VAD som helst. Kanske om du frågar Boll så gör han en film åt dig
Videomupp
Tja, om jag skulle vara intresserad av lite hjärndöd underhållning så skulle Warhammer fantasy/40K suttit fint, har svårt å tro att det universeumet skulle ha en bra story.
Hmm 40K, Imperial guard vs Tyranid, får mig att tänka på Starship Troopers, fast värre.
Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.
Tja, om jag skulle vara intresserad av lite hjärndöd underhållning så skulle Warhammer fantasy/40K suttit fint, har svårt å tro att det universeumet skulle ha en bra story.
Hmm 40K, Imperial guard vs Tyranid, får mig att tänka på Starship Troopers, fast värre.
Blashphemy Wh40k har en grym story imo, och komplicerad. Varje ras har sin agenda och bakrundsstory som ibland är sammanflätade. Finns mkt story i det hela iaf.
Videomupp
Blashphemy Wh40k har en grym story imo, och komplicerad. Varje ras har sin agenda och bakrundsstory som ibland är sammanflätade. Finns mkt story i det hela iaf.
Men att få det hela någelunda lättsmält för den oinvigde och på 2 timmar, det kan inte vara för lätt.
Däremot skulle jag tro att WH40K skulle vara mer uppskattatt än fantasy.
har blivit väl mycket av fantasy i och med LotR, D&D, och är inte nån Dungeon Siege film på g?
Kom å tänka på en sak, jag har ingen minne av framtidskrigsfilmer med några större markstrider. Dom flesta jag sett är nästan uteslutande rymdstrider, inget fel med det men infanteri och landbaserade krigsmaskiner borde ha en funktion även i framtiden.
Owe Boll spelar in en Dungeon siege film As we speak. Så inget att förvänta sig då. Och jag håller med, markstrider ftw Om du vill se en någorlunda bra Sci-Fi serie finns det starship Troopers Razaks Roughnecks. Datoranimerad serie från 1999. Ganska bra för den tiden, mkt markstrider och bomber ^^ Tyvärr så slutar serien med världens Cliffhanger, eftersom de inte hade råd att göra dem sista avsnitten
Ang WH40k så blir det säkert samma sak med WoW filmen. Grymt svår story för den oinvigde och man lär veta extremt mkt innan för att fatta allt, men det ska nog gå iaf. Sen så skulle en WH40k film bara vara för fansen i princip, som WoW filmen kommer bli i princip. Men WoW har så stor krets så det ska kommer nog funka.
Videomupp
Heat?
En FPS där man var tvungen att planera stötar genom att anställa rätt folk, genomföra dådet och fly utan att åka fast.
Alternativt kan man spela polis-sidan där det gäller att spana sig till vad bovarna skall hitta på och sedan ta dem på bar gärning.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Fallout 1&2 skulle jag gärna se som film. Lite Mad Max stuk på det hela.
Annars finns ju Never Winter Nights som har det grymmaste storyn i spelvärlden. Den skulle Peter Jackson sätta tänderna i så skulle det bli en höjdar film.
I NWN-storyn är du hjälten som skall hitta och ev döda the bad guy, och i Bauldurs Gate fick jag känslan av att man skulle försöka överleva från the REALLY bad guy.
Och konstigt nog så var det roligare :\ jaja
D&D-filmerna, dom har fortfarande svårt att hitta en bra DM.
hmmm
Fear
Half-life (med en stum Gordon!)
Fahrenheit
Men bara sålänge inte Uwe Boll regisserar. En fundering, hur kan han fortfarande få tag i finansiärer? Typ alla hans filmer total floppar väl?
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Har för mig att han fick pengar genom någon regel så företag får skattelättnader eller dylikt om de ger han pengar.
Mjoo jag har för mig att den tyska staten ger skattelättnader samt att dom står för budgeten om filmen produceras i landet. Det är därför som Uwe kan hålla på trotts att hans filmer floppar...
Om jag nu inte minns det helt galet8)
HL skulle vara coolt, ta killen som regisserade Oldboy och en stum Gordon o så åker vi..
Det lilla man sett om Crysis skulle kunna bli en ny Independence day rulle..
CG rullar på önskelistan är Starcraft, W40K & Diablo.
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Fahrenheit kanske?
Annars- Football Manager 07!!!