USA ny polis stat?

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Gullefjun:

Men sen är väl du en av dom som hävdar att Watergate, grisbukten mfl. inte heller hände?

Nej, det förnekar jag inte. Lite lågt att ägna sig åt selektiv perception bara för att jag inte håller med dig i denna fråga.

Du får tro vad du vill, det gör man i demokratier. Jag finner det dock ytterst märkligt att det framförallt är i vänsterkretsar dessa teorier flyger runt, jag undrar vad det kan bero på...

Ska vi börja dra paralleller till politiska ideologier nu också? Det är däremot löjligt.


signatur
Medlem

Absolut inte, jag bara påvisade en intressant detalj som är nödvändig för att ytterligare kunna illustrera skillnaden mellan oss.

Allt som finns på denna planet har med politik att göra. Du kan inte se på något opartiskt.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Absolut inte, jag bara påvisade en intressant detalj som är nödvändig för att ytterligare kunna illustrera skillnaden mellan oss.

Allt som finns på denna planet har med politik att göra. Du kan inte se på något opartiskt.

Din kommentar var knappast ett "intressant" tillägg i diskussionen, utan spelade snarare på satir.


signatur
Medlem

"Today i started thinking...."


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Absolut inte, jag bara påvisade en intressant detalj som är nödvändig för att ytterligare kunna illustrera skillnaden mellan oss.

Allt som finns på denna planet har med politik att göra. Du kan inte se på något opartiskt.

Din kommentar var knappast ett "intressant" tillägg i diskussionen, utan spelade snarare på satir.

Nej, nu är du väl lite väl oresonlig. Jag påvisade fakta, du kan inte se på någonting objektivt, det går inte. Det är alltid enklare att förstå en persons åsikt när man vet han/hennes bakgrund.

Återigen, selektiv perception. Du bör inte förutsätta saker och ting, hursomhelst.

Medlem

[quote=Chief Red Cloud]

Skrivet av Gullefjun:

Nej, nu är du väl lite väl oresonlig. Jag påvisade fakta, du kan inte se på någonting objektivt, det går inte. Det är alltid enklare att förstå en persons åsikt när man vet han/hennes bakgrund.

Återigen, selektiv perception. Du bör inte förutsätta saker och ting, hursomhelst.

Oj, det var ett akademiskt försvarstal utan dess like.
Jag ser då ingen, ingenstans i denna tråd, påpeka att han/hon ser saker och ting helt objektivt. Din kommentar var..

"Jag finner det dock ytterst märkligt att det framförallt är i vänsterkretsar dessa teorier flyger runt, jag undrar vad det kan bero på... "

..Och var knappast skriven i upplysningssyfte. Fakta? Jag var inte medveten om att du nått ett stadium av allvetande när det gäller åsikter bland sympatisörer till olika politiska grupper.
Vad som är fakta dock, är att teorin i fråga har stöd hos minst lika många höger som vänster-anhängare i staterna.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Vad som är fakta dock, är att teorin i fråga har stöd hos minst lika många höger som vänster-anhängare i staterna.

Det var en nyhet för mig. Jag kan tänka mig att det är lika vanligt som att Lars Ohly läser Talmud.

Inaktiv
Inaktiv

Du döda diskutionen reset

Inaktiv

Jag är lat. Hur vet jag vilka som är vänster resp. höger?

Medlem

Undrar jag med ser massa namn men inte deras politiska bakgrund


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Curt Weldon U.S. Congressman (R-PA) (Republikan)

Louis Freeh Former FBI Director (under Bush II) (Höger)

Catherine Austin Fitts Former Ass. Secretary of Housing (Bush II) (Höger)

Mary Maxwell Republican candidate for congressional seat. (Republikan)

Mahmoud Ahmedinejad Iran's President (Fascist)

Det är väl dom jag såg.

Edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/William_Rodriguez

"While checking in at an office on sub-level one, he heard and felt, along with 20 others, a massive explosion--from below. Seconds later, he heard another--from above (Flight 11)"

"Rodriguez states that he started changing his mind as his saw how the 9/11 Commission did their work, and also after having the American media edit out his testimonies about hearing bombs in the buildings, while the Spanish media did report it un-edited

Konstiga grejer det där.

Alla militärer kan man väl gissa att de inte är vänster, men det finns ju undantag så klart.

Här är namn på 25 st "former agents, analysts and other experts involved in national security"

http://www.breakfornews.com/Vets-on-911-Commission.htm

Detta bevisar ju såklart ingenting, förutom att det finns en himla massa personer som inte tror på den officiella förklaringen.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Den här tråden är nog ganska passande, fyra år efter med tanke på videokameraregeln som håller på att slås igenom i USA...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av teX:

Jag är lat. Hur vet jag vilka som är vänster resp. höger?

Demokrater -> Vänster
Republikaner -> Höger

jfr

Sossar
Moderater


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Vill även tillägga i ett nytt inlägg att USA är redan ett förlorat land. Det enda vi/ni kan göra är att se på hur det kommer förfalla de kommande åren. Konspirationsteoretiker som Alex Jones ger jag inte mycket för. Jag brukar säga att det ligger något i hälften av det han säger, resten är skitsnack. Jag följer för övrigt inte honom för jag får min dagliga dos av idioti från det landet via vanliga medier. Bästa källan till situationen i USA är Zero Hedge som jag kan rekommendera varmt för er som vill följa USA från ett ironiskt och cyniskt men samtidigt mycket insiktsfullt och faktaspäckat perspektiv.

Zero Hedge är inte din vanliga blogg. Bästa beskrivningen får man om man går in på Wikipedia eller New York Magazines artikel om sajten. Se länkar nedan:

[http://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Hedge]
[http://nymag.com/guides/money/2009/59457]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av teX:

Jag är lat. Hur vet jag vilka som är vänster resp. höger?

Demokrater -> Vänster
Republikaner -> Höger
....

Jag tror inte att han bryr sig längre. "Senast inne: 2008-05-15."

Greger: varför inte starta en ny tråd som hänvisar till denna? Räcker det inte med återupplivande nu herr dödgrävare?

MFC
Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av MFC:
Skrivet av teX:

Jag är lat. Hur vet jag vilka som är vänster resp. höger?

Demokrater -> Vänster
Republikaner -> Höger
....

Jag tror inte att han bryr sig längre. "Senast inne: 2008-05-15."

Greger: varför inte starta en ny tråd som hänvisar till denna? Räcker det inte med återupplivande nu herr dödgrävare?

BAH!

Ser det nu. Nåja, tidlös tråd för tidlöst folk?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar