Medlem

man tycker ju att han hade kunnat vara det iaf.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

precis Notumforce, med lägre A-kassa så hadde man nog inte varit utan jobb länge, men idag är det så pass bra att man blir för lat... inte bra alls.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

se jag jag bläddrar inte bara i trådarna man kommer ihåg tjoho

önskar man var som en svamp på jobbet , börjar bli lite mycket system man ska supporta.

allt från kort trafik till kalle med för tjocka fingrar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]Som jag skrev ovan, genom att sänka skatterna så förlorar dom inkomst som används för att betala övriga saker, skola, vård och omsorg med mera.

då är man skyldiga pengar man inte har, och ekonomin störtar.

du får det att låta som om vård, skola och omsorg är den stora utgiften, och därför det som blir lidande om man måste sänka skatten. (eller det man måste låna till.)

det är lite ohederligt imho...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Nja, tog dom bara som exempel, det finns annat som borgarna kan skära ner på för att ge till dom rika, dom hittar nog något

Inaktiv

fud, brukar det förkortas.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

precis Notumforce, med lägre A-kassa så hadde man nog inte varit utan jobb länge, men idag är det så pass bra att man blir för lat... inte bra alls.

Men det med den förhöjda försäkringen för bil, har de som bor på vischan inte tillräckligt jobbigt med långa distanser till jobb och skyhöga bensinpriser?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

hur mycket högre ska den bli? och vidare vill jag ha en länk till en officel sida där det står.


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

hur mycket högre ska den bli? och vidare vill jag ha en länk till en officel sida där det står.

ne, har ingen länk. Hörde bara när dom intervjua reizfelt på SVT. Någon sån grej, va häromdan, i lördags tror jag.

Då sa hon "ni kommer att höjja försäkringen med 1500 per år (kan ha vart månad med, jag är inte helt hundra), varför?"

Då sa jag, man fuck this shit, grabben ska höjja med så mkt pengar. BYe bye, så stängde jag av tvn.

Edit; Jag hitta länken. http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,881387,00....

Sammandrag från hela den debatten, va visst 1200 per år, sry. Mkt ändå.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tack vare der Volkpartei blir det ju rätt spännande nästa söndag.

Inaktiv

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=570146

"Det var inget olycksfall i arbetet att falska uppgifter om moderatledaren spreds från socialdemokraternas partihögkvarter, när hela upplägget inför valrörelsen är att hålla liv i högerspöket.

Det är ingen tillfällighet att det folkparti som lovprisar buggning på valaffischerna, som sätter medel före mål, också tjuvlyssnar på sina politiska motståndare."

Tycker detta summerar det ganska bra.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Något helt annat. Antingen är jag seg och inte särskilt informationsabsorberande, men detta var en nyhet för mig:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Oikofobi

Det är ingen liten hobbyrasist som hittat på detta ord, eller har vi tvetydiga anti-pk nissar fått påökning i familjen mot den politiska korrektheten?

Inaktiv

haha vilket ord
sista meningen var en dead giveaway att en liten smygrasse skrivit wikin
men hade inte tagit illa upp om nån kallat mig det.. jag avskyr traditioner.. är en traditionofob

Skrivet av Chief Red Cloud:

Snabbt och enkelt svarat: Nej, det var Palme och Carlsson som grundlade den svenska ekonomins sönderfall. Finns ingen statistik som visar på motsatsen, allting började förfalla lagom till borgarnas maktövertagande. Det är dock populärt i vänsterkretsar att komma med detta demagogiska argument.

Läs Kjell-Olof Feldts bok, vidga dina vyer.

hört talas om novemberrevolutionen?
Dokument_inifrån.Novemberrevolutionen.Den_okända_statskuppen.Avregleringen_av_kreditmarknaden_1985.[Sverige.2004.Dokumentär.DivX].avi
vidga dina vyer


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

haha vilket ord
sista meningen var en dead giveaway att en liten smygrasse skrivit wikin
men hade inte tagit illa upp om nån kallat mig det.. jag avskyr traditioner.. är en traditionofob

Jo, jag är själv av tjeckiskt påbrå, men jag skulle kalla mig ytterst traditionsenlig.

Anledningen till detta ordets uppkomst är frustrationen som alla "patrioter" där ute känner. Det är mycket enklare att bunta samman massa åsikter under ett ord.

Citat:

Vidga dina vyer...

Jodå, mina vyer är redan relativt vidgade. Baserat på dina tidigare politiska poster i denna tråden så kan jag ana att du fortfarande behöver lite "vidgning".

No offence, det ligger förmodligen på ett vänster/höger-plan...

Skriv svar