Något sjukt om Prey

Medlem
Något sjukt om Prey

http://www.gamevideos.com/video/id/4770

Film sedan 1998, förstår inte. Det körs på en p2 266 med vodoo kort, och det ser fantastiskt ut för att vara 1998. Helt sanslöst.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Var ju jävligt snyggt för sin tid, helt sjukt


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

mm det var grymt snyggt för 1998! å som sagt en 266@V2 !!
men han sa 80-90% klart? och det tog 8år till för att det ska komma ut?
vad gör de på 3D realms? äter _mycket_ munkar?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Shit.
Undra vad det var som gjorde att de inte släppt det förren nu när det verkade va hyffsat färdigt.

Kanske fysiken med att gå i taket medan fienden är på golvet och kanske mini planeterna med eget gravitations centrum

Inaktiv
Inaktiv

Kommer ihåg att jag vädligt imponerad då iaf. Bla minns jag att dom vid ett tillfälle la ut en kul grej på internet. Svårt att beskriva men tänk er ett screenshot som man kan titta sig omkring i. Kom på det när han sprang runt inomhus för det var samma ställe.

Medlem

IceMan, en man med många frågor....


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av IceMan:

men han sa 80-90% klart? och det tog 8år till för att det ska komma ut?
vad gör de på 3D realms? äter _mycket_ munkar?

Teknologin var 80-90 procent klar.

Jävlar om detta faktiskt hade släppts 1998


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

De la ju ner spelet. Det Prey som nu har släppts har de inte jobbat på ända sedan dess.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Youtube-proffs

Om det va 90 % klar och det tod 8 år för att göra klart det.. så måste dom ha hållt på med spelet i...80 år sammanlagt, så för 80år sedan, så börja dom med det! Coolt.

Tycker det är extremt roligt att se sånan här saker och garva åt vad man tyckte det va Hypat då.. den grafiken, de kraftiga explosionerna som välte pelare o fan och hans mamma!

Tänk om man skulle åka tillbaka i tiden, till år 1992 säger vi.

Folk är fascinerade över doom fortfarande och man slänger fram ett ex av Gears of war o lirar i 5 minuter. Hela gamingvärlden hade stått still i flera decennier minst!

Samma som jag garvar åt hur hypat det va då, då kommer min son garva åt om 10 år när han kollar på Prey och säger "WTF? och detta är INTE IRL IN game (man spelar då antagligen med sånna googles och handskar gissar jag , med doom 3 motorn )

Ser fram emot framtiden, vilka möjligheter av spel de har att visa. Men samtidigt så ser jag inte fram emot framtiden så länge det är krig i världen.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

3D Realms har ju en förmåga att totalt skrota nästan färdiga projekt och börja om från början

Jag skulle gärna spela igenom den första versionen av Prey däremot, såg väldigt hett ut!


signatur
Medlem

Fy fan! Tänk om det hade släppts 1998, det hade ju krossat allt! Nu ser man att en hel del av de saker som de tänkte inkludera i Prey har dykt upp i andra spel men först på senare tid, picture in picture i HL2 t.ex. Det såg helt otroligt bra ut också, väldigt snyggt för att vara från 1998 och knappt fult ens med dagens mått mätt.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

MFC
Medlem

With the assembly language.. the possibilities are endless.. in contrast to the number of the programmers who actually knows how program in it..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Såg ju väldigt imponerande ut måste jag säga.
Synd att dom inte släppte det bara.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

varför slutade de göra spelet?
samma sak som med DNF?
inget vet varför/de är onda?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Som sagt Ice mannen med många frågor!

Jag kommer ihåg att jag läste i pcgamer förr om prey, sedan om nedläggningen ... kommer inte ihåg anledning dock


signatur

Nämen!

Medlem

Jag vill gråta, förstå storheten och alla pris spelet fått.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Vad vi ser i filmen är en samling snygga grafiska effekter och för sin tid imponerande fysik. Vad finns kvar i processorn till ett fläskigt ljud, bakgrundsmusik och framför allt en fungerande AI? Animationerna var definitivt långt ifrån så bra som i andra spel från samma tidsålder.

Men jag är fortfarande imponerande. Jag undrar hur mycket som var skrivet i assembler.

Medlem

Ruggigt coolt faktiskt Imponerande för att vara från 1998.


signatur

En styck signatur.

1
Skriv svar