Inaktiv

ojojoj vilken dålig recension är det bara grafiken FZ tittar på när dom sätter Betyg?
förklarar varför spore fick så högt betyg.

Medlem
Skrivet av rims:

ojojoj vilken dålig recension är det bara grafiken FZ tittar på när dom sätter Betyg?
förklarar varför spore fick så högt betyg.

Var har jag skrivit att det bara är grafiken jag har tittat på när jag satt betyget?

Förresten har väl inte Spore så himla snygg grafik?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Redaktör
Skrivet av rims:

ojojoj vilken dålig recension är det bara grafiken FZ tittar på när dom sätter Betyg?
förklarar varför spore fick så högt betyg.

Nu har ju skribenten redan svarat, men...

Skribenten klagar på grafiken, men det står ju faktiskt ganska mycket annat i texten också. Bara för att folk i en forumtråd påstår att "grafiken är allt, tycker FZ" blir det inte en sanning. Betyget baseras på en rad faktorer, där grafiken ofta är av mindre betydelse.

Hur du lyckas koppla vårt Spore-betyg till grafiken övergår mitt förstånd...


signatur

Tycker folk ska läsa igenom en recension innan de kommenterar den. Jag har inget jag kan klaga på i den iallafall.


signatur
Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av quilling:

Bara en fråga... varför skriver ni inte att det är ett BETA ni recenserar?! En inte helt oviktig detalj...

Det exemplar vi fått från förläggaren Paraxox Interactive är flaggat för recension, alltså förutsätter vi att spelet är färdigt och redo att betygssättas. Vi recenserar aldrig något som inte uttryckligen sägs vara redo för recension.

Japp, jag fick version 1.0 att spela, alltså ingen beta.

fisk: jag vet att recensionen har sina brister och det har mest att göra med platsbrist. Mina order var att skriva en recension på spelet på 500 ord och som jag skrev i recensionen så var det lite för lite för att få med allt om spelet. Jag hade lätt kunnat skriva 500 ord till om spelet och på så sätt få med mer info.

Inte för att låta spydig eller nåt, men varför bara 500 ord?
Du kanske inte är rätt person att fråga, men jag hade gärna läst en recension som innehöll 500 ord till...

Medlem

Håller med om betyget. För 10-15 år sen hade spelet varit en 5:a, kanske. Nu pratar jag inte om låg-poly grafiken, men om spelsättet i sig som känns lite väl stelt och simpelt på många sätt. Ska man ändå modda så kan jag rekommendera Oblivion istället som i så fall blir bra mycket fräschare på alla sätt och vis, går att få så man strider till häst och kan recruita folk hur man vill, om man nu vill det..


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Håller med om betyget. För 10-15 år sen hade spelet varit en 5:a, kanske. Nu pratar jag inte om låg-poly grafiken, men om spelsättet i sig som känns lite väl stelt och simpelt på många sätt. Ska man ändå modda så kan jag rekommendera Oblivion istället som i så fall blir bra mycket fräschare på alla sätt och vis, går att få så man strider till häst och kan recruita folk hur man vill, om man nu vill det..

Simpelt? Spelar vi samma spel? Jag är tveksam. Eller så har du inte kommit någonstans i spelet för att upptäcka dimensionerna.

Det här känns på sätt och vis som en tronföljare till Daggerfall.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av MKultra:

Håller med om betyget. För 10-15 år sen hade spelet varit en 5:a, kanske. Nu pratar jag inte om låg-poly grafiken, men om spelsättet i sig som känns lite väl stelt och simpelt på många sätt. Ska man ändå modda så kan jag rekommendera Oblivion istället som i så fall blir bra mycket fräschare på alla sätt och vis, går att få så man strider till häst och kan recruita folk hur man vill, om man nu vill det..

haha... För 12 år sedan kom Quake ut... du kanske kommer ihåg det? Bland de spel som var helt först med riktig 3D?

Jämförelser med Thief 2 i grafikväg kan jag leva med (8 år sedan), men det här är nog snyggare på sina sätt än det.

Att du tycker spelet är stelt och simpelt är ju bara ett bevis på att du inte spelat spelet.
Det går inte att modda in slag med 100-400 deltagare i Oblivion... Slaget vid Kvatch är ju typ max 10 personer.
Inte ens det nya spelet från Pandemic (Conquest?) verkar nå upp till hur kul det är att spela Mount & Blade,

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av MaXMC:

Problemet idag är att grafiken påverkar kanske 60-70% av slutbetyget och hur spelet är att spela bara 20% resteradande 10% är ljud.
När fördelningen borde vara grafik 30%, spelvärde (gameplay) 60%, ljud 10%.

Så är det ju i alla nya spel nuförtiden.
Oblivion t.ex. Ljud och Grafik gör typ 80% av spelet och resten är något som vi alla gjort tidigare.
Sedan att det är roligare att slåss till fots i Die by the Sword, Severance: Blade of Darkness och Mount & Blade än vad det är i Oblivion är ju också konstigt med tanke på att DbtS och S:BoD är typ 10 år gamla vid det här laget.

Jag tycker inte man ska dela upp i procentsatser som du gör. Det är så olika med olika spel. I en del spel hjälper till exempel grafiken till att höja spelvärdet medan i andra spel sänka spelvärdet.

Om du gillar DbtS och S:BoD mer än Oblivion är ju helt upp till dig. Själv kan jag föredra Pong framför Final Fantasy-spelen... Smaken är som baken... brun.

Jag hävdar bestämt motsatsen. Kan du tänka dig att spela ett spel som bara är snyggt?

Vill jag spela rollspel föredrar jag nog FF framför Pong, men kanske jag föredrar pong framför senaste tennisspelet.

Kan du tänka dig att spela ett roligt spel utan någon som helst pixel-grafik? (Zorg, Hitchhikers Guide to the Galaxy (Text äventyret), Angband).

Hjälper det om du får 16x16 (eller 32x32) tiles? (Angband)

Antagligen inte. Gillar du spelet så gillar du spelet helt enkelt, vare sig det ser ut som skit eller inte.
Visst kunde man önska sig att alla satt på SLI9800 med 1GB texturminne, men det gör vi inte.
Vad kunde vara bättre rent grafikmässigt i Mount & Blade? Ganska mycket, men behövs det?
Inte alls. Det visar på ett medeltida samhälle och slagfälten är fyllda med kroppar efter ett stort slag, det tycker jag är häftigt nuförtiden när de oftast bara faderar bort. Sedan är det ju bara ett plus att det fungerar på DX7 kort också.

Grafikhetsen har ju nått sin spets när Mass Effect får top-betyg trots kasst stridssystem, alla vapen ser likadana ut och ingen direkt skillnad på vilka alternativ man väljer i dialogerna (Både på 360 och PC). Visst storyn var väl ok, men det var ju bara jobbigt att ta sig igenom skiten.

Jag skulle vilja veta vad som klassificeras som "ganska snyggt", "snyggt", "jättesnyggt" och "fult" i din ordbok. Visa gärna exempel på spel också.
Du menar alltså på allvar att det ser ut som Theif 2?
Thief 2
Mount & Blade

Redaktör
Skrivet av AgamemnoN:

Inte för att låta spydig eller nåt, men varför bara 500 ord? Du kanske inte är rätt person att fråga, men jag hade gärna läst en recension som innehöll 500 ord till...

Vi har 500 ord som riktlinje för kortare recensioner och ungefär 1000 för större spel (med viss variation, det är riktlinjer). Orsaken är att det annars tenderar att bli ordbajseri, många av FZ:s äldre texter är rena ordsjok som hade blivit avsevärt bättre om de kortats ner. Om skribenten tvingas spara på orden blir kvalién i nästan alla fall bättre. Undantag finns förstås, men överlag är det så vi resonerar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av AgamemnoN:

Inte för att låta spydig eller nåt, men varför bara 500 ord? Du kanske inte är rätt person att fråga, men jag hade gärna läst en recension som innehöll 500 ord till...

Vi har 500 ord som riktlinje för kortare recensioner och ungefär 1000 för större spel (med viss variation, det är riktlinjer). Orsaken är att det annars tenderar att bli ordbajseri, många av FZ:s äldre texter är rena ordsjok som hade blivit avsevärt bättre om de kortats ner. Om skribenten tvingas spara på orden blir kvalién i nästan alla fall bättre. Undantag finns förstås, men överlag är det så vi resonerar.

Jag förstår, men borde det inte vara lite upp till recensanten också? Om han/hon känner att det skulle behövas mer än 500 ord för att recensera spelet ifråga, är inte det ok då?

Eller ja, skit samma, ni gör som ni vill, känner inte att jag har rätt att ifrågasätta hur ni sköter ert arbete, bara massa tankar som kom flygande...
Ignorera om du vill...

Redaktör

Som sagt, ordmängden är riktlinjer. Förekommer att texterna är avsevärt längre, och ibland "uppgraderas" de till den mer omfattande "klassen".


signatur
Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av MKultra:

Håller med om betyget. För 10-15 år sen hade spelet varit en 5:a, kanske. Nu pratar jag inte om låg-poly grafiken, men om spelsättet i sig som känns lite väl stelt och simpelt på många sätt. Ska man ändå modda så kan jag rekommendera Oblivion istället som i så fall blir bra mycket fräschare på alla sätt och vis, går att få så man strider till häst och kan recruita folk hur man vill, om man nu vill det..

Simpelt? Spelar vi samma spel? Jag är tveksam. Eller så har du inte kommit någonstans i spelet för att upptäcka dimensionerna.

Det här känns på sätt och vis som en tronföljare till Daggerfall.

Jag ska erkänna att jag har aldrig spelat det längre än c:a 40 min åt gången, det är så länge jag brukar stå ut..

Jag tycker striderna (som är en stor del av av spelet måste man väl säga) är ganska usla, väldigt stela, och då menar jag inte enbart de usla animationerna, utan överlag.

Kartan man rider fram på känns som nått som mer hörde hemma på C64:an mer än på PC år 2008.

Det finns ingen "free roaming" så som i TES-serien (ja, man kan visserligen rida runt på en ful, odetaljerad karta men det räknas inte). Det känns väldigt gammeldags/retro på något sätt, men utan att lämna en berörd eftersom det är ett nytt spel och inget man spelade på C64:an eller 386:an.

Ett överskattat spel imo, och jag är glad att FZ recencenten iaf verkat fatta detta.


signatur
Medlem
Skrivet av MaXMC:

haha... För 12 år sedan kom Quake ut... du kanske kommer ihåg det? Bland de spel som var helt först med riktig 3D?

Ja? Grafiken är knappt bättre, även om man kan modda texturer och lite annat så är karaktärerna fortfarande uppbyggda av typ lika många polys som i Quake Men skitsamma, jag hade kunnat förbisett grafiken om spelet var bra, men det är det ju alltså inte.

Man kan visst modda oblivion så man har slag på flera hundra, men det kräver sin dator såklart. Till Morrowind finns det flera sånna moddar om man föredrar det.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Jag tycker striderna (som är en stor del av av spelet måste man väl säga) är ganska usla, väldigt stela, och då menar jag inte enbart de usla animationerna, utan överlag.

Och detta jämför du med Morrowinds och Oblivions oerhört graciösa, dynamiska och inlevelsefyllda stridssystem?
Shit, nu får jag ju nästan lust att spela Oblivion. Måste bara springa ner till Gustav Adolfs Torg och stå och slå på statyn med ett papprör ett tag för att få in den rätta känslan först!

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av MaXMC:

haha... För 12 år sedan kom Quake ut... du kanske kommer ihåg det? Bland de spel som var helt först med riktig 3D?

Ja? Grafiken är knappt bättre, även om man kan modda texturer och lite annat så är karaktärerna fortfarande uppbyggda av typ lika många polys som i Quake Men skitsamma, jag hade kunnat förbisett grafiken om spelet var bra, men det är det ju alltså inte.

Man kan visst modda oblivion så man har slag på flera hundra, men det kräver sin dator såklart. Till Morrowind finns det flera sånna moddar om man föredrar det.

Alltså vad hade du för dator på 80-talet alltså?
Du spelade 3d-spel på din 386:a och free-roaming har du ju förstås spelat sedan tidigt 90-tal?

Quake har 250-300 polygoner per model.
Mount & Blade har ca 2500 polygoner per model (dock är dessa LOD:ade så du som spelar på en 386:a (Som du även kan köra Morrowind på verkar det som) kanske inte ser mer än 200 polygoner) eller så spelar du i DX7 läget.

Vem vet, det kanske är synen och åldern som börjar ta sin rätt?

Du som bara spelat 40 minuter, har alltså inte hunnit med att spela tutorialen så du lärde dig att slåss? Du har heller inte hunnit spela så pass mycket att du träffat på grupper större än typ 30 personer.

Det är som om jag skulle sluta spela Oblivion innan jag kommit ut ur grottan för att Kapten Pickard dog.

Sist men inte minst så kan du ju kanske förstå att om du och din tjej/fru/whatever skulle göra ett spel så skulle det knappast bli så här populärt. (Gör du det så får du påminna mig om den här posten så ska jag köpa 3 ex själv)

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av MaXMC:

haha... För 12 år sedan kom Quake ut... du kanske kommer ihåg det? Bland de spel som var helt först med riktig 3D?

Ja? Grafiken är knappt bättre, även om man kan modda texturer och lite annat så är karaktärerna fortfarande uppbyggda av typ lika många polys som i Quake Men skitsamma, jag hade kunnat förbisett grafiken om spelet var bra, men det är det ju alltså inte.

Man kan visst modda oblivion så man har slag på flera hundra, men det kräver sin dator såklart. Till Morrowind finns det flera sånna moddar om man föredrar det.

Alltså vad hade du för dator på 80-talet alltså?
Du spelade 3d-spel på din 386:a och free-roaming har du ju förstås spelat sedan tidigt 90-tal?

Quake har 250-300 polygoner per model.
Mount & Blade har ca 2500 polygoner per model (dock är dessa LOD:ade så du som spelar på en 386:a (Som du även kan köra Morrowind på verkar det som) kanske inte ser mer än 200 polygoner) eller så spelar du i DX7 läget.

Vem vet, det kanske är synen och åldern som börjar ta sin rätt?

Du som bara spelat 40 minuter, har alltså inte hunnit med att spela tutorialen så du lärde dig att slåss? Du har heller inte hunnit spela så pass mycket att du träffat på grupper större än typ 30 personer.

Det är som om jag skulle sluta spela Oblivion innan jag kommit ut ur grottan för att Kapten Pickard dog.

Sist men inte minst så kan du ju kanske förstå att om du och din tjej/fru/whatever skulle göra ett spel så skulle det knappast bli så här populärt. (Gör du det så får du påminna mig om den här posten så ska jag köpa 3 ex själv)

Varför just TRE ex?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av MKultra:

Jag tycker striderna (som är en stor del av av spelet måste man väl säga) är ganska usla, väldigt stela, och då menar jag inte enbart de usla animationerna, utan överlag.

Och detta jämför du med Morrowinds och Oblivions oerhört graciösa, dynamiska och inlevelsefyllda stridssystem?

Well nu pratar vi ju om moddade spel och då är dom faktiskt riktigt bra tycker jag, till Oblivion så anställde Bethesda han som fixade deras stridssystem via en mod, och på Oblivion är det ju ytterligare utvecklat iom te.x Deadly Reflex där du kan hugga av valfria kroppsdelar, strida till häst och mycket annat.

MaXMC: Modellerna ser faen inte SÅ mycket bättre ut än Q1, vilket är "rätt" illa. Det har ju inte bara att göra med antal polys utan även modellerarens skills.

Jag har inte bara spelat i 40 minuter, jag har spelat 40 minuter åt gången, vilket jag även skrev. Totalt har jag kanske spelat 5 timmar eller något sånt.

Så bara för att man själv inte gör spel så får man inte kritisera eller inte tycka om något? lol, den var ny...


signatur
Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av MKultra:

Håller med om betyget. För 10-15 år sen hade spelet varit en 5:a, kanske. Nu pratar jag inte om låg-poly grafiken, men om spelsättet i sig som känns lite väl stelt och simpelt på många sätt. Ska man ändå modda så kan jag rekommendera Oblivion istället som i så fall blir bra mycket fräschare på alla sätt och vis, går att få så man strider till häst och kan recruita folk hur man vill, om man nu vill det..

Simpelt? Spelar vi samma spel? Jag är tveksam. Eller så har du inte kommit någonstans i spelet för att upptäcka dimensionerna.

Det här känns på sätt och vis som en tronföljare till Daggerfall.

Tronföljare till Daggerfall säger du? Har inte spelat M&B alls, men nu blev jag RIKTIGT sugen. Hoppas jag e på din linje, för det måste betyda att M&B är helt dunder. Har saknat ett spel av Daggerfalls kaliber i alldeles för många år.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av MKultra:

Jag tycker striderna (som är en stor del av av spelet måste man väl säga) är ganska usla, väldigt stela, och då menar jag inte enbart de usla animationerna, utan överlag.

Och detta jämför du med Morrowinds och Oblivions oerhört graciösa, dynamiska och inlevelsefyllda stridssystem?

Well nu pratar vi ju om moddade spel och då är dom faktiskt riktigt bra tycker jag, till Oblivion så anställde Bethesda han som fixade deras stridssystem via en mod, och på Oblivion är det ju ytterligare utvecklat iom te.x Deadly Reflex där du kan hugga av valfria kroppsdelar, strida till häst och mycket annat.

MaXMC: Modellerna ser faen inte SÅ mycket bättre ut än Q1, vilket är "rätt" illa. Det har ju inte bara att göra med antal polys utan även modellerarens skills.

Jag har inte bara spelat i 40 minuter, jag har spelat 40 minuter åt gången, vilket jag även skrev. Totalt har jag kanske spelat 5 timmar eller något sånt.

Så bara för att man själv inte gör spel så får man inte kritisera eller inte tycka om något? lol, den var ny...

Om du inte ser skillnad på Quake modeller och dessa så. då får du inte tycka till om det

Anledningen till att jag bad dig och din bättre hälft att skapa ett spel var för att du skulle förstå vad du jämför med.
Från början är det ju ett par som gjort detta, man och fru. Han programmerade och hon har modellerat, ingen av dem kunde något om modellering innan. Oblivion som du jämför med har en budget på flera miljoner och över 100 professionella utvecklare och inte ens de når upp i den kvalitet som folk kräver (därav alla moddar). Men visst Oblivion har ju ett högre produktionsvärde (snyggare, bättre ljud) men det är ju typ allt också.

Titta här för en två quake modeller
Titta här för Mount & Blade.
Mount & Blade är fortfarande snyggare än t.ex.
Gothic 2 som kom ut 2002.
Det hade också ett stort produktionsteam.

Fast nu pratade ju inte jag moddade spel alls. Jag tycker native Mount & Blade är hur bra som helst.

(Anledningen till att det inte går att hugga av saker i M&B är för att de ville göra ett spel som kunde spelas av barn/yngre tonåringar.)

Medlem

Testade spelet igen då. Finns ju fortfarande ingen röd tråd i storyn... om det ens finns en story.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Testade spelet igen då. Finns ju fortfarande ingen röd tråd i storyn... om det ens finns en story.

Det finns ingen "story" du gör din egen story, precis som i Sims, Sim City, Morrowind & Oblivion
(delvis).

Det är mer en simulator för strid till häst än ett spel med story

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Om du inte ser skillnad på Quake modeller och dessa så. då får du inte tycka till om det

Det sa jag inte, däremot sa jag att det inte var SÅ stor skillnad, och det är det faktiskt inte. Sen valde du en extremt dålig bild från Q1

Det är ett imponerande arbete av ett så litet team, och självklart är det just detta som gett spelet en sådan hype. Hade detta varit utvecklat av ett större team så hade alla tyckt det varit skrattretande.

Gör det M&B till ett BÄTTRE spel bara för att det är ett imponerande jobb av ett litet team? Svar nej.

Med ett större team och mer pengar kan dom här personerna säkert göra underverk dock.


signatur
Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av ScarFace:

Testade spelet igen då. Finns ju fortfarande ingen röd tråd i storyn... om det ens finns en story.

Det finns ingen "story" du gör din egen story, precis som i Sims, Sim City, Morrowind & Oblivion
(delvis).

Det är mer en simulator för strid till häst än ett spel med story

Ok, synd då att alla uppdragen är likadana.

Skicka ett meddelande, ta kål på brottslingen, fixa soldater/fångar/mat/ etc etc, återhämta en skuld, taxera en stad och hjälpa dina allierade i strid DÅ OCH DÅ.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av ScarFace:

Testade spelet igen då. Finns ju fortfarande ingen röd tråd i storyn... om det ens finns en story.

Det finns ingen "story" du gör din egen story, precis som i Sims, Sim City, Morrowind & Oblivion
(delvis).

Det är mer en simulator för strid till häst än ett spel med story

Ok, synd då att alla uppdragen är likadana.

Skicka ett meddelande, ta kål på brottslingen, fixa soldater/fångar/mat/ etc etc, återhämta en skuld, taxera en stad och hjälpa dina allierade i strid DÅ OCH DÅ.

Är det någon skillnad på uppdragen här mot Oblivion, Morrowind, Mass Effect???

Gå dit, hämta det, hitta den, döda honom.
Nä inte speciellt. Det har inte varit någon innovation på det området på evigheter inom spelbranchen.

Medlem

Öh, du verkar vara EN SMULA naiv. De exemplena jag gav är i princip de enda uppdragen som finns. Och den enda som skiljer sig åt i varje uppdrag är namn och plats. Alla meningar är samma, uppläget i själva uppdraget är det samma, JA MAN TYCKER DU BORDE FATTA VAD JAG MENAR.

Till skillnad från Oblivion där uppdragen faktist är roliga och skiljer sig i uppläget.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Öh, du verkar vara EN SMULA naiv. De exemplena jag gav är i princip de enda uppdragen som finns. Och den enda som skiljer sig åt i varje uppdrag är namn och plats. Alla meningar är samma, uppläget i själva uppdraget är det samma, JA MAN TYCKER DU BORDE FATTA VAD JAG MENAR.

Till skillnad från Oblivion där uppdragen faktist är roliga och skiljer sig i uppläget.

Ja det var väldigt stor skillnad mellan oblivion-portarna. Det var SÅÅÅ roligt att gå igenom den femtiofjärde oblivion-porten...


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Tack för att du tog upp det en av de sakerna som var riktigt tråkiga i Oblivion. Slapp jag göra det. Jag menar det var ju det enda man gjorde i Oblivion ellerhur? Guilds och sido-uppdrag med variation existerade ju INTE.

För att slippa försvara Oblivion så konstaterar jag istället att för ett spel ( M&B ) med så mycket djup i vissa delar så är uppdragen något av det tunnaste jag sett.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Skrivet av ScarFace:

Tack för att du tog upp det en av de sakerna som var riktigt tråkiga i Oblivion. Slapp jag göra det. Jag menar det var ju det enda man gjorde i Oblivion ellerhur? Guilds och sido-uppdrag med variation existerade ju INTE.

För att slippa försvara Oblivion så konstaterar jag istället att för ett spel ( M&B ) med så mycket djup i vissa delar så är uppdragen något av det tunnaste jag sett.

Jämför man Oblivion med Mount & Blade så kan jag säga att Jag hellre spelar sistnämnda det har mer action och känsla än Oblivion.


signatur
Medlem

Ja visst, det har jag inget att säga emot om. Men nu är det inte action och känsla vi pratar om.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Skriv svar