Tour de France

Flakmonkey
Tour de France

Nu lider iofs årets tävling mot sitt slut, men jag är ändå nyfiken på om det är några andra här på forumet som följer loppet

Har själv följt TdF ända sedan Bjarne Riis knäckte Indurain och vann 1996... sen dess har jag följt det närmast slaviskt. Förstod inte någonting av cykel när jag började se det, men nu är det otroligt fascinerande. Kombinationen av taktik, lagarbete och individuell styrka tilltalar mig på någe vis

Sen hjälper det ju att Roberto Vacchi och Anders Adamsson är de bästa kommentatorerna som finns. De blir ju aldrig tråkiga, inte ens efter en sändning på 5-6 timmar.

Grym etapp igår var det ju också, fick ju gåshud när Landis gick in i väggen på sista berget och de andra bara gasade på. Aoh, nu börjar ju sändningen från dagens etapp, tudilu!

Medlem

... Cykla kan man göra själv, ser inte cykla som en sport, snarare som ett transportfordon. MEn då kan man ju börja klaga på motorsport.. så jag borde nog hålla käft nu.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ne inget kul o kolla på tycker jag men hey man kan inte gilla alla sporter.

Pratar vi mma däremot då är man ju helt galen

wandy ftw hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Heh, jag gillar också Tour de France missade tyvärr etappen igår

Medlem

nyfikenhet kräver svar

mitt svar: cykla? när man kan köra bil \o/

som nån sa man ska dock inte klaga!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Njaee inget för mig, finner det inte speciellt intressant att följa tramptagen.. Spurten kan vara skoj dock, eller när folk ramlar 8)


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

skulle kunna varit jag som skrivit det där:p
är landis krokig? nej.. eller jo!!!!

nej spurtetaperna är väl inte så roliga o kolla på förutom de sista 5-6 milen.
vem tror ni vinner förresten?
ja tror inte att pererio klarar sig på tempot så det står väl mellan sastre o klöden. ja håller på sastre

såg resultaten nu efter ja kommit hem från stranden.
wtf nu är ju han med i matchen igen och han är ju en av dom starkaste på tempo.
oj oj oj detta är den bästa touren på många år


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Flakmonkey

Gat däm, vilken jävla etapp det var, fattar inte att lagen är så självsäkra... först släpper de in Dessel, sen Pereiro och nu Landis... man såg ju att de tog igen som fan på Landis när de började köra hårt i klungan, men återigen började de för sent...men hatten av till Landis, jänkaren körde fantastiskt bra

Tempot kommer verkligen bli intressant, men känns som att Landis har en fördel där... men man vet ju inte vad sastre och pereiro kan göra nu när de vinsten att kämpa för...

Medlem

Klart man kollar på Tour de France, riktigt kul att kolla på. Hoppas Pereiro vinner, då Illes Balears är mitt favoritstall. Synd bara att Valverde bröt nyckelbenet i början, hade velat se hur han är i bergen mot de allra bästa. Får hoppas han är med i Vueltan.

1
Skriv svar