Erat största misstag kopplat till en dator?!?!?

Medlem
Skrivet av Thimpa:

Jag bajsade på mitt grafikkort

eeeh, varför i helvete då?? och hur???

Medlem

När jag i mina yngre dagar, okunnig som jag var, lätt en 70-årig gammal elektriker som påstog sig kunna bygga datorer satte i mitt nya mobo och gfx, han tog dessutom svinigt betalt för det. Nu när jag sett bygget i efterhand så misstänker jag att gubben både var senil och schizhofren.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av misaer:
Skrivet av Thimpa:

Jag bajsade på mitt grafikkort

eeeh, varför i helvete då?? och hur???

Jag kände för det :\

Medlem

Farsan skulle köpa en dator åt mig, och jag valde en 166mhz MMX istället för en 200. Hade läst om det i PCGamer och trodde MMX var framtiden. :\

Inaktiv

vilket det ju var...?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av Thimpa:
Skrivet av misaer:
Skrivet av Thimpa:

Jag bajsade på mitt grafikkort

eeeh, varför i helvete då?? och hur???

Jag kände för det :\

haha...

Inaktiv
Skrivet av misaer:
Skrivet av Thimpa:

Jag bajsade på mitt grafikkort

eeeh, varför i helvete då?? och hur???

Citat:

Född: 1993-03-15 (13 år)

Förklarar väl kanske de mesta


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Zoidberg:
Skrivet av misaer:
Skrivet av Thimpa:

Jag bajsade på mitt grafikkort

eeeh, varför i helvete då?? och hur???

Citat:

Född: 1993-03-15 (13 år)

Förklarar väl kanske de mesta

ja se på fan... nu löste du det mysteriet...

Medlem

nått jag har gjort i flera år är att alltid glömma ta backup på "mina favoriter"
har en backup men den är några år gammal, skit jobbigt är det att bröja om ifrån ny kula hela tiden! :/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av misaer:
Skrivet av Zoidberg:
Skrivet av misaer:
Skrivet av Thimpa:

Jag bajsade på mitt grafikkort

eeeh, varför i helvete då?? och hur???

Citat:

Född: 1993-03-15 (13 år)

Förklarar väl kanske de mesta

ja se på fan... nu löste du det mysteriet...

Haha, dagens nya hitech blöjor kanske

Inaktiv

iceman, firefox gör det automagiskt.

en grejj jag ångrar så här i efterhand; jag borde köpt ett napalm-kort istället för gf256...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nu tycker jag att ni som håller på att reta mig, ska BAJSA på er

Medlem

lade några gamla 5.25" disketter på min diskettstation till min commandore 128. av värmen som vart i skiten smälte plasten och förstöred både disketter o station.

under PC tiden. nja, inget vad jag kommer ihåg.

Medlem

En sak till som jag gjorde när jag var ung o dum:

Hade precis fått hem nya datordelar o skulle för första gången bygga ihop en burk själv. Höll på ett tag o fick till sist allt på plats. Enda problemet var att datorn vägrade starta. Jag tyckte på power, allt blinkade till i nån sekund för att sen dö igen. Wtf tänkte 4skin o ändrade strömstyrkan i bak på nätagget. Vi nästa tryck på powerknappen fylldes rummet av ett blått ljus och det började lukta bränt. Tack o lov så var jme väldigt vänliga o skickade mig nya grejjer utan några som helst problem. Så tänk på det pojkar o flickor, ändra inte strömstyrka..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Inaktiv

Glömde datorn i Grekland...


signatur

This is the Time of Times

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

iceman, firefox gör det automagiskt.

en grejj jag ångrar så här i efterhand; jag borde köpt ett napalm-kort istället för gf256...

hmm inte märkt, om det nu gör det så ligger det iallafall på fel hd? :x


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

En gång för mycket länge sedan så letade undertecknad runt på "olika" sidor efter en full version av DOOM1/2. Efter att ha fått psykbryt ett X antal gånger över att det var en sharewave version jag laddade ner så hittade jag (äntligen?) en full version av DOOM1/2. Glad som man var så laddade man ner alltihop och placerade "klenoden" i en mapp märkt Program som ligger på skrivbordet(Datorns alltså - författ.anmn.)

Månaderna går. Mitt digitala skrivbort blir mer och mer överfullt av *.zip filer. Då fick undertecknad den ljusa ideén om att skapa en mapp kallad Unzipade filer och placera alla *.zip filer där i.

Vad undertecknad inte märkte var att även mappen märkt Program följde med.

Efter ett tag får jag en till ljus ideé:
mappen Unzipade filer är ju 3.5Gb stor!
-Varför inte ta bort den då? Den inehåller ändå inget av värde.
Tänke undertecknad, omedveten om att han snart skulle ta bort ett halvårs letande. Ett halvår av frustrationer. Ett halvår av manisk besatthet.

Sagt och gjort. Mappen placeras i papperskorgen och raderas.

Ett par veckor senare fick undertecknads golv ett par underliga gropar. Men förövrig var allt normalt.

Så nu undrar jag; Finns det något sätt att få tillbaka filen, fast den är raderad?


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Inaktiv

iceman, man kan ju alltid boota från tex knoppix, om systemet brakat omkull.
om en hel disk rasar är nog minsta problemet att bokmärkena är borta. sådant garderar man sig med genom raidarrayer.

användarnamn, att du piratkopierat spelet innebär att du inte bara förtjänar att genom egen senilitet bli av med det, utan du borde dessutom få varje fil på hela maskinen ersatt av otäcka virus.

en samlingsbox med alla spel i doom-serien finns att köpa via tex idsoftwares sida. tror även att webhallen har den.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

kör win å prog på en egen disk.
knoppix låter som norsk mat? :X


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

För cirka 15 år sedan när jag var tio år gammal lyckades jag radera en länk till kontrollpanelen på min grannes dator som körde Windows 3.11. När han undrade om jag visste var den hade tagit vägen så förnekade jag all inblandning.

Värt att påpeka att det var lite knepigare med "genvägar" i Windows 3.11.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv

knoppix är en linuxdist som bootas från cd och kör på en ram-disk. en av många visserligen...
oavsett om man kör windows och program på separata diskar eller inte sitter man i skiten om fel disk krashar. då är det en mycket klen tröst att man har kvar sina bokmärken.

någon gång ibland kan man kanske göra en manuell backup. möjligen finns det något bra sätt att tala om för firefox var den ska lägga sina backuper.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Min egen dator har inte blivit utsatt för några större missöden, däremot har jag sett många grannar/polare göra dumma saker. Ta bort systemfiler, ändra spänning på nätaggregatet, trycka in minnen på fel håll osv.

Medlem

När jag och min familj hade vår första dator fick jag för mig att jag skulle radera lite spel. Jag tänkte "commandos spelar jag ju aldrig längre ändå" så jag tog sök och letade efter 'commandos'. Vips så kom commandos.exe upp som behövs för att kunna starta datorn, det visste ju inte jag så den filen rök oroväckande snabbt. Och så fick vi skicka iväg hela datorn för en omformatering. Skål!


signatur

En styck signatur.

Medlem

På ett av de första lanen jag var på så körde vi med coaxial kablar som lindades kors och tvärs, vilket skapade ett vackert spindelnät runt i salen. Självklart så var en av kablarna som gick från min dator spännd som värsta snubbel tråden. Så kom det ett snille och kutade som en galning genom rummet och självklart så sprang han på min kabel i full fart.

Killen flög rätt in i väggen och mitt nätverkskort slets rakt ut ur burken. Tydligen så fungerade nätverket efter incidenten och jag kunde inte förstå varför inte jag kunde spela som alla andra förns jag såg nätverkskortet. Mirakulöst så fungerade fortfarande kortet.

Det var väl igentligen inte mitt fel, men tack o lov för TP kablar.

Medlem

Mitt största misstag var mitt inköp av Wow, höll på att kosta mig familjen.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Mitt största misstag var mitt inköp av Wow, höll på att kosta mig familjen.....

Wow höll på att kosta mig min framtid. Det var efter jag slutat spela wow som jag äntligen fick tid att hitta ett bra arbete.

MFC
Medlem

Detta var riktigt längesedan..

Råkade köra DEL *.* i Windows-katalogen när det var en underkatalog i Windows-katalogen jag skulle ta bort.. det är ju iofs inte så illa men datorn tillhörde en gubbe vars son bad mig rensa upp lite.. oops eller nått. Han jobbade på något toppjobb och hade sunkigt viktiga dokument liggande i Windoze katalogen..

Sen tror jag att jag har råkat slänga mitt MPEG-kort (ja, för er som inte vet så fanns det och FINNS det sådana kort..)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

hehe jo en del del *.* gjorde man ju när man använde DOS, jobbigt ända tills någon tipsade om undel/undelete *.* kommer ihåg det hade fixat en egen autoexec o fixat olika boot med mms o xms minne o allt vad det nu hette sen skulle jag ta bort lite skit från typ "c:\spel" men var i "c:\" ..

sen brände jag en hdd en gång, strömkabeln satt i väggen o jag tryckte in det i datorn, luktade bränt direkt o vips en hdd var paj, hade då en p133 o hade knappast råd att köpa en ny disk, var väl 14-15 eller nåt, fan vilken ångest jag fick, sen dess gör jag aldrig så

Inaktiv

Fick installera om winxp 3 ggr på ganska kort tid, på grund av att Adaware gjorde något, andra gången blev jag helt säker att det var Adaware, tredje gången tänkte jag "men nu måste väl adaware fixat en uppdatering för det där?" kjoff med xp en gång till. har använt adaware i flera år men aldrig igen, dom nämde inget om att det här kan hända ens på sitt forum.

När jag ser tillbaka så ångrar jag när jag för andra och sista gången smashat sönder en dator, den var rätt uber men den fick smaka golv bara för att jag var sur på nåt program.

MFC
Medlem

Datorer ska ha smisk ibland.. jag har sett underliga saker hända efter att datorer och komponenter fått smisk..

En polare fick en havererad hårddisk att fungera igen efter lite knädask, hade inte trott på det själv om jag inte sett det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

123
Skriv svar