Spore upprör kristna *

Medlem

MOAA HA HA!!
Religion är som herpes. De flesta har det, utan att det syns, och om man inte är försiktig så kan det smitta.
Aggresiv religion dödar, medans harmlös religion inte ens syns och ger inte ens någon klåda.

Själv är jag religionsfri, så brudar, vill ni inte riskera att få en religion eller två på er så vet ni var jag finns

Medlem
Skrivet av mastrein:

Jag vill bara dra mitt strå till stacken -> http://uturkyrkan.se/
Se till att göra det nu också.

Tänkte precis tipsa om sidan men du hann före. :D:P

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

kristna upprör gamers?

signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av nkembo:

herregud... sådant här gör mig sjukt upprörd...

Blir du "sjukt upprörd" av att bli Rickrollad? Det roliga är ju att FZs nyhetsredaktion blivit det, haha (läs bloggen noggrant!)

Exx
Medlem

Men de är ju troll. Kolla senaste inlägget på sidan. De citerar Rick Astley.

Medlem
Medlem

FZ borde ha ett separat forum för religös diskussion, det verkar finnas mycket sagt och osagt om ämnet =P

Medlem

AAAAAAAAAAAAAH! Får Spel på dessa JÄÄÄÄVLA kristna creationists! Fucking retarderade fuck tards!!!!!
HAIL DARWIN!

Medlem

Newsflash
"Verkligheten upprör religiösa"

Medlem

Mycket löjligt (om det här inte är fejk). För det första är det bara ett spel. För det andra tycker jag att spelet lutar mer åt kreationism eftersom en högre makt (du) guidar och utvecklar varelsen genom hela spelet.

Kommentarerna till nyheten på fz är dock minst lika löjliga. Som vanligt när någonting relaterat till kristendom/kristna skrivs...

Medlem

Creationister säger att vetenskapen inte har bevis för big bang, låt oss vända på det. Vilka bevis finns det för att gud finns? Inga. Hur vet du då att gud finns?
Vi utvecklar det, vilka bevis finns det för att bamse finns på riktigt? Inga. Finns då bamse för att ingen kan presentera bevis emot hans existens?

Medlem

Jupp, ser många som överreagerar här. Finns ingen anledning till att hetsa upp sig över något någon har skrivit på nätet (och som antagligen är ett skämt).

signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Inaktiv

Värt att påpeka är att det är fundmentalister som publicerar sånna webbsidor. Att dra alla kristna över en kam är tecken på ignorans och oförståelse.

Medlem
Skrivet av SockerVadd:

Creationister säger att vetenskapen inte har bevis för big bang, låt oss vända på det. Vilka bevis finns det för att gud finns? Inga. Hur vet du då att gud finns?
Vi utvecklar det, vilka bevis finns det för att bamse finns på riktigt? Inga. Finns då bamse för att ingen kan presentera bevis emot hans existens?

Man den frågan ibland från kristna.."Bevisa att gud inte finns"

Det är den dummaste fråga jag hört..och den hör man om och om igen....Jag kan lika gärna vända på det och säga så här: "Kan du bevisa att gud finns..?"

Ja ni förstår... Bara en massa skitsnack från dem...Och bränt folk på bål,bara för att de inte tror på gud och att de tror att jorden är rund...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

tss..kristna....enda riktiga mytologi är den fornnoridska.....För Oden!

Vilka är med och arrangerar ett nytt fälttåg i odens namn? Bort med fanatiskt kristna/religiösa idioter. Aim for the crotch, the head is empty.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Mycket löjligt (om det här inte är fejk). För det första är det bara ett spel. För det andra tycker jag att spelet lutar mer åt kreationism eftersom en högre makt (du) guidar och utvecklar varelsen genom hela spelet.

Exakt.. det är det som är så roligt egentligen, Spore är ju snarare propaganda för en skapelse/skapare. Om du startar spore och låter datorn gå en månad så har din lilla blob inte utvecklats alls.

Och för övrigt: dra inte alla människor över en kam, extremister och maktgalningar finns det överallt, det är de som ska sättas dit. Religion idag är ett enda skämt, inte ens s.k. fundamentala kristna följer sin guidebok (bibeln). Det finns t.ex. ett litet oansenligt (Läs: Upptryckt i ansiktet på vem som helst som har öppnat den boken) förbud mot att döda, men hur många kristna samfunds medlemmar är pacifistiska? Religion utnyttjas till att lura människor på samma sätt som pyramidspel etc. Bara en business som utnyttjas av samvetslösa människor, vad som egentligen står i t.ex. bibeln misstolkas och förvrids för att skrämma/hetsa upp folk.

signatur

"White Obama Wants You!"

Skrivet av Mikaelh:

Kommentarerna till nyheten på fz är dock minst lika löjliga. Som vanligt när någonting relaterat till kristendom/kristna skrivs...

Det är fejk.

Citat:

"21. The LORD smelled the pleasing aroma and said in his heart: "Never again will I curse the ground because of man, even though every inclination of his heart is evil from childhood. And never gonna give you up.
22. "Never gonna let you down."
23."Never gonna run around and desert you."
24. "Never gonna make you cry."
25. "Never gonna say goodbye."
26. "Never gonna tell a lie and hurt you."
27."Never truly believe anything you read on the Internet. There will always be cases of Poe's Law."

It's these teachings that I've spent my life learning, believing and becoming, that have made me the woman that I am today.

Visar detta att internet ger till synes vanliga människor koncentrationsvårigheter eftersom så få bemödat sig att läsa vad som står på sidan... i översta inlägget?

Kanske är det datorer, spel och teknik som gör människan korkad och inte religion som så många som kommenterat verkar tro?

EDIT: Jag är inte kristen så inga elaka kommentarer från religionshatarna nu, jag gillar bara att driva med folk så här på kvällskvisten

Medlem

Nu har jag inte läst något förutom det sista "blog"-inlägget, men det här var verkligen en rick-roll av bibliska proportioner ( ;p )
Jag är omåttligt imponerad, och minst lika road

Medlem

Jo tack, sitter mest här och gapar över denna fullständiga idioti som skrivs ner här på FZ.
Och då menar jag inte den "kristna" anti-spore sidan utan alla jäva idioter som fullständigt tappar befattningen så fort något om kristendomen kommer upp och det strider mot deras väldigt snäva världsbild.
Över hälften av inläggen här är verkligen det ultimata beviset att evolutionen är vetenskapligt bevisat.
Kommentar efter kommentar bekräftar att större delen av FZ består av primater som endast kan tänka så långt näsan räcker och yttra sig i lite ord som WAAAAAAGH!!! och liknande....

Medlem

Haha, fan vad bra Rick Rolling

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av darknshy:

Kristna ska utplånas från jordens yta tillsammans med judarna (inget personangrepp utan snarare religionsangrepp) och muslimer.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag får onekligen taskiga associationer av det där inlägget.

Skrivet av darknshy:

Religion är motbevisat och om de vill fortsätta leva med sina ologiska idiotiska värderingar om hur man ska leva och ha det får de göra det men när det drabbar andra hederliga människor är det WROOONG!

O rly? Var finns detta/dessa sägenomsusade bevis?

Låt mig påminna om dessa sevärda länkar (se så måga klipp du orkar från varje person):
Personer på YouTube som bjuder på intressanta filmer om evolution och religion.

http://www.youtube.com/user/potholer54

http://www.youtube.com/user/DonExodus2

http://www.youtube.com/user/AronRa

http://www.youtube.com/user/Thunderf00t

http://www.youtube.com/user/AndromedasWake

http://www.youtube.com/user/patcondell

Din källa är youtube?! (Pat Condell är förvisso jävligt rolig, men ändå)

Inaktiv
Skrivet av Stolpiller:

Kommentar efter kommentar bekräftar att större delen av FZ består av primater som endast kan tänka så långt näsan räcker och yttra sig i lite ord som WAAAAAAGH!!! och liknande....

Kommer osökt att tänka på Lasse Lindroths sketch om nynazister:

"Nazister säger ofta WAAAAAGH och med det menar de att om vi tar in fler invandrare så kommer vårt svenska kulturarv att utarmas."

Inaktiv

Fan, blev rick'rolled av FZ

Medlem

FZ blev rätt fett Rick'Rolled

Fattar inte att de inte såg igenom viral marketingen i den bloggen och ändå postade det som nyhetsinlägg.

Att bloggen dessutom skyller Spore för att vara ett evolutionistiskt spel är ju ett rent skämt. Det är extremt creationistiskt, eftersom det är spelaren som styr utvecklingen och inte spontana mutantioner/evolution/utslagning.
Därav har tom spelet faktiskt exakt så hyperkristna värderingar som bloggen förespråkade.... :S

signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Shit, att det ens finns såpass hjärndöda personer kvar som tror på "en högre" makt. Spelar ingen roll ifall man tror på gud, muhammed eller vafan som helst. Om det är något som dom kristna borde hata så vore det dom själva då dom tror på att Jesus va guds son osv. Jesus va för i helvete jude... Som i sin tur blev mördad av andra judar... så nu kan vi alla sitta och hoppas på att dom kristna går i krig emot judarna och att muslimerna i sin tur går i krig mot både kristna och judarna så förhoppningsvis tar alla tre parterna död på varann så slipper vi massa klagomål på ett spel.

Medlem

epic troll

signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Alltså hjälp vad folk är trångsynta på det här stället. Jag är kristen och tror på bibeln, jesus med mera med mera... Det är inget fel med spore. Det är ett spel som alla andra och det är säkerligen en åsikt som de allra flesta kristna håller med om. Det finns alltid undantag. Men jag blir så fruktansvärt trött på SKITSNACKET om att utan religion skulle det vara fred på jorden. Krig handlar alltid om makt, och makthavare har ju haft sån tur att de har ursäkten religion så fort som de ska ut och tex fixa olja eller utrota en folkgrupp osv. Utan religion skulle någon annan ursäkt kommas på.

Medlem

Tack o lov att det var fake. Men hur orkar man ens lägga ner tid på att göra nåt sånt här?

Inaktiv
Inaktiv

Tyvärr så gör den ju det i vissa fall men det gäller ju där som i alla andra fall att man måste vara kritisk. Folk har blivit manipulerade utan att religion funnits med i bilden också.

Skriv svar