Vilken superbil vill NI ha?

Medlem

åhh, nu blir jag tvungen att spama lite mer. de där jävla v8-orna, vad är de bra till? vad är viktigast, prestanda eller motorvolym? amerikanska motorer är bara ett exempel på dålig ingenjörskonst. f.ö. vet jag inte vad polish går på, ironipiller hoppas jag

(röra om i grytan är kul)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

åhh, nu blir jag tvungen att spama lite mer. de där jävla v8-orna, vad är de bra till? vad är viktigast, prestanda eller motorvolym? amerikanska motorer är bara ett exempel på dålig ingenjörskonst. f.ö. vet jag inte vad polish går på, ironipiller hoppas jag

(röra om i grytan är kul)

Ja ironipiller är det faktiskt

Tycker amerikanarna är extrema, dom bygger bilar efter deras bensinstandard, dvs, gallon. Så deras bil drar 3.3 gånger så mycket bensin som våra, och dom är oftast 2.5 gånger större än våra.
Sjuka saker faktiskt!

Muskelbilar har dock en speciell dragningskraft, dvs gurglandet som även kallas "motorljud" är något som är sjysst att lyssna på.
Lamborghini och Ferrari och diverse sportbilar låter nått så extremt olikt andra bilar (trimmade 740´s osv osv) Så man får gåshud när man hör dom bara.. samt bugattin (jag säger inget mer om denna föränn några poster till ^^)

Amerikanarna kör på stort hela tiden, stort och stort, finns INGEN liten bil dom har skapat till denna jord. Deras minsta är kanske som en 740, economy class kallas den.

En bil som är UTTJÖTAD till alltså, den är så uttjötad att vägverket får lägga ny asfallt, så uttjötad är den. Det är Sveriges egna lilla massproducerade Hummer, där du kan åka till ICA Kvantum och köpa reservdelar.. Volvo 740.
Förbanne denna bil och låt den brinna i bilhelvetet!
Ingen superbil, rakt tvärtemot. FYY!

Inaktiv

Tycker att den nya chargern är rätt nice utvändigt, har ni sett tv serien navy ncis så har ni förmodligen sett chargern. Gillar dock inte vingen och jag kan leva med den lilla 6:an på 250 vilda mulåsnor.

Ferrari och de andra bilarna är skitbilar, italien har aldrig kunnat göra något annat än kläder. Låg kvalité och dålig service. Så börja inte klanka ned på oss som gillar bilar från staterna.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Polish.:
Skrivet av Hwergelmer:

åhh, nu blir jag tvungen att spama lite mer. de där jävla v8-orna, vad är de bra till? vad är viktigast, prestanda eller motorvolym? amerikanska motorer är bara ett exempel på dålig ingenjörskonst. f.ö. vet jag inte vad polish går på, ironipiller hoppas jag

(röra om i grytan är kul)

Ja ironipiller är det faktiskt

Tycker amerikanarna är extrema, dom bygger bilar efter deras bensinstandard, dvs, gallon. Så deras bil drar 3.3 gånger så mycket bensin som våra, och dom är oftast 2.5 gånger större än våra.
Sjuka saker faktiskt!

Muskelbilar har dock en speciell dragningskraft, dvs gurglandet som även kallas "motorljud" är något som är sjysst att lyssna på.
Lamborghini och Ferrari och diverse sportbilar låter nått så extremt olikt andra bilar (trimmade 740´s osv osv) Så man får gåshud när man hör dom bara.. samt bugattin (jag säger inget mer om denna föränn några poster till ^^)

Amerikanarna kör på stort hela tiden, stort och stort, finns INGEN liten bil dom har skapat till denna jord. Deras minsta är kanske som en 740, economy class kallas den.

En bil som är UTTJÖTAD till alltså, den är så uttjötad att vägverket får lägga ny asfallt, så uttjötad är den. Det är Sveriges egna lilla massproducerade Hummer, där du kan åka till ICA Kvantum och köpa reservdelar.. Volvo 740.
Förbanne denna bil och låt den brinna i bilhelvetet!
Ingen superbil, rakt tvärtemot. FYY!

Till att börja med ska bilar vara stora.
Vill ni fisa runt i nån sketen riskokare, fine, bara jag slipper se o höra dom.

Vad V8 är bra till? Prestanda eller motorvolym? Det går hand i hand. Varför välja nån fjollig 4 eller 6 som måste tvångsmatas med luft för att det ska hända något, när du kan välja en V8 som har mer vrid på tomgång än vad andra har på 68000 varv.
Och ljudet.... ahhhh 8)

För att klarlägga en annan sak, Volvo 740 må vara en vanlig bil, men det är en bra bil, som vilken dag som helst vinner över en Ferrari eller Bugatti eller vad det nu månde vara, när det kommer till driftsäkerhet. Detta är ju en relativt viktig sak, för visst är det kul när Ferrarin går sönder o delarna kostar som en halv buss, då kan Göte glida förbi lite försiktigt i sin 740 från 89 som kostar skatt, besiktning o bensin, möjligtvis nån slitdel, som finns för 38:50 på skroten, å bara visa

Hunken: Ja, den är fin, men vilka bilar från us är inte det

Så, förstår ni nu varför usa-bilar med V8 är bra?

Inaktiv

Ja älskar V8or, har inget emot dom Häftiga, va på ett race igår där det va mullrande v8or och turboladdade japsar o lite 740s o volvos.

740 är ju som en hummer, drar lika mycket bensin ^^ att typ jämföra en ferrari med en 740 är som att jämföra ett modellplan från överskottsbolaget med NASA Spaceshuttle typ

Medlem

Inte bara USA-bilar som har V8:or.
BMW 540/545/M5(innan E90) etc
Audi A4/A6/A8/S4/S6/S8/RS4/RS6 etc.
MB 4xx. etc
etc
etc
etc

Min S6:a har en fin V8:a på 4,2 liter.

Dock så är jänke-8:orna lite "råare" med sina 6-8 liter, bi-turbo, kompressor etc. etc

Sen är ju lite frågan om man vill ha en framtung jänkare med en FET V8:a för att åka rakt fram eller en balanserad bil med en rak 6:a som får jobba konstant runt 4-7 rpm på en bana?

;p


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Kompressor tss stora bilar å americanska V8, vad ska man det till när svenskar pillar lite på klasiskt tysk kvalites bilar?

http://www.elektro.com/~audi/rs2/bils5.jpg

)


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av Rincewind:

Inte bara USA-bilar som har V8:or.
BMW 540/545/M5(innan E90) etc
Audi A4/A6/A8/S4/S6/S8/RS4/RS6 etc.
MB 4xx. etc
etc
etc
etc

Min S6:a har en fin V8:a på 4,2 liter.

Dock så är jänke-8:orna lite "råare" med sina 6-8 liter, bi-turbo, kompressor etc. etc

Sen är ju lite frågan om man vill ha en framtung jänkare med en FET V8:a för att åka rakt fram eller en balanserad bil med en rak 6:a som får jobba konstant runt 4-7 rpm på en bana?

;p

Jo fast jag tänkte mer typ... standard, amerikanarna har ju V8 som standard.. S80 blev ju "jänkad" som dom sa och den fick tillval till en V8(0) hoho. Den har fint drag och komfort, samt säkerhet, där har du en bil ja skulle vilja ha faktiskt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Rincewind:

Inte bara USA-bilar som har V8:or.
BMW 540/545/M5(innan E90) etc
Audi A4/A6/A8/S4/S6/S8/RS4/RS6 etc.
MB 4xx. etc
etc
etc
etc

Min S6:a har en fin V8:a på 4,2 liter.

Dock så är jänke-8:orna lite "råare" med sina 6-8 liter, bi-turbo, kompressor etc. etc

Sen är ju lite frågan om man vill ha en framtung jänkare med en FET V8:a för att åka rakt fram eller en balanserad bil med en rak 6:a som får jobba konstant runt 4-7 rpm på en bana?

;p

Spelar ingen roll ur många emblem dom har på bakluckan så blir det ändå aldrig samma sak. Signumet för usa bilar är just V8, och har alltid varit. Visst, det finns audi/bmw V8, men långt ifrån samma sak. Inget ont i det, Audi är bra bilar, men en amerikansk bil är just amerikansk.
Framtung V8, mja, visst, men det beror på vad man väljer för modell det. Finns flera som piskar runt en bana ganska friskt. Och bilen blir det du gör den till

Medlem

vad jag menade med v8-orna är inte att de i sig är dåliga. jag menar att motorvolymen kontra prestandan ofta är ganska dålig. visst, bmw kör v8 från 4 liter och uppåt, men det är ju för att man i princip inte kan stoppa in en rak sexa på 4-5 liter. om jag får välja mellan två motorer med samma prestanda tar jag den minsta


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag skulle nog lätt säga Koeningsegg, tycker den är så sjukt fet och att den gör 400 knyck skadar ju inte heller:)

Inte troligt att man kan införskaffa en sådan dock hehe.
Får nöja mig med min chippade Audi TT

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

vad jag menade med v8-orna är inte att de i sig är dåliga. jag menar att motorvolymen kontra prestandan ofta är ganska dålig. visst, bmw kör v8 från 4 liter och uppåt, men det är ju för att man i princip inte kan stoppa in en rak sexa på 4-5 liter. om jag får välja mellan två motorer med samma prestanda tar jag den minsta

Håller inte med dig riktigt där, då jag hellre köper stort för att kunna plocka ut stort, om du förstår vad jag menar ;):D

Medlem

Håller med trådstartaren helt och hållet !
Bugatti all the WAY

skönhet ut i var millimeter av hela bilen.

Något dammig

Vingen.

Lite kortfattad information:
Engine
Type: Quad-Turbocharged W16
Displacement cu in (cc): 488 (7993)
Power bhp (kW) at RPM: 1001(736) / 6000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 923(1250) / 2200-5500
Redline at RPM: 6500
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 245/690 R520 - 335/710 R540 (PAX System)
Driveline: All Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 174.2 × 77.9 × 47
Weight lb (kg): 4162 (1890)
Performance
Acceleration 0-60 mph s: ~ 3
Top Speed mph (km/h): 253 (406)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a
Base Price: 2006 Bugatti Veyron 16.4 - Approx. $1,700,000 (last update: 6/2/2006)

/Homer_S

Medlem
Skrivet av BigD:

Får nöja mig med min chippade Audi TT

BILD BILD BILD!

både jag och flickvännen har funderingar att efter studierna samla ihop pengar och köpa just en TT.

föresten, vad tycker du om nya TT? enligt mig är/ser det inte ut som en TT, är som "vilken sportbil som helst"... himla synd och halvuselt arbete av Audi's designers (även om bilen är snygg, men det är ingen TT-känsla över den)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Jag skulle nog lätt säga Koeningsegg, tycker den är så sjukt fet och att den gör 400 knyck skadar ju inte heller:)

Hur ofta kör du på bana?

Btw imho associerar jag TT:n till damfrisörer, men det är nog bara jag som tycker det.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Okey, superbilar var det. Man kan ju alltid drömma...
Antingen en Callaway Corvette Sladgehammer, kan bara beskrivas med ett ord. Styrka.
Eller en gammal Volvo s40 (Evolves version:P)

Youtube-proffs
Skrivet av Ophe:

Okey, superbilar var det. Man kan ju alltid drömma...
Antingen en Callaway Corvette Sladgehammer, kan bara beskrivas med ett ord. Styrka.

Hihi, i PGR :3 så är den bilen EXTREM!

den fiser sig fram till 40 knyck, sedan efter 40, BAM! vrooooooooooooooom som faen!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Hunken:
Skrivet av BigD:

Jag skulle nog lätt säga Koeningsegg, tycker den är så sjukt fet och att den gör 400 knyck skadar ju inte heller:)

Hur ofta kör du på bana?

Btw imho associerar jag TT:n till damfrisörer, men det är nog bara jag som tycker det.

haha, har du också sett programmet med subeyde (stavning, hehe) i sin fula köttbulle-tt?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skribent
Medlem
Skrivet av bastard:

http://www.bobsclassics.com/sold/93ca16.jpg

En Duesy Roadster från 1932. 8)

den var snygg, finns dock snyggare mercor från den tiden, kommer inte ihåg namnet dock.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Medlem

där har vi det, du är en bra människa iceman, tyska bilar ska det vara


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Det är något med Ice man och tyskar.. undra va han va i si tt förra liv


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

Här är en Top Gear Bugatti veyron special ^^ http://www.youtube.com/watch?v=_YAdKOTPw9Q&search=Bugatti%20V...
Checka den så kommer ni förstå min kärlek Det är värt de!

http://www.youtube.com/watch?v=_YAdKOTPw9Q&search=Bugatti%20V... DEnna är lite kortare fast ändå häftig, man får se när dom kör lite Sedan får man se en incar film av när bugattin pressar, kan säga att han som filmar är lite G kraftad


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

ÄÄäh skall vara riktiga bilar inget som rasar om man kör på de dåliga svenska vägarna
Galten: http://www.aftonbladet.se/bil/0506/24/NYHETER-24s12-galtenNY-...
Logga: http://www.aftonbladet.se/bil/0506/24/NYHETER-24s12-galtensym...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Hmm för tillfället måste jag nog säga Aston Martin DB 9 och senaste Koenigsegg. Den som slog top gear recordet, kanske inte är senaste dock.

Bugatti Veyron verkar visserligen va en bra bil men tycker inte att den är särskilt snygg.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Polish:

Det är något med Ice man och tyskar.. undra va han va i si tt förra liv

säger inget.
gestapo har gett mig order att vara tyst om mitt förgågna som ledare i tyskland :x


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar