Ge mig ett nytt bankkort ICA!

Flakmonkey
Ge mig ett nytt bankkort ICA!

Som några av er kanske kommer ihåg så blev jag bestulen på lite saker och ting för en dryg månad sedan däribland plånboken med alla kort. Jag spärrade såklart allting som gick att spärra omedelbart och när jag spärrade mitt VISA-kort hos handelsbanken så la de direkt in att jag skulle få ett nytt och mycket riktigt så damp det ner ett nytt kort och ny kord ett par dagar senare. Tyvärr har det inte gått lika smidigt med mitt ICA-bankkort.

Att jag fortfarande inte har något nytt beror visserligen till stor del på att jag själv glömt bort eller inte orkat ringa dem för att få ett nytt, jag har ju ett kort som jag kan handla allt på, men de har sannerligen inte gjort något för att öka min motivation. För det första så kunde de omöjligen lägga in att ett nytt skulle skickas ut när jag spärrade det - jag menar varför skulle man inte vilja ha ett nytt när man spärrar det man tappat bort? Sen så försökte jag ringa in och fixa det med självbetjäning och då ska man knappa in sitt personnummer och koden till ICA-banken vilket jag inte lyckades med pga att nummervalet inte verkade gilla när jag gjorde det på mobilen.

Efter det så försökte jag såklart ringa och få personlig service men då hamnade jag i så långa köer att jag helt enkel ledsnade på att vänta. När jag sen kom fram efter att ha ringt in på arbetstid så kunde de visst inte hjälpa mig utan min kod som jag inte kom ihåg. Sen när jag idag tog med mig koden till jobbet för att ringa när det var som minst köer så sa de "Jag ser här att din kod är spärrad så jag måste skicka ut en ny".

Jahapp tänker ju jag då, kunde de inte sagt det förut när jag hade glömt min kod? De hade ju trots allt mitt personnummer så de borde kunna se att jag behövde ny kod. Sen slog det mig - varför kan de inte skicka ett kort och ny kod när de ändå ser att det är spärrat?! Varför ska jag behöva få en kod skickad till mig så att jag kan ringa in och beställa ett nytt kort, varför inte skicka allt på direkten? Är de rädda för att någon ska ta min post? Det kan de ju lika gärna göra nu när jag får ny kod och sen ringa in och beställa nytt kort och sen ta kortet?

Gahh... jag blir så less på sånt där ibland... okej att man måste ha rutiner, vi har en hel massa på jobbet, men då är de gjorda för att det ska gå så smidigt som möjligt inte så osmidigt som det bara går... nåväl, nu får jag väl snart min kod så att jag kan beställa ett nytt kort och sen ska det shoppas loss på ICA!!

#blogg

Medlem
Ge mig ett nytt bankkort ICA!

Låter ju som att ICA bara inte har några vettiga rutiner för att hantera spärrning av kort.

Exemplet visar ju just hur det här med rutiner som skall följas kan slå väldigt olika... Antingen är det till hjälp eller så blir det bara sju resor värre.

Medlem

Aldrig skaffat bankkort hos ICA. Det är ju ingen bank. Visst, det är kanske bekvämt att låta veterinären ta hand om din skottskada när du ändå är där med din krigsbrontosaurus, och han uppskattar säkert extrainkomsten, men när dina inälvor väller ut är det alltid tryggare att anlita nån som har erfarenhet av mänsklig anatomi.


signatur

Aj, dina ögon!

Flakmonkey

Använder inte bankfunktionen direkt... men jag tycker det är hemskt smidigt med att bara föra över pengar dit varje månad så har man sin hushållsbudget redan kirrad, behöver inte tänka på det... har också blivit som ett sparande... lägger över 3000 varje månad till det kontot och använder inte alls så mycket... hade varit större risk att jag gjort mig av med det om det legat på vanliga kontot...

1
Skriv svar