Sorgliga filmer?

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Ah, vad fasen heter den nu igen...?

Lilja 4-ever.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av jlowgren:

Boys Don't Cry

Lesbiska tjejer i den förvisso. Räknas det som gay?

I detta fall kan man väl göra ett undantag.

Inaktiv

The Pianist som annars är väldigt bra

Edit: ups nån som redan skrev den, och gladiator som jag tänkte från början, då finns ju alltid E.T. The Extra-Terrestrial

Inaktiv

definiera gärna inte filmer som inte är gay sorgliga.
är det sorliga filmer när orkier förlorar ett krig mot några andra fulingar, eller när nån ligger och dör och det snackas in i sista sekund?

tyckte iaf själv att pearl harbor, sin city, butterfly effect, speciellt den filmen, och Interview with the Vampire, 13 going on 30 =D var ganska rörande på sitt vis första gången jag såg dom.

Inaktiv

Änglahund, ingen aning vad den heter på engelska.
Måste varit 16+ år sedan jag såg den.. den va sorglig :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Ni borde alla skämmas för att ni inte ännu har nämnt Stalingrad och Das Boot.

Därtill bör All quiet on the western front dessutom tillägas och dyrkas.

Medlem

Requim For A Dream.
En av väldigt få filmer som gör mig tårögd, särskilt historien om morsan.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av evh:

Armageddon är så förbannat amerikaniserat. Den hade vart bättre om ett par hårdhudade Irakier flygit upp i rymden

Där gav du mig en idé

Armageddon 2 poster

edit:
evh, WildThing: tackar

Medlem

haha^^ grym poster


signatur

Videomupp

evh
Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av evh:

Armageddon är så förbannat amerikaniserat. Den hade vart bättre om ett par hårdhudade Irakier flygit upp i rymden

Där gav du mig en idé

Armageddon 2 poster

hahahaa klockren


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv

* Deer Hunter
* Mibu gishi den
* Johnny got his gun (mer hemsk än sorglig iofs)
* Rurouni Kenshin: Trust/Betrayal (ser nästan aldrig på anime numera, men tar upp den för den är så otroligt sorglig).

Tar upp lite filmer som är väldigt rörande men inte nödvändigtvis bara för att de är sorgliga:

* The Killing Fields
* Lawrence av Arabien
* Mannen som ville bli kung (Tror den skulle gå på trean nu i dagarna... naturligtvis sänder de den mitt i natten.)

Inaktiv

Braveheart, The Green Mile, Gladiator, Brotherhood of War, Titanic. Listan kan göras lång, sorgligt nog


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Forrest Gump är lite små sorglig, grymt bra film för övrigt.


signatur

<3

Medlem

K-pax är en film som är både upplyftande och samtidigt sorglig. Lite svårt att beskriva känslan men den berör på ett fint sätt tycker jag. Gillar den starkt.

Om det inte är riktigt det du är ute efter så har du i.a.f. ett filmtips

Medlem

Skulle rekommendera Grave of the Fireflies som någon redan nämnt men vill förstärka den då jag anser att den är riktigt sevärd om det är sånt här man är ute efter. Mycket stark film, tyckte personligen att den var väldigt jobbig att se på, hade nog helst inte sett den om jag vetat hur den var före men som sagt, om du är ute efter sorglig så är den rätt för dig.

Donnie Darko kanske? Fast den är jävligt knepig, killen är rätt fucked-up i huvudet.

Finding Neverland är väl inte direkt sorglig men jag minns en del av filmen som var väldigt sorglig tycker jag så den skulle jag också rekommendera.

Medlem

- Thin Red Line
- Requiem for a Dream
- Lost in Translation (tveksam om den är sorglig, jävligt bra dock)
- Donnie Darko
- The Butterfly Effect (tveksam om den är sorglig, jävligt bra dock)


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Kids.

Sorglig för att den skildrar ett förfallande samhälle.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv

Guds Stad --> Måste ni se
Edward scissorhands (stavning?)----> Också mkt bra
Krigarens Hjärta --> Bra och magstark film

Kommer inte på någon mer just nu...

Medlem

Ladder 49. Enda filmen jag någonsin gråtit av och jag gör det varenda gång, kan iofs bero på att jag har en nära vän som är brandman.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Grave of the Fireflies är ju utan ansträngning den sorligaste film som gjorts. Även Watership Down är sorgsen på sina ställen.

Inaktiv

Grave of the Fireflies, Elfen Lied, Wolfs Rain. Anime alli hop, förlåt men kan inte komma på en sorglig icke-anime

Medlem

"Brotherhood of war" satt fan och bölade medans jag tittade på den filmen, 2 koreanska bröder som slåss tillsammans under korea kriget, mycket sevärd.

Medlem

Requiem for a dream! Vet att folk har skrivit den tidigare men det skiter jag i, för den är bäst!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Bloody Sunday.

Inaktiv

Lord of the Rings: Return of the King. Är det bara jag, eller finns det måhända någon annan som blir rörd i slut-scenen när Gandalf och Frodo måste lämna dom andra med båt? Personligen tycker jag (som ovan nämnt) att just den scenen är förfäligt sorglig, men på ett bra sätt.

We Were Soldiers berör en på ett "hårt" sätt, då man ser krigets fasor och hemskheter i vitögat och hur dom kämpade i Asien. Man riktigt känner hur soldaterna där kände sej när dom satt och väntade i natten, lystnandes efter minsta ljud eller spejade efter minsta rörelse. Eller när dom hoppade ur helikoptrarna på dagen rakt ner på stridsfältet där luften snabbt blev tjock av bly, blod och skriken från dom sårade!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Aha menar du filmen Lilja 4ever
Den handlar om traficking


signatur

Jonas

Medlem

A walk to remember är nog den filmen som jag tycker är sorgligast.
jo.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

en scen som jag tycker är värt att nämna är från filmen Letters from Iwo Jima då en av japanerna översätter för sina soldater ett brev som tillhörde en amerikansk soldat som stupade på slagfältet.

ni som har sett filmen kanske förstår vad jag menar

Medlem

"Dare mo shiranai" / "Nobody knows"
"The fountain"
"The pursuit of Happyness"

hmm.. vet massor men kommer fan inte på fler just nu.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

The Mist, slutet är ju rätt så sorgligt.

Skriv svar