Med kniven mot strupen

Medlem
Med kniven mot strupen

Jag har spenderat helgen i sällskap med Assassins Creed 2 och det är ett angenämt sällskap kan jag meddela. Iklädd lönnmördarkåpan har jag skurit halsen av hundratals italienare, spöat upp otrogna män, levererat brev, klättrat som en apa på hus och kyrkor. Jag har besökt lönnmördargravar, utkrävt hämnd, fått hjälp av Leonardo och rustat upp en mindre stad. Ja just det jag har hyrt horor för att ta mig förbi vakter också, män är bra lättlurade.

Stämningen och berättelsen är fängslande, grafiken är helt magnifik och animationerna när man klättrar och slåss är bra. Lite värre är det när man pratar eller gör något i en mellanscen, då kan det kännas det stelt och onaturligt. Som tur är det endast ibland som detta inträffar och det går att leva med.

Ibland har jag träffat på speldesign som kunde varit bättre (sjukt frustrerande) men överlag flyter det. På mina 12+ timmar jag har spelat hittills så har upplevelsen varit komplett, det finns massor att utforska och många saker att hitta och uppdrag att utföra.

Nog för att det är kul att mörda italienare men det är den där sabla spanjacken jag vill sticka ut ögonen på! Vendetta, vendetta!

I kill you!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv
Med kniven mot strupen

Gött att du gillar det:)

Jag själv ska köpa spelet i sinomtid. Har lite pengarproblem plus att jag måste handla nya kläder och underbyxor


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Du kanske kan önska dig det i julklapp?


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar