The Hunter - jakt-MMO från Avalanche

Medlem

Till en början tänkte jag.. wtf, kan väl inte vara värt å ens testa..

Men nu när jag ser hur djurvänner reagerar blev ja väldigt sugen på att spela det

Medlem

Yes! Äntligen något annat än Deer Hunter 05. Fick inget under den riktiga jakten heller. Det här kommer lugna mina nerver.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

"Ånej, dom dödar djur i spel *gråt*".

lap
Medlem

Undra hur det blir med vådaskott? Om det nu ska vara "den mest realistiska jaktsimulator som gjorts".

Inaktiv

Jakt av djur i verkliga livet är inget annat än en jägares nöje, där han skyller på att han gör nytta av det. Ren och skär sadism. När ska spel komma där vi får avrätta utlänningar som kommer till Sverige? Och kanske kan vi få våldta kungafamiljens alla medlemmar? Varför finns det inget KKK spel där man kan få "njuta" av att vara en kristet vriden grupp människor? Åååh....eller en mörk präst där i spelet det går ut på att ge sig på småbarn?

....för nöjets skull?

Medlem

Alla sörlänningar måste ut ur den här tråden. Stick och spela Halo eller nått.

Skrivet av lap:

Undra hur det blir med vådaskott? Om det nu ska vara "den mest realistiska jaktsimulator som gjorts".

Då blir det eftersök


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Gött, äntligen kommer något som är bättre än Deer Hunter. Schysst att det var gratis med. Denna typ av spel är ett av de få spel jag tycker är "avslappnande".


signatur

dare to be bold

Medlem

I väntan på detta får man väl ut och sätta sig i skogen o knäppa ett par rådjur.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Yes! Äntligen något annat än Deer Hunter 05. Fick inget under den riktiga jakten heller. Det här kommer lugna mina nerver.

Håller med, Deer Hunter 05 börjar bli lite utdaterat. Jag ser mycket fram emot detta.

Medlem

Alltså anti-jakt-människorna (kenchu etc). Jag hoppas för er skull att ni alla är vegeterianer.

Vad tror ni djur lider värst av, att födas upp i en trång farm, gödas tills det knappt kan stå på benen, fraktas omkring i trånga lastbilar för att sedan skjutas i huvudet? eller leva fritt hela sitt liv för att sedan avrättas?

Jag tycker också jakt är ett tvivelaktigt nöje, och så fort nån jägare blir uppäten av en björn så måste björnen skjutas osv vilket känns helt fel, han var med på spelreglerna när han gav sig ut att jaga. Men att fördöma jakt och trycka i sig en hamburgare sen är en oerhörd dubbelmoral. Samt att det som sagt finns många många blodiga spel där man skjuter människor som är nog så realistiska och bara för nöjes skull, finns det nåt spel som inte är för nöjes skull?

Ontopic
Tycker själv de jaktspel jag provat vart tråkiga, men tycker det ska bli riktigt intressant att se hur det här fungerar sen, kommer det demo blir det nog att prova.

Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Men döda växter går bra?


signatur
Medlem

haha verkar hur kung som helst!

Kenchu tjaffset...vafan vi skjuter ettor och nollor !!


signatur

FUBAR

Medlem

Manhunt är ett spel som går ut på att döda människor för nöjes skull på så hemska smärtsamma sätt man kan, postal med.
Jakt var från början och är till viss del för nytta, för att få mat, och för att se till att en del djur inte blir för många. Samma personer som springer runt och klagar på att man jagar tycjker inte det är kul när dom ser 20 vargar smyga runt utan för sitt barns adigs och helt plötsligt "måste man" skjuta vargarna, utan att dom gjort något men nu är det helt plötsligt nödvändigt och inte för "nöjes skull".

Seriöst sluta klaga på att man jagar djur i verkligheten och försöka sänka ett SPEL, ettor och nollor bara för det. Ska nån tycka det är kul att jaga kan han väl få göra det i ett spel då så slipper han springa runt och döda dom på riktigt, vinner ju båda djur älskaren och jägaren på

@Segas: Det finns faktiskt döda nergrer spel och "vara KK medlem spel" dom är moddar av Doom 1 och 2 spel och alla fiender är svart eller spanjorer som man dödar för skojjs skull. Tror det finns nåt mer också...


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Fan vad snyggt det var.

Medlem

bortsett från att det är en något mindre målgrupp dom riktar sig till, eller det är ju till stor del till dom som har jägar intresse och det är väl rätt många, men kombinera det med att vara gamer så minskar det ganska dramatiskt. dock kan det nog locka en hel del folk mellan jakt säsongerna. men iden är rätt genialisk tror jag, så länge om dom gör det rätt så kan det här bli en guldgruva.

Medlem

känns väl ändå lite fattigt som MMO... det var ju snyggt, men sen då?

Inaktiv

Ett spel är ett spel... jösses

Medlem
Medlem

Låter mycket intressant.

Pansarknekt
Skrivet av Mang:

Alltså anti-jakt-människorna (kenchu etc). Jag hoppas för er skull att ni alla är vegeterianer.

Vad tror ni djur lider värst av, att födas upp i en trång farm, gödas tills det knappt kan stå på benen, fraktas omkring i trånga lastbilar för att sedan skjutas i huvudet? eller leva fritt hela sitt liv för att sedan avrättas?

Jag tycker också jakt är ett tvivelaktigt nöje, och så fort nån jägare blir uppäten av en björn så måste björnen skjutas osv vilket känns helt fel, han var med på spelreglerna när han gav sig ut att jaga. Men att fördöma jakt och trycka i sig en hamburgare sen är en oerhörd dubbelmoral. Samt att det som sagt finns många många blodiga spel där man skjuter människor som är nog så realistiska och bara för nöjes skull, finns det nåt spel som inte är för nöjes skull?

Precis. Har fortfarande dock inte förstått nöjet i ett spel, dom kallar det The Sims... En simulation av... jadu. Finns dock ett nöje i det och det är att stänga inne familjen i poolen eller på vinden tills dom dör av hunger. Helt bara för "nöjes" skull...


signatur

Ooooh the drama!

Jakt och fiske är ju kul. Hellre det än att sitta framför datorn hela dagarna.


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet kommer att bli poppis i Norrland om man kommer att kunna skjuta isbjörnar och fjällrävar i ett snöigt landskap :>

Ja, Norrland är ju känt för sina isbjörnar...

Medlem

Håller med Kenchu, får hoppas alla machowannabe jägare som jagar för det kära nöjets skull kan sätta sig med det här jävla spelet istället. Spelutmaningen lär väl bli lika minimal som på riktigt. Mörda totalt försvarslösa djur med prickskyttegevär 200 meter bort. Fy fan vad löjligt.
Och för alla som verkar försvara jakten med att man ska hålla borta åh de så farliga vargarna och för att förhindra trafikolyckor kan bara lägga ner.
Det har varit en enda incident i modern tid där en människa har blivit dödad av en varg. En anledning som gör att vargar skulle gå så långt att faktiskt få för sig att angripa en människa är om det inte finns något naturligt byte i omgivningen. Och klart som fan man uppmanar det iom att man skjuter så otroligt många älgar, rävar och andra bytesdjur. Om man skulle lägga ner jakten helt skulle naturen återupprätta balans igen, älgpopulationen skulle vara stabil eftersom deras naturliga fiende existerar vilket betyder att biltrafikolyckorna inte skulle höjas. Istället för att bygga en jävla massa vapen kan man bygga skyddstängsel istället och i allmänhet förbättra säkerheten på vägarna.

Klart som fan man lever veganskt, vad finns det för alternativ när resten av människan våldtar moder natur. Men hej, kött är ju gott och det är ju kul att vara ute i naturen och jaga som förr i tiden eller hur!

Skrivet av kow:

Klart som fan man lever veganskt, vad finns det för alternativ när resten av människan våldtar moder natur. Men hej, kött är ju gott och det är ju kul att vara ute i naturen och jaga som förr i tiden eller hur!

Vet du inte att växter är lika levande som djur? Tror du inte en Ek gråter lika mycket när du tuggar i dig dess bark eller sallad för den delen. Dessutom om alla skulle käka grönt på jorden istället för kött så skulle vi snart dö ut allihopa i brist på syre. Det finns en anledning till att du föddes som människa och inte kossa.

LOL veganer idioter hela bunten ju.:evil:


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kow:

Klart som fan man lever veganskt, vad finns det för alternativ när resten av människan våldtar moder natur. Men hej, kött är ju gott och det är ju kul att vara ute i naturen och jaga som förr i tiden eller hur!

Vet du inte att växter är lika levande som djur? Tror du inte en Ek gråter lika mycket när du tuggar i dig dess bark eller sallad för den delen. Dessutom om alla skulle käka grönt på jorden istället för kött så skulle vi snart dö ut allihopa i brist på syre. Det finns en anledning till att du föddes som människa och inte kossa.

LOL veganer idioter hela bunten ju.:evil:

Kan inte annat än hålla med, liksom hur fan tror folk vi har kommit till hit vi är idag. Vi odlar idag redan på större delarna av de bördiga områden runt om på jorden... OCH ÄNDÅ så räcker inte maten till alla. Hur har ni tänkt att vi som människor ska klara utan kött? Du ska va glad för att alla inte tänker som dig.

Medlem

Ok. Som i alla andra mmo's där ute så KOMMER det att komma kinesfarmare även till detta MMO.

Diskutera!

Medlem

Endel här värkar vara totalt idioter.
Vargar tar tamboskap, hundar, alltså egna husdjur.
Blir det för många av dem så kommer det hända olyckor med människor också.

Och varg är det en viss avskjutningsdel på, alltså man får inte skjuta mer än ett visst antal, det är inte direkt jakt året runt på dem.

Sen tror vissa här att man jagar för nöjet, NEJ, man äter djuren, det ända man inte äter av det man jagar skulle då vara räven, annat som vi jagar är Älg, Rådjur, kanin, hare, Villket man äter.

Och fanns inte jägare skulle alla vara en bunt av veganer.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kow:

Klart som fan man lever veganskt, vad finns det för alternativ när resten av människan våldtar moder natur. Men hej, kött är ju gott och det är ju kul att vara ute i naturen och jaga som förr i tiden eller hur!

Vet du inte att växter är lika levande som djur? Tror du inte en Ek gråter lika mycket när du tuggar i dig dess bark eller sallad för den delen. Dessutom om alla skulle käka grönt på jorden istället för kött så skulle vi snart dö ut allihopa i brist på syre. Det finns en anledning till att du föddes som människa och inte kossa.

LOL veganer idioter hela bunten ju.:evil:

Seriöst... även med tanke på dina tidigare kommentarer så vet jag inte om du skojar eller inte.

Finns inga som helt vetenskapliga tecken som tyder på att växter varken har hjärna eller nervsystem för att känna smärta. Jag tror du bara försöker jävlas på den punkten så jag tänker inte säga något mer om det...

Sen att du på allvar tror att över de 50 miljarder djur (fiskar ej inräknat) som dödas i djurfabriker varje år runt om i världen inte är lika resursbelastande på naturen som om vi enbart skulle byta ut köttet mot vegetabiliskt kött är helt otroligt. Vad tror du de djuren själva äter? Ett kilo kött behöver 20.000 liter vatten och över tio kilo vegetabiliskt foder. Att totalt skippa köttet som jag hoppas du nu förstår skulle drastiskt minska resurserna som krävs för att få mat. Det odlas mycket mer vegetabilier nu än om vi inte skulle ätit kött så ditt argument är helt fel. Att regnskogen skövlas beror på absolut största delen att man dels odlar sojabönor och palmolja för djurfoder och att man behöver mark för nötkreatur.

[quote=dofilusåkaffe]

Skrivet av kow:

LOL veganer idioter hela bunten ju.:evil:

Ja just det.. :\

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sant - men DATORSPEL är inte det samma som beväpnad konflikt eller döda för nöjesskull.
Man styr bara ett artificiellt sikte mot lite pixlar och ser om man kan trycka på knappen snabbt nog för det ska registreras och man ska få poäng.

Jakt är fel - krig är fel..men du måste väl för fan inse att det är skillnad på verklighet och spel????

Annars kan vi dra upp diskussioner om GTA och liknande igen...och det vill vi inte.

Bara för att det är ett spel tycker jag inte att man ska överge moral och etik. Skulle t.ex. ett spel där man gör illa och våldtar unga flickor vara okej? Enligt mig är det inte det.

Skrivet av PerfectCrime:

Kenchu, jag håller med dig.

Skönt att höra.

Ni andra - det är betydligt bättre för både natur och hälsa att äta veganskt. Köttindustrin skadar världen på många sätt.

[quote=kow]

Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kow:

Klart som fan man lever veganskt, vad finns det för alternativ när resten av människan våldtar moder natur. Men hej, kött är ju gott och det är ju kul att vara ute i naturen och jaga som förr i tiden eller hur!

Vet du inte att växter är lika levande som djur? Tror du inte en Ek gråter lika mycket när du tuggar i dig dess bark eller sallad för den delen. Dessutom om alla skulle käka grönt på jorden istället för kött så skulle vi snart dö ut allihopa i brist på syre. Det finns en anledning till att du föddes som människa och inte kossa.

LOL veganer idioter hela bunten ju.:evil:

Seriöst... även med tanke på dina tidigare kommentarer så vet jag inte om du skojar eller inte.

Finns inga som helt vetenskapliga tecken som tyder på att växter varken har hjärna eller nervsystem för att känna smärta. Jag tror du bara försöker jävlas på den punkten så jag tänker inte säga något mer om det...

Sen att du på allvar tror att över de 50 miljarder djur (fiskar ej inräknat) som dödas i djurfabriker varje år runt om i världen inte är lika resursbelastande på naturen som om vi enbart skulle byta ut köttet mot vegetabiliskt kött är helt otroligt. Vad tror du de djuren själva äter? Ett kilo kött behöver 20.000 liter vatten och över tio kilo vegetabiliskt foder. Att totalt skippa köttet som jag hoppas du nu förstår skulle drastiskt minska resurserna som krävs för att få mat. Det odlas mycket mer vegetabilier nu än om vi inte skulle ätit kött så ditt argument är helt fel. Att regnskogen skövlas beror på absolut största delen att man dels odlar sojabönor och palmolja för djurfoder och att man behöver mark för nötkreatur.

Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kow:

LOL veganer idioter hela bunten ju.:evil:

Ja just det.. :\

Man sade även förr att djur inte hade något medvetande, tro mig en planta kämpar lika mycket för sin överlevnad som en hare.

Regnskogen skövlas bland annat för att odla sojabönor och annat som veganer tycker om att glufsa i sig i sina veggo burgare. Veganer är lika skyldiga till miljöförstöring som andra. Inte för att jag vill försvara avverkning av skog tvärtom är strikt emot regnskogens försvinnande men som sagt ni veganer har ihjäl en jäkla massa växter för att mäta era glupska magar.
Samt tycks ni tro att normala människor såkallade "köttätare" enbart glufsar i sig kött som om det ej fanns någon ände. En stabiliserad kost för en sund människa är mat från hela kostcirkeln. Något ni veganer tydligen missat.


signatur
Skriv svar