The Hunter - jakt-MMO från Avalanche

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kom tillbaka när du vet vad du talar om. Just nu skämmer du nämligen bara ut dig själv med påhittad info.

Skrivet av Kenchu:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kom tillbaka när du vet vad du talar om. Just nu skämmer du nämligen bara ut dig själv med påhittad info.

Och vilket är det som är påhittat nu då? Stå upp och berätta för oss alla andra vad som är rätt och fel? SNÄLLA

Jag skäms....att det finns sådan som dig bland annat i en värld och tid som vår.

Jag är rent ut sagt TRÖTT på det. Om ni inte gillar jakt spel så kom inte med löjliga kommentarer för att göra det till en vegan manifestation.


signatur
Redaktör

Lägg ner tjattret om jaktens vara eller icke vara. Ni har olika åsikter och kan inte få den andra parten att ändra sin. Låt det stanna där så vi slipper en tråd full med idiotförklaringar.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Regnskogen skövlas bland annat för att odla sojabönor och annat som veganer tycker om att glufsa i sig i sina veggo burgare. Veganer är lika skyldiga till miljöförstöring som andra. Inte för att jag vill försvara avverkning av skog tvärtom är strikt emot regnskogens försvinnande men som sagt ni veganer har ihjäl en jäkla massa växter för att mäta era glupska magar.
Samt tycks ni tro att normala människor såkallade "köttätare" enbart glufsar i sig kött som om det ej fanns någon ände. En stabiliserad kost för en sund människa är mat från hela kostcirkeln. Något ni veganer tydligen missat.

Haha, nu är du dietist också. Konstigt att livsmedelsverket sedan länge rekommenderar och anser att en vegankost ger full tillräckligt näring tillsammans med b12 tabletter (som iofs redan finns tillsatt i nästan alla mjölkersättare samt sojakött) och hälsofrämjande. Bland västvärldens stora problem idag så är hjärt och kärl sjukdomar samt fetma väldigt vanligt. Vilket beror till stor del av överkonsumtion av kött och mejeriprodukter. Förutom att animaliskt fett är det minst nyttiga av alla oljor avsedda för matt så innehåller även nötkött transfett vilket ökar risken för cancer betydligt.

Ang att du säger att vi veganer "glupskar i oss sojabönor" och är lika skyldiga till regnskogens skövling bevisar att du inte fattade ett enda dugg av vad jag skrev i min föregående post.
Om du nu egentligen ens bryr dig var god läs [http://www.klimathotet.net/]

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Så det är bättre att det blir för mycket rävar som börjar sprida rävskabb? Eller att vi slutar jaga älg? Älgar orsakar en jäkla mkt trafikolyckor här i norr iaf,,

Mestadelen av all jakt är för att hålla bestånden på en rimlig nivå som förhindrar sjukdomar, bilolyckor osv,,

Tror du ska ta dig ut i verkliga livet.

Haha, ja för jagning framhålls ju definitivt som en nödvändig syssla snarare än ett nöje, speciellt i det här spelet. Varför inte göra ett spel av kommunalstädare vet jag?

Visst stämmer det du säger, men att det finns människor som finner ren njutning att döda djur är ingen nyhet, och att dessutom göra ett spel av det (där man definitivt bara gör det för nöjets skull) finner jag om något fullständigt vidrigt.

Sånna där dumma fan som du som hamnar i riksdagen och förstör vårt land


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Sånna där dumma fan som du som hamnar i riksdagen och förstör vårt land

Väldigt moget och givande inlägg med många intressanta punkter och fakta, ska absolut ta de i beaktande och begrunda det.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Och vilket är det som är påhittat nu då? Stå upp och berätta för oss alla andra vad som är rätt och fel? SNÄLLA

Jag skäms....att det finns sådan som dig bland annat i en värld och tid som vår.

Jag är rent ut sagt TRÖTT på det. Om ni inte gillar jakt spel så kom inte med löjliga kommentarer för att göra det till en vegan manifestation.

Visst har det huggigts ner regnskog, vilket är oturligt. Men visste du att sojabönorna används som foder åt kossor över hela världen? Om inte människor åt kött ö.h.t. skulle otroligt mycket mark bli fri till veganska alternativ - som kräver betydligt mindre av världens resurser för att producera.

Dessutom är dom flesta varma klimat passliga för sojabönsodling - även savanner.

Och jaha, det var ju tråkigt att höra att du tycker så. Men glöm då inte att det är människor som du - köper köter och äter kött - bidrar till den globala uppvärmningen mer än någon annan.

Medlem

Jag förstår faktiskt inte varför man måste vara en sinnessjuk person bara för att man gillar jakt. Min kusin och hennes familj jagar och jag kan förstå dem. De bor i Helsingland och där är det lite annorlunda från hur det är i t ex Stockholm, rent kulturellt. Här i Stockholm skulle man få så jävla mycket skit om man sa att man jagade, men där är det väldigt accepterat och blir du uppfostrad i en sådan miljö så är chansen väldigt stor att du kommer gilla jakt.

Sen kan jag förstå nöjet i jakt, jag tycker fan inte att det är mycket värre än att fiska. Du sitter där och metar och sen drar du upp fisken när du får napp. I många fall är det samma sak med jakt fast mer komplicerat. Du väntar på att ett djur ska drivas fram eller komma fram av sig själv och sedan skjuter du djuret. Sen så om jag var en älg så skulle jag personligen föredra att få en gevärskula genom hjärtat än att bli mat åt typ vargar eller något annat rovdjur.

Ontopic:
Med tanke på hur bra Deer Hunter sålde fast det saknade kvalité så bör detta spel sälja riktigt bra, särskilt i USA.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Jag förstår faktiskt inte varför man måste vara en sinnessjuk person bara för att man gillar jakt. Min kusin och hennes familj jagar och jag kan förstå dem. De bor i Helsingland och där är det lite annorlunda från hur det är i t ex Stockholm, rent kulturellt. Här i Stockholm skulle man få så jävla mycket skit om man sa att man jagade, men där är det väldigt accepterat och blir du uppfostrad i en sådan miljö så är chansen väldigt stor att du kommer gilla jakt.

Sen kan jag förstå nöjet i jakt, jag tycker fan inte att det är mycket värre än att fiska. Du sitter där och metar och sen drar du upp fisken när du får napp. I många fall är det samma sak med jakt fast mer komplicerat. Du väntar på att ett djur ska drivas fram eller komma fram av sig själv och sedan skjuter du djuret. Sen så om jag var en älg så skulle jag personligen föredra att få en gevärskula genom hjärtat än att bli mat åt typ vargar eller något annat rovdjur.

Jag kan faktiskt inte förstå varför det är så jävla farligt att människor dödar djur. Det ligger i vår natur och har alltid gjort det. Bara för att vi är civiliserade så kan vi ju inte blunda för att vi faktiskt är rovdjur och inte växtätare.

Ontopic:
Med tanke på hur bra Deer Hunter sålde fast det saknade kvalité så bör detta spel sälja riktigt bra, särskilt i USA.

Hopp, själv bor jag i Norrland... Du kommer med absolut inget argument förutom att "så har det alltid varit, vi har alltid jagat, mina vänner jagar ju nu" och det var ju väldigt omtänksamt av dig att tänka på vad älgen föredrar mest för avlivningsmetod.

Jakt förr i tiden har jag inget direkt emot, då var det en fråga om att överleva. Nu lever vi i ett högteknologiskt tätbefolkat samhälle som anstränger miljön extremt. Det finns ingen som helt anledning till att jaga längre. Vi har satt naturen i obalans men vi har tekniken och kunskapen för att kunna leva i ett ekologiskt och balanserat samhälle. Det handlar inte enbart om att byta ut allt kött mot vegetariskt. Det finns pågående forskning som kan odla fram riktigt kött tack vare genteknik vilket är miljövänligt och inte lika resurskrävande. Då kan ni få riktigt kött ändå. Och det handlar inte bara om jakt här i sverige eller i skogen. Även havet våldtas, över 200 miljoner hajar dödas varje år enbart för att de "snor" mat från alla fiskarfartygsfabriker. Sen får man inte glömma alla hajar som fiskas i kina enbart för att de ska skära av fenorna avsett för att laga hajfens-soppa. Resten av den fortfarande levande kroppen kastas tillbaka i havet där hajen långsamt drunknar. [http://savethesharks.se/]

Tusentals mer exempel på djurrättsbrott finns. Om människor bara kunda öppna upp sina trångsynta ögon och förstå hur jävla mycket vi låter denna planet gå åt helvete.

Pansarknekt

Ska skjuta alla djur i spelet utan loota dem o bara njuta av de hela dan. Eller va? Nej förresten, jaga i ett spel, låter tråkigt. Gör de hellre i verkligheten...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av kow:

Jakt förr i tiden har jag inget direkt emot, då var det en fråga om att överleva. Nu lever vi i ett högteknologiskt tätbefolkat samhälle som anstränger miljön extremt. Det finns ingen som helt anledning till att jaga längre.

Det där är inte sant. Men visst, jakt är inte ett måste men att det inte finns anledning för det är inte sant. Men det är inte det som jag är intresserad av. Det jag försökte säga i mitt inlägg var att jag inte förstår varför jägare ofta får "sinnesjuk idiot" stämpeln bara för att de gillar jakt.

Skrivet av kow:

över 200 miljoner hajar dödas varje år enbart för att de "snor" mat från alla fiskarfartygsfabriker. Sen får man inte glömma alla hajar som fiskas i kina enbart för att de ska skära av fenorna avsett för att laga hajfens-soppa

Vad har detta med saken att göra? Vi pratar om jakt, inte om jordens alla problem.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Det jag försökte säga i mitt inlägg var att jag inte förstår varför jägare ofta får "sinnesjuk idiot" stämpeln bara för att de gillar jakt.

Se tidigare inlägg.

Medlem

(citat)

Finns inga som helt vetenskapliga tecken som tyder på att växter varken har hjärna eller nervsystem för att känna smärta. Jag tror du bara försöker jävlas på den punkten så jag tänker inte säga något mer om det...

Oj somliga Veganer behöver verkligen lära sig mer om vad de stoppar i sig, växter är visst sensibla för yttre stimuli (det vi skulle kalla smärta).
I växter så bildas det under fotosyntesen väteperoxid (H2O2) som en restprodukt vilket tas om hand i den delvis kristallina organellen peroxisomet men som samtidigt används som en signalsubstans och försvarsmekanism. Detta för att skicka olika chocksignaler i växten om den t.ex. utsätts för skador och måste producera försvarskemikalier så som olika fenoler och terpener...
http://www.upsc.se/index.php?option=com_content&task=view&id=...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

(citat)

Finns inga som helt vetenskapliga tecken som tyder på att växter varken har hjärna eller nervsystem för att känna smärta. Jag tror du bara försöker jävlas på den punkten så jag tänker inte säga något mer om det...

Oj somliga Veganer behöver verkligen lära sig mer om vad de stoppar i sig, växter är visst sensibla för yttre stimuli (det vi skulle kalla smärta).
I växter så bildas det under fotosyntesen väteperoxid (H2O2) som en restprodukt vilket tas om hand i den delvis kristallina organellen peroxisomet men som samtidigt används som en signalsubstans och försvarsmekanism. Detta för att skicka olika chocksignaler i växten om den t.ex. utsätts för skador och måste producera försvarskemikalier så som olika fenoler och terpener...
http://www.upsc.se/index.php?option=com_content&task=view&id=...

Du har missförstått. Det är inte smärtan som är "problemet" - det är medvetandet. (Du kan väl ändå förstå skillnaden på ett medvetande mellan en växt och ett djur?)

Medlem

Jag undrar om man kan skjuta varandra i spelet? Hela skiten urartar till nån Planetside liknande historia där folk upprättar områden och skjuter trespassers...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Toro:

Jag undrar om man kan skjuta varandra i spelet? Hela skiten urartar till nån Planetside liknande historia där folk upprättar områden och skjuter trespassers...

Har inget mot att det urartar till något liknande planetside. Tänker er att skjuta älg i en MAX-armor

Medlem
Skrivet av Toro:

Jag undrar om man kan skjuta varandra i spelet? Hela skiten urartar till nån Planetside liknande historia där folk upprättar områden och skjuter trespassers...

Haha, de får väl lägga upp en PVP server .

Eller modda spelet och lägga in zombies i skogen. Hade blivit en succe.


signatur
Medlem

Hm, har inte Emil berättat om detta än? ;O
Han snackade ju om det i Spelradion för någon vecka sen


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Jag ser detta som grymt lovande. äntligen lite nytt och fräscht. inte samma gamla visa hela tiden.

in med fler genrer i MMO världen

Ser intressant ut men som jägare så föredrar jag the real thing, tycker de flesta jakt-spel inte varit så mycket att hänga i granen men detta verkar bli nått.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

Men jisses i havet! En del människor stelopererade tydligen tunnelseendenerven medan vi andra fick oss objektivitet, lättsamhet och humor tilldelat!

Kunde inte bry mig mindre om "kontext", det är ett j-vla spel. Pixlar och skit. Undertecknad har en någorlunda kvalificerad lagstadgad och myndighetsförsedd utbildning i att på enklaste sätt hysta ihjäl andra människor. Att "man vet vad man ger sig in i" går liksom inte. Fanns någonting som hette "Röda armén", där politiska kommissarier avrättade dom som retirerade eller inte stred. Det är inte någonting jag skulle fundera på när den rackaren dyker upp i rödpunkten. Eller hur f-n du skall handskas med barnsoldaten som eventuellt är skyhög på Khat, stenhårt indoktrinerad, och faktiskt siktar på dig med en AK-47.

Det är en elak jävla värld. Jag har full förståelse för vegeterianer, veganer, frikyrkokuckelimucker, nykterister, och moderater. Så länge dom ger F-N att trycka åsikter i nyllet på andra. Ordet är fritt, likaså debatten. Men är man inte ute efter dialogen kan man lika gärna knipa. Punkt

Så - vad irriterar mig? Jo - det finns så mycket skit i världen, till och med i Sverige. Så orkar man bry sig om Jakt i SPEL! Åsiktsfrihet, jajamen, men jag funderar över prioriteringen jag. Jajamensan, finns jägare som har knäck i huvvet. Men samtidigt. Älgen då? Älgen tänker "Lalalala, äta gran, göra småälgar, akta sig för björnen, dricka vatten." var vänlig repetera några år. Plötsligt bryts tankegången av Pang!"Aj fanken, vad var det, tvärt obra, nu springer vi, va - benen funkar inte, va mörkt det blev!". Slut. Älgen blev mat. Ibland råkar dom ju iofs ut för, tåg, bilar, björnar, järv eller med riktigt otur en vargflock på ålderns höst.

Disclaimer: Inte fanken VET jag vad älgen tänker, men jag tror inte jag är så långt från sanningen med undantag för lalalala. Svårt att se älgar sjunga.

Sammanfattning. Sluta kasta åsikter. Diskussion och bajskastning är inte samma sak.

Ha det gött - nu drar jag till Jönköping och befriar palsternackor!


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Redaktör
Skrivet av q0rra:

Hm, har inte Emil berättat om detta än? ;O
Han snackade ju om det i Spelradion för någon vecka sen

Vad jag förstått snackade han om den här pressreleasen, inte om spelet i sig.


signatur
Skrivet av hunny-the-meatpie:

samtidigt. Älgen då? Älgen tänker "Lalalala, äta gran, göra småälgar, akta sig för björnen, dricka vatten." var vänlig repetera några år. Plötsligt bryts tankegången av Pang!"Aj fanken, vad var det, tvärt obra, nu springer vi, va - benen funkar !

Älgen lider ingenting, dom hinner aldrig uppfatta vad som händer, vad som däremot händer vid fabriker som gör korv har jag ingen aning om. Brukar väl vara fotoförbud på såna platser.

Ät mer vilt! (vitaminrikt, fettsnålt och gott.)

Att vara jägare är att vara viltvådare, all jakt ska bedrivas med hög jaktmoral och etik, tyvärr så finns det ju undantag från regeln. Respekterar dock folk som är veganer, däremot folk som äter kött från affären och klagar på jägare har jag mycket svårt att få ihop. Liksom wtf......

jaja har iaf anmält mig till betan.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

hahah lol skulle va nice om man kunde spela som djur också

Medlem

Innan ni hoppar på alla som sysslar med jakt av olika slag kanske ni borde sätta er in lite i vad jakt är. Det finns lagar och regler om hur jakt ska bedrivas, hur mycket som får skjutas, när och var.
Det ska finnas eftersökstränad hund tillgänglig inom kort tid ifall skottet inte skulle ha dödlig verkan. För att undvika onödigt lidande.
Jakten bedrivs givetvis som nöje för många men är också som sagt nödvändig för att hålla bestånd och olyckor mm nere.

Det som bör klargöras är att jakten visst är nödvändig och att även om det kanske finns någon/några som jagar för själva njutningen av att döda så gäller detta långtifrån alla.

Medlem

Jag skulle vilja sätta stopp för allt offtopic snack med följande rad:

"Inga djur kom till skada under utvecklingen av The Hunter."

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av hunny-the-meatpie:

samtidigt. Älgen då? Älgen tänker "Lalalala, äta gran, göra småälgar, akta sig för björnen, dricka vatten." var vänlig repetera några år. Plötsligt bryts tankegången av Pang!"Aj fanken, vad var det, tvärt obra, nu springer vi, va - benen funkar !

Älgen lider ingenting, dom hinner aldrig uppfatta vad som händer, vad som däremot händer vid fabriker som gör korv har jag ingen aning om. Brukar väl vara fotoförbud på såna platser.

Ät mer vilt! (vitaminrikt, fettsnålt och gott.)

Att vara jägare är att vara viltvådare, all jakt ska bedrivas med hög jaktmoral och etik, tyvärr så finns det ju undantag från regeln. Respekterar dock folk som är veganer, däremot folk som äter kött från affären och klagar på jägare har jag mycket svårt att få ihop. Liksom wtf......

jaja har iaf anmält mig till betan.

Får tacka för respekten och förståelsen och att du själv iallafall försöker göra jakten på ett bra sätt även om jag inte håller med om att det är bra.
Dock är det som du säger att det finns undantag på att jakten sköts på ett korrekt sätt. Ta bara denna artikel t.ex [http://www.stockholmsfria.nu/artikel/19896] där nästan hälften av all björn som har jagats har skadeskjutits. Samt trots påpekan om att det självklart bör vara ett alkoholförbud inom jägarförbundet när man jagar har inget hänt. Men det ska väl vara kul antar jag...

Medlem

Kommer bara att tänka på maddox när jag läser den här tråden.

Ved i brasan!

Skrivet av kow:

där nästan hälften av all björn som har jagats har skadeskjutits. Samt trots påpekan om att det självklart bör vara ett alkoholförbud inom jägarförbundet när man jagar har inget hänt. Men det ska väl vara kul antar jag...

Jo det stämmer och jag vet inte säkert men kommer nog att bli hårdare krav med t e x inskjutning som det verkar slarvas en hel del med? Tål också att sägas att björnjakt räknas väl till skyddsjakt?

Alkohol i jakt eller t ex bilkörning är ju helt förkastligt, tror det ligger ett smärre missbruk bakom(i båda fallen) som kanske är en mera korrekt förklaring.

Som redan påpekats så kan man inte bara ta ett gevär och gå ut i skogen, man ska ha gått på kurs, gjort prov, köpt vapenskåp, ansökt hos polisen, köpt jaktkort, bara jaga vissa säsonger ochvissa arter etc, de flesta jägare är också ute i skogen utan gevär och ägnar sig åt stödfodring, skapa gömslen och underlätta föda(t ex fälla träd) sätta ut saltsten etc.

Fan om detta spel nu blir realistiskt så undrar man ju om något av ovanstående kommer att ingå, vilka quests! Först klara skjut och teori prov i jägarexamen.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skriv svar