Spöken på bild/video

Inaktiv

Jadu det finns då verkligen en massa sådana där saker. Tror själv då att någonting högre en vi finns men vilken form detta består utav är ju frågan.
Vissa filmer är verkligen riktigt roliga, andra kanske inte lika trovärdiga.

Inaktiv

man ska ta allt sånt här med en stor nypa salt men man ska inte förneka möjligheterna
100% av bilderna är ju t ex *kludd kludd* bildtext: DO YOU SEE THE FACE! *titta igen* "ptja.. där är det ju!"


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

*glädjedödarmode=1*

om man ska se seriöst på det hela: det finns personer tom på svenska universitet som forskar om paranormala fenomen på heltid. dessa har hittils inte kunna hitta belägg för _något_ sådant fenomen.
dessa har med stora portioner tid inte hittat något enda foto, någon enda film, eller en enda ljudupptagning med något bevisvärde.

ganska talande...
tills dessa människor gör det ser jag ingen anledning att själv sitta och försöka hitta på förklaring till alla möjliga olika dubbelexponeringar eller filmdefekter. det äter tid och fyller ingen funktion.

*glädjedödarmode=0*

vill man däremot hålla på för att grejjen är lite kul är det väl en annan sak.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ähh! Alla vet väl att "vetenskapsmän" är fyrkantiga tråkmånsar! ;), hade de sätt ett spöke hade de säkert springt iväg som rädda små skolflickor :P.

Skrivet av nolimitsoya.:

det finns personer tom på svenska universitet som forskar om paranormala fenomen på heltid. dessa har hittils inte kunna hitta belägg för _något_ sådant fenomen.

Nu är väl det rätt ny startade studier om jag inte har fel? De har väl inte letat på rätt ställe kanske ;).


signatur

<3

Inaktiv

Mjo men du får det låta som om det inte finns några spöken alls. Men jag håller väl med dig ändå jag menar, VARFÖR HAR NÅT PARANORMALT ALDRIG HÄNT MIG ELLER NÅGON ANNAN JAG KÄNNER?

Inaktiv

platsen i sverige är säkerligen inte mer än något decennium gammal, men vi är inte enda landet i världen med universitet eller pågående forskning i ämnet.
_om_ vi nu antar - för diskussionen enbart - att dessa foton innehåller något med bevisvärde, varför har inte alla dessa forskare hakat på, fått saker publicerade osv?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

som sagt.. det viktiga är att inte ta den arroganta inställningen att man tror man vet hur allt fungerar och vad som finns och inte finns

då kommer framtiden göra en till åtlöje


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Tycker video #3 va ganska kuslig, en liten pojke som är rent av evil, omen?

Kan inte kolla på sånt här igentligen, att jag fortsätter är ett under.

Medlem
Skrivet av urken:

De andra avsnitten är ju också väldigt interessanta. Första ansnittet är ju grymt läskigt faktiskt, det börjar rinna ut någon konstig substans i från väggarna i ett hus :|.

Edit:
Denna är riktigt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=EDyDOrbPKUI&mode=related&searc...

Jepp, den var intressant den med Samma slags fenomen kan ses i båda filmerna.

Men sörjan i en av filmerna var ju helt klart strunt. Är övertygad om att hennes unge stänkt äppelmos på väggarna

Eftersom det gamla forumet med spöktråden är borta kan jag upprepa min "encounter"
Har vid ett tilfälle sett en manligt gestalt stå i min hall för att sedan glida fram till min säng. Han stäckte ut armen och pekade på mig samtidigt som ha sa "Det är du".
Fy fan vad rädd jag blev.
(Jag bor själv)

Undrar vad han menade med det :<

Medlem
Skrivet av masterFk:

VARFÖR HAR NÅT PARANORMALT ALDRIG HÄNT MIG ELLER NÅGON ANNAN JAG KÄNNER?

För att du sitter framför datorn hela dagarna?

Nolimit: Vetenskapsmän ändrar sig hela tiden, bara för att dom inte har bevis just nu, betyder inte att spöken inte finns. Spöken är ett ovanligt fenomen, och som dessutom pekar mot att vi har en själ, vilket är ännu svårare för vetenskapsmän att bevisa.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Eftersom det gamla forumet med spöktråden är borta kan jag upprepa min "encounter"
Har vid ett tilfälle sett en manligt gestalt stå i min hall för att sedan glida fram till min säng. Han stäckte ut armen och pekade på mig samtidigt som ha sa "Det är du".
Fy fan vad rädd jag blev.
(Jag bor själv)

Undrar vad han menade med det :<

Kan du inte testa EVP? Du får ju ta reda på vad han vill!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Eftersom det gamla forumet med spöktråden är borta kan jag upprepa min "encounter"
Har vid ett tilfälle sett en manligt gestalt stå i min hall för att sedan glida fram till min säng. Han stäckte ut armen och pekade på mig samtidigt som ha sa "Det är du".
Fy fan vad rädd jag blev.
(Jag bor själv)

Undrar vad han menade med det :<

Tog ni en fika sen eller?, eller vad hände?


signatur

<3

Medlem

Japp, vi käkade mackor med äppelmos på

Nä, alltså jag minns inte riktigt vad som hände därefter. Var ju till en början förlamad av skräck och ballade sedan ur då skepnaden sa de där orden till mig. Det väntade jag mig aldrig. Plötsligt var han borta i.a.f.
Rösten jag hörde var väldigt tydlig dessutom. Inget som det där EVP grejset. (Lyssnade precis på några snuttar på nätet.)

Jo just det. Har ingen bandspelare hemma, vilket tydligen rekommenderas, men man kanske skulle testa sin mp3 spelare som har en mic Fast vågar man?

Personen som bodde här innan jag flyttade in hade tydligen blivit vräkt och lägenheten var inte i så gott skick (renoveringsobjekt). Massa post på golvet och någon hade målat eldflammor i dörröppningen till hallen (där mannen jag såg stod).
Undrar om den förra ägaren tappat förståndet eller nått... (möjligtvis något långsökt att tänka så)

Medlem

Mysko, hör med fastighetsägaren om något har hän i lägenheten. Kan ju vara ett gammal spöke också.

EVP är endast genom elektroniska apparater, det är rätt sällan man får se riktiga spöken.
Pröva med mp3-spelaren, man jag tror du måste ha något bakgrundsljud, tex rinnande vatten när du spelar in, vilket inte behövs annars.

[http://www.aaevp.com/techniques.htm]

Medlem

Jag har sett hur mycket folk försvinna som hellst. Typ man ser dom och sen är dom borta.. En del har tynat bort.. Jag har även sett mig själv utifrån ett flertal gånger. Alla här har väl drömt?
Ser man något sådant är det antagligen hjärnan som lurar en genom saker man upplevt eller hört förut. Dem som säger "Jo men ja såg de" och som kanske är ens kompis eller släkting som man "måste" tro på så kan man lungt säga att man tror dom för dom kanske såg det. Fast antagligen är det hjärnan som målade upp "hela" bilden utan hjälp av olika ingångar till hjärnan (syn, hörsel, känsel osv..)
Är jag tråkig?

Edit:
Om ni tror på EVP and shit.. så visst. "Energi" som alla säger (vad för energi?) finns kvar efter människan. Människans kropp finns också kvar. Varför man däremot skulle kunna höra en röst från en människa som är död och inte kan sända något via kroppen är lite otroligt.
Jag tror däremot att man skulle kunna spela in "ljud" /vågor av något när någon bara tänker. Med tanke på att hjärnaktiviteten förändras beroende på vad man gör osv..
Är jag tråkigare?

Inaktiv

2an och 3an va riktigt creepy


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

prikk och cren: det är inget konstigt med att bevisläget kan ändras. frågan är väl varför man ska gräva ner sig i någon innan det har gjort så. om man nu inte tycker det är en rolig hobby, eller nått...

förresten cren, jag hänger inte med i själsresonemanget. menar du att eftersom spöken implicerar utomkroppsligt medvetande, och sådant inte kan bevisas, så kan vi inte tro på spöken även om det fenomenet bevisas.

låter snurrigt.

men... ska inte vara partydödare nu.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Yehoooo! Spöktråden är uppe igen .... då kan jag börja återse FZ (nu fattas bara den där jäkla knark-tråden också).

Så nervös, hur ska ja börja .... javet!

.... spöken finns inte .....

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

.... spöken finns inte .....

Och varför påstår du de?När jag var liten, kanske i 6-7års åldern så kunde man höra någon hålla på med porslin i köket på mornarna, nån gång gick jag upp för jag trodde att mamma eller pappa va uppe men när jag kollade in i köket så va de ingen där. Och när man satt och såg på TV så kunde man ibland se något i ögonvrån röra sig borta i hallen fastän alla i familjen kunde vara samlade i vardagsrummet. Jag tror definitivt på spöken, och jag förstår inte hur man kan påstå att dom inte finns då de än så länge finns mer bevis på att dom existerar än att dom inte gör de.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

haha.. Zoidberg.. Finns det mer bevis på att dom existerar än på att dom inte skulle göra de?
Ge mig ett bevis? Eller om det nu finns så många ge mig ett par stycken...
Jag ger igen isf!

Inaktiv

det går inte bevisa att spöken inte finns. däremot går bevisen för spöken att falsifiera, precis som terrorattackskonspirationsteoribevis. (<- månadens längsta ord?)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Det där med spöken etc är alltid kul att läsa om, Kan inte Kendak posta sin berättelse (den som han postade innan alla trådar togs bort), den var ganska spooky.

(Om du inte har den kvar så kan jag posta den, jag var tvungen att spara den. )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

prikk och cren: det är inget konstigt med att bevisläget kan ändras. frågan är väl varför man ska gräva ner sig i någon innan det har gjort så. om man nu inte tycker det är en rolig hobby, eller nått...

förresten cren, jag hänger inte med i själsresonemanget. menar du att eftersom spöken implicerar utomkroppsligt medvetande, och sådant inte kan bevisas, så kan vi inte tro på spöken även om det fenomenet bevisas.

låter snurrigt.

men... ska inte vara partydödare nu.

Jag menar bara att spöken/andar pekar mot att vi har en själ, som släpps fri när vi dör, och i vissa fall stannar vi kvar om man har "unfinished business" eller helt enkelt inte vill acceptera att man dött.

Paranormal Story Archives
Paranormal News

http://www.ghoststudy.com/para/pages/horns1.jpg http://www.ghoststudy.com/para/pages/horns2.jpg
http://www.ghoststudy.com/new6/para_files/chupacabra01.jpg
http://www.ghoststudy.com/new6/para_files/xrayface01.jpg

Medlem

Hmm freaky foton där fast den mittersta ser grymt fejk ut.

Edit, såg att det fotot skulle föreställa en chupacabra, men om jag ser rätt så ser det ut som en vanlig skog, Chupacabran ska hålla tilli djungeln runt Syd/mellanamerika om jag inte har fel. Men vad vet jag, ser inte så mkt på fotot iaf


signatur

Videomupp

Medlem

Tycker inget av dom var något speciellt. Att det ser ut som ett ansikte på nedersta är anagligen bara små "kluttar" som vi tyder som ansikte.. Slumpigigat Eller så är de editerat.
Den i mitten kommenterar jag inte
Och översta fattar jag inte riktigt

Medlem

Sant det du säger om den nedersta. Visst ser det ut som ett ansikte, men det betyder inte att det är det. Handlar nog lite om att man "vill" se saker och tolkar dem därefter.


signatur

Videomupp

Inaktiv

asså ja bara kolla lite på detta forum och kolla sen nåra s.k spöksidor.

det är ju helt sjukt äckligt ändå typ denna -->

http://ghoststudy.com/monthly/apr06/apr06group03.htm

den där som heter "legendary jersey devil"

vad är det liksom??!?!?

Medlem

Hmm vilken av dem? Jag tyckte den med jersey djävulen var lite creepy


signatur

Videomupp

Inaktiv

mm ja menar den jersey devil, med det typ monstret i fönstret.

om det där nu inte är fejkat på nåt sätt, blir man ju jävligt skraj när man kollar på den liksom

Medlem

Varför sitter jag och kollar på sånt här Är 17 bast och ändå så skrämmer minsta grej mig så jag skiter ner mig, kommer allvarligt få svårt att sova ikväll. I'm such a pussy.


signatur

En styck signatur.

Skriv svar