Chrome OS - Jag är såld

Skägg.
10 Chambers
Chrome OS - Jag är såld

En dator utan internet är för mig en död, menlös låda med skräp. Det börjar bli länge sedan jag använde mina hemdatorer till att spela så det enda jag gör är i princip att surfa, skriva och surfa lite mer. Eftersom jag använder tre till fyra datorer mer eller mindre regelbundet har jag dessutom ett jäkla problem att hålla alla synkroniserade, något jag idag löser med mjukvaran Dropbox. När Google kommer och säger att Chrome OS löser dessa problem genom att fokusera på enbart internet är jag därför såld. Nu måste jag bara hitta en bra build av den öppna källkod de redan har släppt, jag pallar inte att vänta på det stora släppet.

<object width="480" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0QRO3gKj3qw&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0QRO3gKj3qw&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="340"></embed></object>

#blogg


signatur
Medlem
Chrome OS - Jag är såld

säg till om du finner en build som inte kräver VM för att köras


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag är super såld. Säg till om du hittar en bra build, så ska jag boota om min Asus Eee! Snabba dig!

Skägg.
10 Chambers

Alla builds hittills verkar vara VM eller tokbökiga, vill ha något slickt och automatiskt.


signatur
Flakmonkey

Kanske gammaldags, men på något sätt känns det inte säkert att göra allt på Google. Fungerar nog för de som "bara" surfar, men av någon anledning känns det inte tryckt att ha alla mina filer där... hur ska man göra med filen med viktiga saker som nu ligger i säkert (nåja inte på internet iaf), den vill inte jag lägga upp så att google kommer åt den... och gejmar man så är det ju uteslutet...

Men det är ju grymt smart och fyller ett hål som ingen annan konkurrent tycks ha tänkt på...

Medlem

Nä, det är ju självklart att det inte är ett alternativt för gaming:) Men för den bärbara PCn som hänger med på tåg och liknande - Guld värt!

Skägg.
10 Chambers

Min optimala lösning vore att ha en nätverkshårddisk där musik och bilder kan lagras centralt, och något sånt här som klienter. Det enda problemet jag ser spontant är Spotify-stödet.


signatur
Inaktiv

jag kompilerade min version själv och la den på en usbsticka.
tog ju sin tid. men det var rätt smärtfritt.

men chromium som helhet gick ju inte så bra, gui:t var slött och buggigt - men det är ju inte konstigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av frunk:

jag kompilerade min version själv och la den på en usbsticka.
tog ju sin tid. men det var rätt smärtfritt.

men chromium som helhet gick ju inte så bra, gui:t var slött och buggigt - men det är ju inte konstigt.

Det är bortom min nördnivå och då kanske det är bättre att vänta. Easy Peasy rullar ganska bra på trippel-e:t.


signatur
1
Skriv svar