Du tror du vet vad som hände 11 september

JB
Medlem
Medlem

Jag tror det var Björne,snigel och Hugo som ligger bakom atacken, deras mål var att förhinta Glasögon smurfen.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av JBRAA:

Zoidberg: Skulle jag i bli så full att jag spyr, och dessutom gör det i min grannes trädgård, så skulle jag typ be om ursäkt för det dagen där på, förrutsatt att jag tycker om min granne, och vill att han skall fortsätta tycka om mig.

Själv skulle jag ligga med världens baksmälla med alla fönster ifördragna


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

JB
Medlem
Inaktiv

Tycker inte det hela kan viftas bort så enkelt genom att hänvisa till en sida som www.911myths.com och därmed tro att det är slutdiskuterat.
Likaväl tycker jag inte att man kan göra detsamma med en film som Loose Change åt andra hållet.
Den är mycket intressant men innehåller också många tveksamma påstående, vissa som just www.911myths.com tar sig an.
När en "konspiration" av den här magnituden växer fram, får man kallt räkna med att många mer eller mindre tveksamma och oseriösa påstående cirkulerar.
Och just dom tar sig sidor som www.911myths.com an på ett väldigt övertygande sätt.
Men samtidigt får man komma ihåg att många påstående som dom tar sig an, tillhör facket med just mindre seriösa teorier kring 911,
som man sen får att låta som hela 911truthmovment ställer sig bakom och stödjer.

Dom riktigt tunga frågorna som t.ex WTC7, tycker iallafall inte jag, man klarar av att bemöta och avskriva på ett övertygande sätt.
För mig återstår fortfarande många obesvarade frågor som jag vill ha svar på.

För er som är intresserade vill jag hänvisa till en intressant argumentation som jag följt på ett annat forum som handlar om just 911 och konspirationsteorier.Tycker båda "sidorna" kommer med intressanta argument och poänger.
http://www.museumofhoaxes.com/hoax/forums/viewthread/269/P220... (debatten kickar in ordentligt på sidan 12)

Inaktiv

vilka skulle de riktigt tunga frågorna vara, och vidare: på vilket vis är det bevis för foul play att någon sak till äventyrs inte är _motbevisad_ som sådant?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Sånt här är spännande. O kolla på såna där filmer kan vara lika bra som Da Vinchi koden själv.

Medlem

Helt klart är det mycket som är fel i USA, men finns det verkligen något land som saknar fel?

Vi kan ju hålla oss till det vi vet. Ett gäng radikala idioter flög ihjäl 2200 människor. Hämd eller inte, det var vad som hände.

Medlem

Kan också rekommendera Loose Change 2E som någon redan hade påpekat i denna tråden. Går att hitta hos www.vaken.se , ni bör vara beredda på ännu en/flera attacker när som helst från sent juni till tidigt november. Det kommer vara 9/11 all over again:

Irak vill sälja olja i euro, bush blir sur och bombar sitt land(9/11) och skyller det på Irak och säger också att Saddam har kärnvapen som ett plus på kanten och sedan bombar dem.

Iran vill sälja olja i euro, bush blir sur och säger att Iran försöker skapa kärnvapen och snart tänker Bush bomba sitt land och kanske andra länder i europa för att sedan skylla på Iran och sedan bomba det tillbaka till stenåldern.

Sen så börjar nog tredje världskriget. *Wee.........................*

Inaktiv
Skrivet av PriMo:

Iran vill sälja olja i euro, bush blir sur och säger att Iran försöker skapa kärnvapen

Iran anrikar otroligt stora mängder uran, och vad är en saftig huvudingrediens i en atombomb? Spelar egentligen ingen roll vem som flyg in i tornen, för sanningen kan inte få tillbaka de liv som släcktes, och eftersom att Bin Laden och Al Qaida nu tagit på sig dådet så är det dom som är skyldiga tills nån annan tar på sig dådet, så enkelt är det. Och även om Bin Laden-filmen sägs vara fake så finns väl gubbjäveln i alla fall och kan stå upp för sig själv, han har haft tillgång till kamera förut och skulle nog kunna va med i ett klipp igen och säga att allt va fake.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Primo: Är inte även Syrien med på USA's lista? Har för mig att de också skulle få stryk.

JB
Medlem

Zoidberg: Bin Ladin borde ju skicka filmer till andra länder än USA och säga om han är skyldig eller inte. Men USA kan väl inte förbjuda andra länder att visa Bin Ladins material? Eller om ett land kontaktar USA där landet säger att de fått en video, så kanske USA hotar med att kalla det att hot mot USA's säkethet, eller att landet skulle hjälpa terroristerna. Och vad skulle det landet då göra? Göra USA till en ovän genom att visa en film. Jag vet inte om länder kanske har filmer eller inte, eller om de ens orkar bråka med USA, så länge deras skit inte påverkar de själva, och deras handelsavtal som de behöver inte påverkas.
Det kanske är ett möjligt scenario i alla fall, dvs att det kanske inte är så lätt som det verkat att om det fanns Bin Ladin videos så hade de visats. Vad tror du?

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

Sånt här är spännande. O kolla på såna där filmer kan vara lika bra som Da Vinchi koden själv.

Nja... en del av de där filmerna är faktiskt intressanta :p.

Hur som helst, det är lite konstigt att all information som kommer från myndigheter misstros, medan information publicerad av privatpersoner i hemmagjorda filmer om konspirationsteorier utan vidare accepteras som fakta. Jag menar nu inte er här på forumet, utan folk i största allmänhet. I samband med att de här filmerna postas på olika sidor så brukar det alltid dyka upp kommentarer som "ive seen this movie and if u think the terrorists were behind 9/11 after watching this ur retarded!!! trust me!!!11ononeone" :\.

Inaktiv
Skrivet av JBRAA:

Zoidberg: Bin Ladin borde ju skicka filmer till andra länder än USA och säga om han är skyldig eller inte. Men USA kan väl inte förbjuda andra länder att visa Bin Ladins material? Eller om ett land kontaktar USA där landet säger att de fått en video, så kanske USA hotar med att kalla det att hot mot USA's säkethet, eller att landet skulle hjälpa terroristerna. Och vad skulle det landet då göra? Göra USA till en ovän genom att visa en film. Jag vet inte om länder kanske har filmer eller inte, eller om de ens orkar bråka med USA, så länge deras skit inte påverkar de själva, och deras handelsavtal som de behöver inte påverkas.
Det kanske är ett möjligt scenario i alla fall, dvs att det kanske inte är så lätt som det verkat att om det fanns Bin Ladin videos så hade de visats. Vad tror du?

Bin Laden har ju varit med på Al Jazeera hur många gånger som helst, och är rätt så säker på att det va där han erkännde attacken.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

M89
Medlem

Någon som vet var man kan ladda ner Loose Change 2 Edition med hög bild kvallite? använder tyvärr inte torrent så undrar om det går att ladda ner den vanligt?

Medlem

PriMos inlägg fick mig o tänka på och så vill jag nog tro att USA visst att IRAK inte hade Kärnvapen. om dom nu skulle haft det hade nog inte nån vågat storma dom. Det tror jag gäller Nord Korea. Men som sagt. Nord korea har inget USA vill ha. Idioti.

Nä, USA är inga världs polis. dom vill bara ha makt. Olja = pengar som i sin tur är makt. Nä, EU ska storma USA o göra om det till demokrati. det är vad jag tycker. Ut med NATO först bara.

ww3 någon? Germany goes 3rd act.

Medlem

om 2000 år kommer det finnas 5000 teorier och de flesta kommer vara skeptiska om det verkligen ens hände, precis som med bibeln.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av huxflux:

om 2000 år kommer det finnas 5000 teorier och de flesta kommer vara skeptiska om det verkligen ens hände, precis som med bibeln.

bah, om 2000 år har vi glömt bort det!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av huxflux:

om 2000 år kommer det finnas 5000 teorier och de flesta kommer vara skeptiska om det verkligen ens hände, precis som med bibeln.

Läste teorier som terrorister

Jo, de e ju klart att de kommer att vara skeptiska? erm - tänkte jag. (tänkte helt fel... det är sent)

eller vänta... *läser om*

Att teorierna kommer växa i antal med tiden är sannolikt... och det är möjligt att man just p.g.a. detta inte kommer att tro på någon av dem. Ifall endast en religion fanns på jorden skulle kanske fler tro på Gud. Flera Gudar kan skapa förvirring och osäkerhet. Men en värld med en Gud skulle säkert också kritiseras av människan. "Varför skulle det vara på det här sättet? Det kan väl finnas något annat där ute" säger någon, och skapar sin Gud. Karusellen är igång.

---------

Sedan kan man fråga sig vem som skapat dessa teorier och vilket mål teoriskaparna har. Vill man upplysa eller manipulera och skapa ett förakt mot USA. Filmerna och hemsidorna kan ju vara ett utmärkt verktyg för att sprida felaktig information så ett litet frö av hat.
Det är relativt få man kan lita på. Bäst vore väl om man fick låsa in sig i ett vitt vadderat rum. :<

JB
Medlem
Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Primo: Är inte även Syrien med på USA's lista? Har för mig att de också skulle få stryk.

Det är dem säkert, har hört mindre fakta-baserade förutspådningar om att dem är det.

Inaktiv
Skrivet av JBRAA:

Vem har förtroende för Bush/CIA/rättsväsendet/politiker etc etc. Jag i alla fall, har inte mycket förtroende där det återupprepat skrivs om skandaler. Då lyssnar jag hellre på vad som ser ut att vara en oberoende röst, tex de "dära hobbykillarna" som gjorde Loose Change.

så dessa hattifnattar har inte blivit påkomna med byxorna nere något oftare?

fö är det inte syrien som är aktuellt. asyrien däremot ska anfallas med ett speciellt virus framtaget för att endast smitta asyrier. detta skulle undanröjja sista hindret för världsherravälde.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Nu efter att ha sätt Loose Change 2nd edition för första gången kan jag ju säga att jag INTE tror på den officella versionen. Helt klart inte.

Om det är sant så är det ju den största lögnen genom tiderna (vad jag vet hehe). Usch.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Tjenare, där var den flashen, har letat efter den ett bra tag nu den kom precis efter 9/11

Efter att ha sett Loose Change 2nd edition nu kan jag fortfarande inte påstå att jag är övertygad. Mest pekar filmen bara på saker som verkar konstiga, men ofta utan vetenskaplig bakgrund och då de har det gäller saken inte något som automatiskt pekar på att terroristattacken inte hänt. Mycket som påstås har jag dessutom sett motbevisas.

Nej, tyvärr. Jag litar fortfarande på vetenskapen och fakta.

Inaktiv

Man vet ju inte hur mycket loose change har att gå på, om det är statister dom anlitat som pratar som poliser osv..

Men en sak är säker, vissa saker dom tar upp är ju viktigt att veta, ja vill tex ha svar på varför det planet som krashade mitt ute på ett fält bara försvann? Varför har man inte sett filmer på pentagonkrashen från tex bensinmacken och hotellet? varför hålla in med sån information?

Motfråga, varför ska de släppa den? Logiskt sett tog de in rullarna för att studera dem och därmed se vad som hände. Att de senare inte lämnar ut dem kan ju bero på att det anses vara bevismaterial eller något liknande

Men en sak som jag reagerar starkt på i filmen är när de först tar upp någon viktig persons åsikt och sedan när han en vecka senare ändrar sig tycker de direkt att det tyder på att han blivit mutat eller hotat eller lurad eller hjärntvättad av regeringen, inte att han kanske har mer material att gå på. Och vittnesuppgifter som säger att "DET LÄT SOM EN BOMB" tycker jag de borde kunna utelämna helt, då de antagligen inte har en aning om vad det var för ljud men vet ungefär hur en bomb låter och kopplar till det...

Medlem

Själv anser jag att det faktum att WTC helt omöjligt (ur vetenskaplig synvinkel) skulle kunnat rasa ihop som det gjorde pga att ett plan flög in i vardera torn, är mer än övertygande bevis på att det är mer än bara "terrorister" som ligger bakom attacken mot WTC. Det råder då inga som helst tvivel om att det var en välplanerad rivning med sprängladdningar i byggnaderna, endast en idiot skulle försöka motbevisa det.

Sen när det gäller de andra två planen som sägs ska ha krashat in i pentagon och ute på ett fält, så skulle det precis som de sagt ha varit första fallen i flyghistorien som två stycken boeing 757or på 100 ton vardera helt vaporiserats till ingenting efter en krash. Det var då jäkla lustigt att det skulle inträffa två likadana fall på samma dag. Det är ju absurt.

Inaktiv
Citat:

Själv anser jag att det faktum att WTC helt omöjligt (ur vetenskaplig synvinkel) skulle kunnat rasa ihop som det gjorde pga att ett plan flög in i vardera torn

vänta nu, varför skulle inte det kunna ske?

Citat:

första fallen i flyghistorien som två stycken boeing 757or på 100 ton vardera helt vaporiserats till ingenting efter en krash.

att flygplan fullständigt bränns till aska är inte alls speciellt ovanligt. flygplanskroppen är i första hand gjord av aluminium och plast, och inget av materialen klarar höga temperaturer speciellt bra.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:
Skrivet av astie:

Själv anser jag att det faktum att WTC helt omöjligt (ur vetenskaplig synvinkel) skulle kunnat rasa ihop som det gjorde pga att ett plan flög in i vardera torn

vänta nu, varför skulle inte det kunna ske?

Såg något program där man visade att WTC's stålbalkar hade ett undermåligt brandskydd vilket resulterade i att balkarna gav vika och våningarna rasade samman som dominobrickor.
Låter som en trolig förklaring.
Varför WTC7 rasade samman förstår jag inte.

123
Skriv svar