En gamers rättigheter

Medlem

Tycker en rättighet borde varra att kunden ska kräva att ev. tillbehör ska hålla bra kvalité (ja jag tänker på rock band)

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Skitbra initiativ, men har inget emot nian;

Citat:

9. Gamers shall have the right to demand that a single-player game not force them to be connected to the Internet every time they wish to play.

Stör mig inget att spelet bekräftar köpet, eftersom alla PC-datorer idag ändå är uppkopplade. Kanske en kompromiss kan vara att markera det tydligt på förpackningen för de som verkligen hatar det.

Men tänk om ditt internet lägger av en en dag eller två då och du vill inget annat än att få köra ditt spel..
Då blir det jobbigt

För övrigt låter detta väldigt bra tycker jag. Alltid trevligt när någon erkänner ens egentligen ganska så självklara rättigheter.

Medlem

Väldigt bra initiativ, kanske blir det en revolution inom spelbranschen snart?!

Medlem

Hoppas det blir nåt av det


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

2. Gamers shall have the right to demand that games be released in a finished state.
3. Gamers shall have the right to expect meaningful updates after a game's release.

Om utvecklare håller sig till 2 så skulle inte 3 behövas.. Gothic 3?

Det är nästan löjligt va många spel nuförtiden som släpps i beta stadiet, helt ospelbara.

Medlem
Skrivet av Mack:

2. Gamers shall have the right to demand that games be released in a finished state.
3. Gamers shall have the right to expect meaningful updates after a game's release.

Om utvecklare håller sig till 2 så skulle inte 3 behövas.. Gothic 3?

Det är nästan löjligt va många spel nuförtiden som släpps i beta stadiet, helt ospelbara.

Fast "updates" behöver inte nödvändigtvis vara samma som som bugfixar. Allt kan förbättras även om det inte är trasigt.


signatur
Medlem

Jag får nästan lite huvudvärk av att lästa de inlägg som är emot dessa "rättigheter". Hur tänker ni egentligen? De flesta kraven hjälper oss kunder på ett realistiskt sätt. Hur kan man vara emot något sådant?

Och jag förstår framförallt inte hur folk kan vara extra negativa till att punkt nio. De enda som märker av de här "nya" kopieringsskydden är vi konsumenter, vi som stödjer utvecklarna/utgivarna genom att köpa deras spel. Kom inte och säg att det är helt okey för att vi alltid anslutna mot nätet eller något liknande skit, för det är helt enkelt inte rätt mot oss konsumenter. Varför ska vi behöva begränsa oss till att endast kunna spelat VÅRAT spel när vi är uppkopplade? Varför ska vi behöva vara rädda att våra tre nycklar (eller hur många det nu är) ska försvinna och på så sätt aldrig mer kunna spela ett spel som vi har BETALAT för? Medan de som laddar ned spelen illegalt kommer undan alla dessa "säkerhetsåtgärder" och kan då njuta mer av spelet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Light:

Vettigt om det kan bli verklighet. Betyder att Failcom och deras Age of conan kommer få betala en fin summa i refunds.

Finns en lång lista på lögner från deras håll.

Blizzard lär kunna bli av med en hel hög med pengar också, då deras WoW inte var färdigt när det släpptes.
10 Miljoner människor som stämmer företaget, vacker syn *LOL*

Medlem
Skrivet av wrajjt:

"2. Gamers shall have the right to demand that games be released in a finished state."

MAO aldrig mer mmorpgs? Aldrig mer patchar? Låter som en dröm >_>

Det är skillnad på innehåll och buggfixar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

1:an va fin. Hur hade dom tänkt att köparen ska bevisa att det inte funkar på hans dator?

Medlem
Skrivet av Whip:

1:an va fin. Hur hade dom tänkt att köparen ska bevisa att det inte funkar på hans dator?

Se punkt 8.


signatur
Medlem

Det här var det bästa jag har hört på länge från spelbranschen. Hoppas verkligen att fler företag tar till sig detta.

Medlem

Lite ironiskt att GPG står bakom det.

Medlem

Detta är skyldigheter/rättigheter som borde appliceras på alla spelutvecklare.

Medlem

Tycker att det låter som en utmärkt idé

Och till alla er som sitter å klagar på 2an,
det finns en skillnad mellan ett klart spel och att försöka förbättra det med att städa upp buggar man inte hittat tidigare och lägga till extra saker som man kanske inte tänkte förut , bara för att göra kunden så nöjd som möjligt.

Medlem

Det bästa jag hört på länge och av en av mina favorit utveklare.

Medlem

Står mycket bra där, hoppas fler spelutvecklare kan ta detta till sig!

Medlem

"snyft" fick en tår i ögat


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Reflektion kolon så att säga...
Varför är alla "rättigheter" vinklade att gälla mellan utvecklare och konsument? Det borde finnas minst lika många som handlar om hur gamers förhåller sig till varandra - tänker på folk som fuskar, snackar massa smack, gnäller eller sploitar, lamar eller hojtar...

Och vart är "reglerna" för våra ISP's? Min rätt till en bra ping, vart är den?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Punkt 8 och 9 är väl nästan samma sak, en stor anledning till att vissa singleplayer spel kräver internetuppkoppling är ju för att vi alla behandlas som kriminella och opålitliga.

Håller helt med dom där rättigheterna, har behövts länge.

Medlem

Tycker det är ett helt okay initiativ, men tyvärr faller det då det är så otroligt barnsligt utformat.

Denna "bill of rights" påminner mer om en post på något forum där kids gnäller på det ena och det andra.

Vissa punkter som dyker upp är helt korrekta och riktiga, men det är inte utformat på ett bra sätt som många andra påpekat.

Konsumeträtt är viktig och skall vara stark.
Spelbranschen är inte lång fram i ledet här.

Men absurda krav som att man ska kunna returnera spel för att man inte får igång dom på datorn, att man skall kräva patchar och att spelen skall vara färdiga...ja mycket av det är ju subjektiva uppfattningar.

Finns ju många spel som folk är nöjda med, men sen en stor skara som är missnöjda och klagar.

Vill man göra något seriöst av detta, gör om och gör rätt.

Medlem
Skrivet av robineng:

Punkt 8 och 9 är väl nästan samma sak, en stor anledning till att vissa singleplayer spel kräver internetuppkoppling är ju för att vi alla behandlas som kriminella och opålitliga.

Håller helt med dom där rättigheterna, har behövts länge.

Kanske för att alla är kriminella och opålitliga.
Men då återkommer ju frågan "Varför piratkopierar så många?".

Vid det här laget borde alla spelföretag veta svaret. Men knappt någon har gjort nått för att ändra på saken utan fortsatt på samma bana som alltid.

Lyckas dom uppfylla alla nämnda punkter så tror jag nog att dom skulle vara en bra bit på väg till högre försäljning siffror. Men det kvarstår att se, själv tror jag knappast att vi kommer se nån ändring.

Medlem

låter bra med lite rättigheter


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Tänk om det fanns ett himmmelrike


signatur

OP river ja, OP river Var gång jag lenat min hals med Renat jag sagt med iver att OP river långt mer.

Inaktiv

Inte helt förvånande med Stardocks signatur men att GPG hänger på är för mig helt oväntat, men dom håller kanske på att göra något deal med Stardock.

Några av punkterna kan man stöta och blöta i evighet då dom kanske är lite för öppna för tolkning men det känns väldigt mycket som ja julafton helt enkelt

Sen tycker jag att GPG direkt skjuter sin trovärdighet i foten genom att släppa "Space Seige" med SuckDisc. Vilket förmodligen är Segas idé men ändå.

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Whip:

1:an va fin. Hur hade dom tänkt att köparen ska bevisa att det inte funkar på hans dator?

Se punkt 8.

Happ? Så dom ska lita på alla gamers? Jo tjena...

Medlem
Skrivet av Whip:

Happ? Så dom ska lita på alla gamers? Jo tjena...

Vad har spelare gjort för ont? Du blir inte ombedd att "bevisa" att din kaffebryggare inte funkar om du lallar tillbaka med den till Onoff.


signatur
Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Jag får nästan lite huvudvärk av att lästa de inlägg som är emot dessa "rättigheter". Hur tänker ni egentligen? De flesta kraven hjälper oss kunder på ett realistiskt sätt. Hur kan man vara emot något sådant

Håller med. Det har jag frågat mig varje gång det kommer in nyheter i samma tema och det ramlar ner kommentarer som slår vakt om bolagen.

Medlem

Det låter ju trevligt och bra men det lär ju inte finnas en chans i helvete att det blir något av det.


signatur
Skrivet av ForrestFox:

Blizzard lär kunna bli av med en hel hög med pengar också, då deras WoW inte var färdigt när det släpptes.
10 Miljoner människor som stämmer företaget, vacker syn *LOL*

Ja den stämningen vill jag vara med på. Personligen hade jag mer problem än med AoC. För att inte tala om SWG under en tid.


signatur
123
Skriv svar