Vad har hänt sen LORDI vann?

Medlem
Skrivet av Natas:
Skrivet av SgtKelly:

Men varför finns det ingen Reggae på svensk radio!?

För att ingen, inte ens ungdomar i åldern 13-16 tycker att Reaggae är bra.

Nu har du fel. Jag gillar reggae.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av IceMan:

känns som det sitter 10st feta gubbar och gummor och bestämmer.

SonyBMG *host*.

Alvarligt talat så bestämms musiken "vi" lyssnar på genom större bolag. Att det sedan spelas mycket pop i radio är för att det är kommersiellt. Små flickor tycker kanske Slipknot är jätte roliga att lyssna på och skrika sig hesa av förälskelse till.

Jag tycker det är utmärkt som det är nu. Jag lyssnar aldrig på radio, men ja har mp3 spelare i form av iPod, i bil osv. Hemma är de WMP som går igång och spelar massa underbar musik och det är inte så ovanligt att nya bra album släpps.

Men liiiite mer rock i radio kunde vara roligt.

Hur var det med Guns n' Roses nu? Welcome to the Djungles video var hatad av MTV. Klockan 02.00 spelades den EN gång på MTV och sedan var det kört kört. Folk hörde av sig och krävde att få höra den mer och hysterien var faktum.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Natas:
Skrivet av SgtKelly:

Men varför finns det ingen Reggae på svensk radio!?

För att ingen, inte ens ungdomar i åldern 13-16 tycker att Reaggae är bra.

Nu har du fel. Jag gillar reggae.

Björnen har rätt, raggae är ju skit skönt!

Medlem

Jag får typ bara in 3 vettiga kanaler på radion rixfm, mixmegapol och p3 och med vettiga menar jag dom som det ens spelas musik på. Hoppas på att i framtiden kan man få in internet i radion så man kan lyssna på webradio i bilen. (L)


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

mp3-spelare i bilen FTW! Om man inte kan spela mp3-spelare som standard, så kan man köpa ett band som har en kontakt man stoppar i hörlursingången, och sen trycker in i bilstereon, så kan man spela via mp3-spelare i bilen. Liten suverän uppfinning.

12
Skriv svar