Air-Soft Guns

Medlem
Skrivet av Jag:

ja, när jag köpte min för 8-9 år sedan hette det soft air gun iaf


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Varför ända in i helvetet springer man och skjuter Air-soft (som jag förstått att det heter nu) på varandra. Borde in Paintball vara att föredra?

Hur som helst. Ingen erfarenhet av Air-soft vapen, men väl riktiga handeldvapen. Mycket underhållandesysselsättning.

Deagle är f ö det mest överskattade vapnet någonsin. Bortsett från sin tyngd, sitt pris och sin ammunitionskostnad (ingen idé att köpa en Deagle om man inte köper .50 versionen) så är den inte ens lite skön att hålla i. Men nu skulle vi prata Air soft. Drivs de automatiska av batterier eller något? Och varför skicka iväg små kulor på varandra. Ser man ens om någon blir träffad och hur långt kan man skicka iväg en sådan?

Inaktiv

Vem kör med Soft Air Guns?

Nu kör man ju Paint Ball!! ^^

Inaktiv

Asch, paintball måste man ju köra på speciella arenor och med speciell utrustning och massa annat skit. Air-Soft kan man ju bara gå ut i skogen/parken med ett par kompisar och börja skjuta!

Och förresten behöver man inte se om man blir träffad, eftersom det känns tydligt om man blir träffad, även om man har tröja & t-shirt på sej!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

men det är ju bara att gå ut i skogen med paintball också. behövs ingen utrustning utom ansiktsskydd, och det bör man ju ha till air/soft/air guns också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

men det är ju bara att gå ut i skogen med paintball också. behövs ingen utrustning utom ansiktsskydd, och det bör man ju ha till air/soft/air guns också

Men man måste ha "riktiga" vapen också. Dvs eldrivna kulsprutor som kostar 1k+.
Körde en gång endast med min pistol, gick inge vidare. Lyckades smyga mig upp bakom en kille, stog nog 2.5 meter ifrån ock sköt flera ggr, träffade inte en enda.

Medlem

måste, måste man inte. pumpmodell funkar också, bara det inte är nån skit från teknikmagasinet. träffbilden är densamma som hos de vanliga eldrivna modellerna och man får iväg några bollar i sekunden...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Köp från Fondprodukter! Dom kan jag starkt rekommendera! Dom finns en bit utanför Karlstad, vid ett ställe som heter nånting med Ilanda.

Och för er som inte orkar åka några mil, så kan ni kolla på http://www.fondprodukter.se/


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Får väll flika in med att jag äger: 1st HK/MP5, 2st Sig Sauer P226 och 1st Beretta M92F.

De ligger mest och samlar damm nu dock, tycks sakna polare som delar mitt intresse. =/


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

Plundrat vet jag inte, fått är ordet du letar efter

Fått från en som har plundrat?

Inget illa menat men tror knappast att militären ger bort vapen oavsett ifall dom är trasiga till en civil (antar att du är en ) eller du kanske är en såndär son of a generalé?

p.s har själv en sig sauer soft air gun..


signatur

Rail or Die

Medlem

antar att du tänker på p-skottet. det är ju inte direkt ett vapen, snarare ett glasfiberrör. det finns ju inga vitala delar i det. fick det när jag jobbade på försvarets materielverk (som civil ja). kan ju säga att den som lät mig ta det var civilist också, vet inte hur en militär hade ställt sig till det hela


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Äsch, aja du jobbade ju iallafall innom försvarasmakten då förstår jag. Men säg det innan så att man inte tror att du är en terrorist! 8)


signatur

Rail or Die

Medlem

haha, vem har sagt att jag inte är terrorist?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

ähh ärt snärtare är fortfarande det coolaste vapnet

Inaktiv
Skrivet av pimpim:

ähh ärt snärtare är fortfarande det coolaste vapnet

Ärt snärtare? på min tid kallade vi det för ärt bössa

Skrivet av Hwergelmer:

haha, vem har sagt att jag inte är terrorist?

x( *ringer USA*


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av Lappis:

x( *ringer USA*

du ska få en ledtråd, jag har långt svart skägg och bor i en rymlig etta 10 meter under jord


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Lappis:

x( *ringer USA*

du ska få en ledtråd, jag har långt svart skägg och bor i en rymlig etta 10 meter under jord

Pappa? kom hem, vi har saknat dig.


signatur

I never hate in plural.

12
Skriv svar