Köp syndfritt Guitar Hero

Medlem
Skrivet av Stefan_olausson:

Dock har de båda ett icke döda, mord är en dödsynd tillråga på allt. Alla lever inte som de lär men budskapen är fina i min värld, betydligt finare att skrika homofobiska tillmälen och bli arg för att någon släpper ett spel.

Bli arg på spel som gestalar kvinnor på ett nervärdernade sätt eller på spel som sätter ett folk i ett rasisktikt eller förnedrande fack som tex alla andravärldskriget spel eller gta. De spelen är värda att bli arga på, men det är ju inte lika pk och ärligt talat så är det ju kul med pixeltuttar.

Rasism, kvinnohat och homofobi härstammar direkt från Bibeln. Märkligt att en troende är så dåligt insatt i den bok han åberopar. Jag tycker att du ska börja på sidan 1 och läsa Bibeln noggrant, då kommer du se vad det är för fruktansvärda grymheter du hyllar.

Inaktiv

nu är jag fan trött på religion! den är fan överallt, kan inte folk få vara utan religion någon stans ?! måste alla tro på gud ?så sjukt trött på att alla ska packa på en sina religioner och om man inte börjar be till någon 2 gånger om dagen så syndar man... för allt jag vet så kanske bibeln började som sagan om ringen, om 500 år kanske folk dyrkar Frodo och Gandalf...

Medlem

[quote=Bli arg på spel som gestalar kvinnor på ett nervärdernade sätt eller på spel som sätter ett folk i ett rasisktikt eller förnedrande fack som tex alla andravärldskriget spel eller gta.[/quote]

Får jag fråga hur förnedrande Call of Duty 2 är för kvinnor? Dessutom är det ju av religiösa skäl som andra världskriget startade! Kvinno hatande härstammar ju som sagt direkt från bibeln! samma sak med homofobi! Homosexuela får ju knappt gifta sig i kyrkor!

Medlem

Swedish government - it’s illegal for schools to teach religious doctrine as if it were true.

http://frethink.com/?p=79

Inaktiv
Skrivet av MrLongbow:

Jag kollade upp några kristna låtar efter sett detta och jag måste säga att denna är riktigt bra. Lyssnar mest till Metal men tror jag ska ladda ner denna från Itunes nu

Haha fan vilken äcklig överproducerad smörja.
Det var bara jävligt dåligt.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dvorak:

Jag tog inte illa vid, blev bara väldigt förvånad att ni ville ta den ställningen och dra alla kristna över en kamm på det sättet. Men det skapar iaf en humoristisk nyhet, en "diskussion" i kommentarerna och antagligen fler pageviews men till kostnaden av ett ännu större hat mot kristna (och religion)?

Men vi drar ju inte alla över en kam: "Om du råkar vara kristen och måttligt liberal...". För det mesta skriver vi "neutralt" men i likhet med många andra nyhetsmedier skruvar vi ibland till det lite. Tvivlar starkt på att nån börjar hata kristna på grund av en spelnyhet; det är väldigt enkelt att skrika väldigt högt på nätet. Men om så sker hade det nog hänt även utan hjälp av denna nyhet.

Fast det här är inte "skruva det lite", sidan ni länkar till hävdar inte att det är syndfritt eller att Guitar Hero skulle vara syndigt, ni lägger ord i munnen på dem, vilket om man ser på diskussionen här verkar ha fungerat.

Förövrigt börjar jag bli evigt förbannad på när folk hävdar att utövare av religion X försöker pracka på dem sin tro i samma veva som de gör samma sak. Det är bara hyckleri. Jag har råkat ut för påprackning av religion och har fått bibelord kastade på mig utan anledning, men det är inte samma sak, jag provocerade inte den andra parten till det.

Medlem
Medlem

jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om saken. Vid första anblicken är det "men vafan, orka med dem". Vid andra är det mer "äh, vad spelar det för roll, de kan ju få göra ett eget så länge det inte går ut över mig?". Men nu vid tredje är det igen "Det här stör jag mig lika mycket på som att tyskar/spanjaker alltid ska ha dubbade versioner av filmer/spel w.e", jag menar: kom igen vafan, bara för någon skriker oheliga saker i en låt betyder inte det att du blir en mindre god människa för att du hör den, spelar den eller rent av tycker om den.

Nä, jag har alltid haft sjukt svårt för aktivt troende, de som försöker debattera för sin sak och övertyga mig om att jag är en syndare (okej, riktigt så illa har det nog aldrig varit, men ni greppar poängen).

Nä, fram till nästa gång säger jag som Marduk.
Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av pennywise:
Skrivet av Stefan_olausson:

Lever man som de stora religonerna lär skulle vi inte ha krig, fattigdom eller svält dock så gör väldigt få utövare det utan är mäniskor av sin tid.

Hm, hur får du det att gå ihop då den kristna guden säger "Du ska inga andra Gudar hava jämte mig"? Det betyder med andra ord att man bara får tro på den kristna guden, vilket jag inte tror att varken muslimerna eller judarna håller med om, varpå det uppstår en konflikt och snart kriget är igång. Sluta vara så naiv, snälla!

För att citera Max Peasey, "inga gudar hava jämte mig, det betyder ju att det finns fler än han, svårt med ett budskap som motsäger monoteismen"


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Stefan_olausson:

Nej det stämmer ju då inte med tanke på att det finns i alla kulturgrupper och att kristendomen predikar tolerans och att inte dömma, högmod är en synd. De sakerna härstamar från kulturen som kristendomen kommer ur.

Finns massor med saker som relgioner beskylls för som tex krig, inga krig har startas pågrund av en religon utan har alltid funnis andra orsaker som vägt tyngre tex ekonomi. Att sedan religonen används som propaganda är en annan sak, lite som slavfrågan i inbördeskriget.

Lever man som de stora religonerna lär skulle vi inte ha krig, fattigdom eller svält dock så gör väldigt få utövare det utan är mäniskor av sin tid.

Tja, dem gamla romarna hade en väligt liberal syn på det här med sex. Det var inte tabu för människor att ha samlag med likkönade. Det vill säga när dem dyrkade dem "hedniska" gudarna innan bibeln kom och pes... eh välsignade detta rike. Vill nog påstå att kristendom är en stor orsak till homofobin. Även grekerna var öppensinniga. En välkänd sådan var ju Alexander. Egentligen makedonier, men dock.

Inaktiv

Jag blir ledsen...

Inaktiv

Det är väll inte riktigt helt sant, mängrekland hade under perioder en liberalare sex syn, dock inte samma för kvinnor som både i grekland och rom var lika förtryckta som de flästa andra ställen under samma period. Dock så hade mänen fruar för att göra barn med.

Att rommarna inte skulle vara homofober stämmer inte helt, det finns tex klotter som säger att en viss man (minns inte namnet) är en kuksugare.

Om nu bibeln är den stora skurken, hur kommer det sig då att både homofobi och kvinnoförtrycket är vanligt i andra kulturer med andra religoner?

Men åter till tråden, ingen svarar mig vad som är så fel med ett spelet i fråga?

Vila i frid

Flera inlägg har blivit borttagna. Vänligen håll diskussioner om teologi borta från denna tråd och uttryck dem istället i bloggarna.

Tack.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv
Skrivet av the_maxx:

Flera inlägg har blivit borttagna. Vänligen håll diskussioner om teologi borta från denna tråd och uttryck dem istället i bloggarna.

Tack.

Är det inte tämligen svårt att hålla en diskussion i monologmediet nummer ett, nämligen bloggen?

Medlem

Jag tycker att alla religioner ska få finnas... Dom flesta
behöver en gud för att bearbeta sina trauman (krig,
katastrofer, död).

Det verkar som dom flesta som utövar någon religion
gör det i lagom mån, det är endast dom få extrem
idioterna i vissa religioner som syns.

Efter att ha levt lagom länge, så ser man att idioter finns
utan religioner också, det är personen det brukar vara
fel på... inte om dom är ateister, muslimer eller kristna...

Med allt hot, smutskastning och idiotbeteende i denna
tråd så är det ganska tydligt...

Medlem
Skrivet av acid999:

Jag tycker att alla religioner ska få finnas... Dom flesta
behöver en gud för att bearbeta sina trauman (krig,
katastrofer, död).

Är det inte bättre att låta dem prata med en psykolog, som faktiskt är utbildad för att ta hand om sånt?

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av acid999:

Jag tycker att alla religioner ska få finnas... Dom flesta
behöver en gud för att bearbeta sina trauman (krig,
katastrofer, död).

Är det inte bättre att låta dem prata med en psykolog, som faktiskt är utbildad för att ta hand om sånt?

I de flesta u-länder, som en stark majoritet av jordens befolkning tillhör, växer psykologer som äpplen på träden. Dessutom är de helt kostnadsfria, så gemene man har råd att besöka dem.

Medlem
Skrivet av blesserad:

I de flesta u-länder, som en stark majoritet av jordens befolkning tillhör, växer psykologer som äpplen på träden. Dessutom är de helt kostnadsfria, så gemene man har råd att besöka dem.

Straw man.

Skriv svar