Bra Sci-Fi serier?

Medlem
Skrivet av Aresz:

ursäkta att jag är lat o undviker google men var är det för skillnad mellan de olika Stargate?

Olika historier. I den "vanliga", SG1, åker dem runt och besöker olika planeter på jakt efter olika saker, kommer dock inte ihåg vad. I Atlantis åker dem genom en portal för att ta reda på vilka oms byggt portalerna i första början. Där komemr dem till atlantis och träffar en fiende de inte träffat tidigare, Wraiths. Ganska stor skillnad även om det inte låter så.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har nu dragit igenom Firefly. Jävligt synd att det inte finns mer än det gör. Hade lätt kunnat se flera säsonger.

Rekommendationer? SG:A promotas en hel del. Jag har sett SG-1 och tyckte att den var ganska kass. Är det då värt att kolla in Atlantis? Andra då. Har sett alla "gamla" så som Star Trek, Babylon m fl.

Medlem

Atlantis är enligt mig bättre än SG1, fränare skådespelare och mera.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av IceMan:

lexx då sesong 1 äger :love:

Säsong 1 är miniserien, dvs "Tales from a Parallel Universe," I worship his shadow, Super Nova, Eating Pattern och Giga Shadow. Så jag antar att du menar säsong 2.

Och angående Serenity 2 så bör man nog inte hålla andan, Joss är upptagen med Wonder Woman och sen ska det bli nån ny serie. I slutändan beror det nog hur bra dvdn säljer, så köp både Firefly och Serenity.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Atlantis är enligt mig bättre än SG1, fränare skådespelare och mera.

Fränare skådespelare? Tycker dom är ganska träiga, dock är David Hewlett och Rachel Luttrell riktigt bra, även om gamla SG-1 är klart bättre. Atlantis är dock mer high-tech, alla stargates är riktigt coola.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av WildThing:

Atlantis är enligt mig bättre än SG1, fränare skådespelare och mera.

Fränare skådespelare? Tycker dom är ganska träiga, dock är David Hewlett och Rachel Luttrell riktigt bra, även om gamla SG-1 är klart bättre. Atlantis är dock mer high-tech, alla stargates är riktigt coola.

Tja jag gillade skådespelarna iaf. Fast man får ju inte glömma att SG1 har gamla McGyver (kommer inte ihåg namnet), bara det liksom


signatur

Videomupp

Inaktiv

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex har jag sett stora delar av. Väldigt bra! (förutom deras larviga robotar som åker omkring på vägarna)

Har också sett både GITS 1 och 2:Innocence


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tja jag gillade skådespelarna iaf. Fast man får ju inte glömma att SG1 har gamla McGyver (kommer inte ihåg namnet), bara det liksom

Precis, sen ska han ju komma tillbaka i säsong tio, återstår att se i vilken utsträckning. Han saknade gänget tydligen.
Nio säsonger är inte dåligt, många skådisar skulle ha tröttnat vid det här laget.

Vi behöver nog en riktigt Sci-fi tråd.

Medlem
Skrivet av Aresz:

ursäkta att jag är lat o undviker google men var är det för skillnad mellan de olika Stargate?

Det som skiljer de olika serierna ifrån varandra är vart de utspelas och vad de handlar om.

I Sg1 så är det en mer religiöst inriktad front med onda "låtsasgudar" och mänskligheten som frälsare.

SG:A var menat att efterträda Sg1 helt, men då Sg1 fortfarande är populärt så lades det inte ner utan gick fram till en 9nde och snart en 10nde säsong.

I SG:A som utspelar sig i Pegasus-galaxen så handlar det först och främst om en gammal mänsklig ras som introducerades i Sg1, kallade "The Ancients". De var högt teknologiska och blev utrotade av The Wraith tillslut, dock så hann en del fly tillbaka till jorden för 10 000 år sedan.

Inga gudar har direkt visat sig i Sg:A, utan som sagt så är det "The Wraith" som gäller.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Drar upp en gammal tråd igen :). Tänkte jag skulle börja se på någon serie nu, hellst cyberpunk stuket och inte anime.

Any ideas?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

12
Skriv svar