Lag
Hack/Packetloss är nästan samma sak fast det handlar om olika saker. Packetloss är när nätverket inte klarar av att föra över paket och Hack i spelet beror mestadels på att datorn inte klarar av att prestera vad som krävs för att det skall visas alla frames. I vissa fall så hoppar den över dessa fps men i fall som tex konsolspel så visar den alla bilder men de komemr att hamna efter och därför så blir det lag då det blir en fördröjning istället (svårt att förklara för den som inte är inbiten).
Eftersom ordet lag innebär just att släpa efter eller inte kunna hålla farten uppe eller hur man nu vill översätta det så innebär det att den fortfarande får jobbet gjort men med fördröjning (TCP/IP nån?). Det blir en fördröjning. Packetloss gör att det saknas information till skillnad från lag. Så när det börjar försvinna delar av det som du borde få se så kan du börja skrika PL istället för LAG!. Det är iaf min uppfattning. Iom att lag oftast beror på ping (behöver inte) och ping definieras med ms så blir det ganska naturligt just fördröjning man syftar på. Sen att alla 10 åringar som bara spelat cs tror att det laggar i singleplayer spel när deras dator får för sig att köra spyware för det surfar lite snett är bara tragiskt.