Medlem

Beror ju på situation förvisso. I de flesta SP där spelet hackar ihop och dör en stund så "vaknar" man inte upp och är död, som är praxis för MP, utan man fortsätter där man var.

Medlem

Hack/Packetloss är nästan samma sak fast det handlar om olika saker. Packetloss är när nätverket inte klarar av att föra över paket och Hack i spelet beror mestadels på att datorn inte klarar av att prestera vad som krävs för att det skall visas alla frames. I vissa fall så hoppar den över dessa fps men i fall som tex konsolspel så visar den alla bilder men de komemr att hamna efter och därför så blir det lag då det blir en fördröjning istället (svårt att förklara för den som inte är inbiten).

Eftersom ordet lag innebär just att släpa efter eller inte kunna hålla farten uppe eller hur man nu vill översätta det så innebär det att den fortfarande får jobbet gjort men med fördröjning (TCP/IP nån?). Det blir en fördröjning. Packetloss gör att det saknas information till skillnad från lag. Så när det börjar försvinna delar av det som du borde få se så kan du börja skrika PL istället för LAG!. Det är iaf min uppfattning. Iom att lag oftast beror på ping (behöver inte) och ping definieras med ms så blir det ganska naturligt just fördröjning man syftar på. Sen att alla 10 åringar som bara spelat cs tror att det laggar i singleplayer spel när deras dator får för sig att köra spyware för det surfar lite snett är bara tragiskt.


signatur
Inaktiv

tixfrix, fast i konsolfallet handlar det ju om att tiden tillfälligt går långsammare. inte att den ligger efter sig själv. ingen fördröjning mao. (eftersläpning kanske är bättre på svenska...)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Mjo. Det blir så att den visar samma frame flera gånger efter varandra då den inte orkar plocka fram den nya.


signatur
12
Skriv svar