Warhammer Online har gått guld

Medlem

alltså vad fan är det ngåon som sätt några up to date gameplay videos? hittar fan inga.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag har fortfarande inte fått någon beta-invite som jag blev lovad när jag beställde collectors edition. Tror jag ska avbeställa bara för att statuera exempel *mummlar*

Du är lovad open beta access inte closed. (Open har inte börjat).

Inaktiv

Har varit med i europeiska closed betan i några månader (stängde i måndags), samt spelade i US preview weekend nu i helgen och kan endast beskriva spelet så här nu när det tagit form:
DAoC+WoW+Awesome

Roligaste PvPn jag spelat sedan man låg med ansiktet ner i gräset i Emain Macha.

Medlem

Fan kom jag försent till diskussionen om universum?
Jag bara undrade har inte Warhammer hämtat ganska mycket insperation från t ex Herr Tolkien. så allt detta med att dom snott från dom coh dom har snott det, är ju lite löjligt.

Kan någon förresten svara på vem som var nummer 2 på månen? (inom 5 sekunder och utan o googla)
hehe det var bara en liten jämnförelse mellan ett visst spel som innebar genombrottet för genren och allt som kommer därefter.
(För den stora massan, skall tilläggas innan någon börja hojta efter något annat än just WoW)

ööhm det var något mer "coolt" jag tänkte skriva men det är på tok försent på kvällen för att huvudet skall fungera normalt.

Jo det var lite snack om processorkraft o så. Vet inte om ni sa det men kolla in "Moores lag" om ni inte visste om att den fanns. (men det antar jag)

Som avslutning undrar jag när jag skall få mitt vilda västern mmo? kram kram

Medlem

Hur dömer man ut en produkt som inte ens är släppt? så vitt jag vet så är betor för att hitta buggar, finslipa gameplay etc etc.

betan är inte spelet som släpps i butik, tacka fan för det.

När ni har spelat upp till lvl 40 och har stor överkoll över spelet i allmänt så kan ni såga det bäst ni vill, men tills dess kan ni krypa tillbaka till wow-forumet.

Medlem

Mumsigt.

Kul med folket som säger att det kommer floppa som AoC. Spelade båda betorna i över 6 månader och känner att WAR är mycket mer färdigt än vad AoC är när jag spelade det sista veckan innan release.

Om nu GOA kunde släppa en lista på servrar också...


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Hur dömer man ut en produkt som inte ens är släppt? så vitt jag vet så är betor för att hitta buggar, finslipa gameplay etc etc.

betan är inte spelet som släpps i butik, tacka fan för det.

När ni har spelat upp till lvl 40 och har stor överkoll över spelet i allmänt så kan ni såga det bäst ni vill, men tills dess kan ni krypa tillbaka till wow-forumet.

WORD!


signatur

42

Inaktiv

Beställde nyss min kopia - I'm there!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Antikvitet
Skrivet av Gabor:
Skrivet av FZ:

Förhandsbokning av standardutgåvan påbörjas på torsdag, men det är bara genom vissa återförsäljare som tillgång till den öppna betan ges

Vänta lite nu... Spelet har gått guld (vilket innebär att det lämnat beta-stadie, och ses nu som stabilt eller i varje fall tillräckligt buggfritt för den stora massan, men du ges tillgång till den (inte särskilt) "öppna" betan genom att förhandsboka?

Uhm, hur kan det vara en beta när det gått guld? Och varför kallas den för "öppen" när endast vissa utvalda får tillgång till den, genom att förhandsboka och vissa utvalda återförsäljare?

Onlinespel har ju fördelen att kunna skilja på contentutveckling och klientutveckling. Att ett spel "går guld" innebär att det skickas till tryckeriet, men för ett onlinespel kan utvecklingen fortsätta ändå, innehållet är ju serverbaserat och patchning mycket enkel.

Med andra ord, en beta kan fortsätta med testande av quest, mobs och miljöer utan att klienten behöver påverkas.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Såg nästan skrattretande ut när man först spanat på de renderade figurerna. Ska väll va utzoomat oftast ioff.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Folk gnäller på de som tycker betan är tråkig och ignorerar gladeligen det faktum att den version som nu betatestas är den som kommer att köras skarpt om man bortser från småbuggar etc.

Har dock full föreståelse för dom som säger att folk inte skall klaga på spelet innan dom testat det. Det jag inte förstår är hur vissa kan höja det till skyarna innan dom testat det.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag gillade betan, men wotlk lockar mer dock. Tror WAR har större chans till liv än AoC iallafall.


signatur

Bara gör det.

Gen
Medlem

Grattis till er som förbokat då

Hoppas det kommer någon form av Buddy keys som i AoC så man kan testa det först. Efter AoC floppen så håller man hårtare om sina stålar.

Medlem

Man vet aldrig hur bra/dåligt det kommer gå för warhammer
Ska testa trialen, tror de blir något kul att ha =D


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Man vet aldrig hur bra/dåligt det kommer gå för warhammer
Ska testa trialen, tror de blir något kul att ha =D

Trial? Where? : x

Medlem

Testade också betan och överlag, tekniskt sett, var den versionen bra(bra stabilitet och inga enorma buggar som kunde inträffa när wow släpptes). Visst finns dom, bland annat en som slukar minne och sedan får spelet att krascha. Sedan har Mythic, iallafall på de stängda forumen, gått ut med en lista över vad som skall fixas dessa veckorna innan release. De erkände att de på en del punkter hade rejäla buggar men som också jobbades hårt med att fixa.

Det jag själv är mest orolig över är den relativt tråkiga city siege "gameplayet". Många under betan trodde att city siege(dvs ta över respektives huvudstäder) skulle bli bland det bästa som de gjort i något mmo spel. Nu va det väldigt få som egentligen tyckte att de var särskilt "epic" och inte alls så grymt som de hoppats. Detta är definitivt något som Mythic måste göra roligare.

En annan sak jag ogillar är zergandet. Mycket zerg ala albion at emain mecha. Förhoppningsvis är detta något som försvinner när seriösa guilds och spelare lvlar upp vid release och istället börjar köra lite mer fixed groups. Alltför många betatestare har endast tittat på klasserna och för att testa dessa har man flugit till närmsta pvpzone med mest folk och bara zergat. Inte särskilt mycket taktik med keep sieges och battle objectives med andra ord.

Hmm vad skall man mer säga. Visst återses många element från WoW, vilket inte är konstigt då WoW är oerhört populärt. Jag blir inte besviken pga detta då jag själv också tycker att WoW har många bra saker i sig som dessutom också finns i War. Det gör det hela mycket lättare att komma igång i War.

Det Twitch däremot inte lyckas förmedla är att gameplayet grundar sig på HELT olika saker. I WoW är PVE det stora medan i War är det RvR som gäller. Du kan i princip redan som lvl 5 börja slåss mot varandra och således expa genom PvP/RvR... Är detta verkligen någon vi såg i WoW. Redan som lowlvl har du en roll att plocka och ta över zoner vilket är viktigt för din sida.

Med andra ord - spelupplägget är inte likt och framförallt inte på endgame nivå då War riktar sig mycket mer mot RvR... Vilket passar mig då är själv är mycket mer en RvR/PvP människa. Nikanske bör fråga er själva vad ni är för typ ;). Pve = håll er till WoW, RvR/PvP = då är warhammer definitivt något att pröva(och först då ser ni om det passar er i smaken).

Om det är några som har några frågor kan jag givetvis ge MITT svar och MINA synpunkter på det hela.

Medlem

Liath det jag är mest intereserad över är hur spelmekaniken är, det som slog mig första gången jag spelade wow jämmfört med andra MMO var att spelmotorn kändes som ett action lir, du gjorde dian atacker och det kändes som att du faktiskt smälde till den jäveln som du slogs mot, det var responsiva kontroller och det fanns lite utrymme för "skill" och inte bara den som ahde bäst stats vann. AoC hade en ruggigt dålig stridsmotor med lagg och buggiga hitboxes e.t.c

Hur är Warhammer? för det är där skon kommer klämma, är grundstommen av spelet gedigen, så kan dom få ta tid på sig att lägga till content. men om man känne sig distansierad från sin karaktär så är det inte särskilt interessant.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Liath det jag är mest intereserad över är hur spelmekaniken är, det som slog mig första gången jag spelade wow jämmfört med andra MMO var att spelmotorn kändes som ett action lir, du gjorde dian atacker och det kändes som att du faktiskt smälde till den jäveln som du slogs mot, det var responsiva kontroller och det fanns lite utrymme för "skill" och inte bara den som ahde bäst stats vann. AoC hade en ruggigt dålig stridsmotor med lagg och buggiga hitboxes e.t.c

Hur är Warhammer? för det är där skon kommer klämma, är grundstommen av spelet gedigen, så kan dom få ta tid på sig att lägga till content. men om man känne sig distansierad från sin karaktär så är det inte särskilt interessant.

När jag först fick beta invite (för några månader sedan) så fanns faktiskt det problemet som du just nämnde. Responsen i dina attacker fanns inte där och det kändes ibland som om att ditt UI och dina attacker ej va länkade till varandra. Bara för ett tag sedan kom dock en patch på 550 mb eller så vilket verkligen fixade responsen mellan UI och attacker. Skillnaden blev väldigt märkbar.

Tyvärr finns det saker att jobba med och det jag framför allt vill ha i combat är mer ljud och ljud som framför allt syncar med attackerna/spells/whatever. Utseendena på spells är läckrare än WoWs enligt mig.

Rent rörelsemässigt på din karaktär skiljer det inget från WoW tycker jag. Det är inte alls så stelt som det ser ut att vara på vissa tidiga in game filmer. Animationerna är väl varken superba eller kassa. För övrigt jobbar Mythic hårt på att förbättra många animationer, åtminstone enligt de själva.

Om vi pratar CC(crowd control) så tycker jag personligen att det finns mindre av det än i WoW. Mythic jobbar mycket med knockbacks och även med blockering(exempel att man helt enkelt som tank kan stå ivägen och skydda sina healers på det sättet). Det är mindre silence effects, mindre fears etc etc. Om detta leder till fights som blir tråkiga i längden(pga brist på CC skills) eller om det kräver att gruppen använder sina CC abilities mer försiktigt, men mer time:ade, kan jag inte svara på. Däremot tror jag att en bra fixed grupp kan bli riktigt nasty när teamplayet har fått fotfäste.

Jag tror att, i jämförlese med WoW, spelar gearen mindre roll i War. Dock lite svårt att svara på då jag inte testat endgame mycket alls. Det tar trots allt ganska lång tid att avancera i ranker genom pvp.

Hoppas jag fått med allt Annars får du fråga igen hehe.

Jag vill däremot säga att jag i dagsläget är kluven till spelet. Det finns grundpotential - tror jag ;). Troligtvis kommer det att bli en oerhörd skillnad från att zerga i betan till att planera keep sieges mm med seriösa guilder någon månad efter release.

Medlem

Bra skriver Liath. Själv lirat betan och det handlar verkligen om vad du är för speltyp. Jag är också en RvR person, älskade DAoC, så WoW passade aldrig mig. I Warhammer är jag fisken i vattnet.

Medlem

Tack så mycket för informationen Liath, och jag måste nog hålla med om att jag är lite kluven, sitter och är Mt i ett shysst guild i WoW WTOLK runt hörnet, så är kluven om jag ska slänga ut pengar och testa det, skan og sno min polares buddy key och se om det är något att ha först.

Angående brist på CC så tycker jag det verkar bra då det betyder att man antagligen inte "måste" ha en viss setup mot anda uppsättnignar eller olika dungeons, utan att alla klasser kan fixa det om dom spelar rätt, hatar att bli stunlockad t.ex värdelöst samt att tanks är värdelösa i PVP i wow men här verkar det som att man kan göra något vettigt med sina pushbacks o.s.v jag gillar vad jag hör, tack så jätte mycket för informationen.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av John:

Onlinespel har ju fördelen att kunna skilja på contentutveckling och klientutveckling. Att ett spel "går guld" innebär att det skickas till tryckeriet, men för ett onlinespel kan utvecklingen fortsätta ändå, innehållet är ju serverbaserat och patchning mycket enkel.

Med andra ord, en beta kan fortsätta med testande av quest, mobs och miljöer utan att klienten behöver påverkas.

Mycket riktigt! Så långt tänkte jag inte... Tack för att du påpekade det.


signatur
Medlem
Skrivet av SorbP:

Tack så mycket för informationen Liath, och jag måste nog hålla med om att jag är lite kluven, sitter och är Mt i ett shysst guild i WoW WTOLK runt hörnet, så är kluven om jag ska slänga ut pengar och testa det, skan og sno min polares buddy key och se om det är något att ha först.

Angående brist på CC så tycker jag det verkar bra då det betyder att man antagligen inte "måste" ha en viss setup mot anda uppsättnignar eller olika dungeons, utan att alla klasser kan fixa det om dom spelar rätt, hatar att bli stunlockad t.ex värdelöst samt att tanks är värdelösa i PVP i wow men här verkar det som att man kan göra något vettigt med sina pushbacks o.s.v jag gillar vad jag hör, tack så jätte mycket för informationen.

En viktig uppgift som tank i Warhammer är att sätta "guard" på andra i din grupp (förslagsvis på gruppmedlemmar som tar mycket stryk). Genom denna skill splittas dmg 50/50 mellan dig och ditt guard target. Pga detta är en tank för mig given i varje seriös grupp. Visst, istället kommer du inte att kunna göra lika mycket melee dps som en pure melee men det kan mani nte räkna med heller... Som tank klass kan du dock fokusera på offensiva skills och träd, samt köra 2-hander, vilket ökar din dmg.

Jag har glömt nämna en viktig sak som jag tycker är riktigt bra och det är att i Warhammer kan du ha två targets, ett offensivt target(enemies) och ett defensivt target(friendly). Som healer underlättar detta oerhört då du genom att slänga heals/buffs så går dessa direkt till ditt defensiva target, men samtidigt som du kan behålla ditt offensiva target och slänga dps på denna. Mekaniken är även viktig för specialla klasser t.ex.warrior priest har en del skill som ger både en offensiv och defensiv effekt samtidigt, dvs du väljer ett defensivt target samt ett offensivt target och när du då använder en skill/spell så får ditt defensiva target en buff samtidigt som ditt offensiva target får en smäll/debuff.

Medlem

coolt.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Kommer floppa totalt!

Inaktiv

Tror det kommer gå bra för warhammer online. Tydligen kommer det finnas guld till det oxå, finns redan guldsiter t.e.x. www.warguld.se , www.warhammeronlineguld.se och www.warhammerguld.se. Kanske blir samma hysteri som med wow guldet

Inaktiv

Många är verkligen helt jävla trångsynta och fulla med skit, och jag hoppas fanimej inte att ni ändrar er och börja lira WAR när det släpps för vi kommer klara oss jävla mycket bättre utan er.

Twitch, du snackar om wow-ripoff. Vad fan är hela Warcraft-konceptet om inte en Warhammer-ripoff pga att Blizzard inte fick licensiera spelet?! Du har ju inte en jävla aning om vad fan du snackar om.

Tror du WoW är det enda mmorpg med actionbars och den förbannade minimappen? Är det detsamma som att säga att Call of Duty är en Battlefield-ripoff? World in Conflict är en Red Alert-ripoff?

Warhammer har en jävlaremig stabil fanbase sedan 25 år tillbaka och kommer locka en helvetes massa spelare. Och att döma från alla betatestare var Warhammer Closed Beta mer slipad är AoC vid releasen. Och tro fan det, inte en jävel spelar AoC längre. Spydde själv galla över det efter lvl 9.

För övrigt; Warhammer skiljer sig extremt från WoW.

Allt du gör i WoW går ut på att samla på dig gear. Vare sig det är Arena-grind, BG-grind, PvE-grind. Allt handlar om en sak. Epics. Till vilken nytta? Hur jävla skoj är det att stå i Orgrimmar o glänsa med samma epics som varenda jävel har efter att plöjt igenom Arena i 6 månader.

Mythic tänker helt annorlunda nämligen RvR. Du spelar för EN anledning, och det är att banka skiten ur motståndare, och din gear hjälper dig på vägen. Men det visste du väl förstås, Twitch?

Och ja, jag har spelat betan och det slår WoW med hästlängder om man snackar innehåll och spelbarhet trots att det är ofärdigt.

Inaktiv

Tror väldigt mycket på WAR. Och hittills är jag inte besviken. Men alla mmorpg är lite skakiga i början, fast jag blev imponerad av wow redan från första dagen. WAR är det bästa på länge nu, AoC, Lothr var inget för mig, för dålig kontroll av karaktären. Vill 100% kontroll när jag kör pvp, man måste kunna förstå och se vad som händer när man kör olika spells mm. Hänger ofta på [http://www.armiesofwar.se] och försöker förfina min kunskap om war. Men något slutgiltig utlåtande kommer jag inte ge förrän om några månader, när spelet är patchat några gånger. Det tar tid att få ett sådan spel att bli riktigt bra. I wow blev jag inte nöjd med en del klasser förrän efter 1 år.


signatur

Wolfenstein: Enemy Territory for ever! Forum om: Warhammer Online

123
Skriv svar