MW2 redebacle

Medlem
MW2 redebacle

Jaha så nu har man spelat spelet x antal timmar, jag kan endast härleda att IW är dumma i huvudet och jag själv snäppet dummare än dem som köpte spelet.

Single player kampanjen är sönder-scriptad, lösryckt, lider av miljöombyteskomplex och en mycket trött attityd. Inget känns direkt genuint. Och kampanjen är på tok för kort. Mycket jättekort.

Multi player är precis så trasigt som jag förutspådde det, det är alldeles för mkt streaks och för lätt att få dem. Folk campar, man får slumpmässiga kulor, raketer, bomber och kastknivar i huvudet mest hela tiden. Taktik känns ganska långt bort på xbox360 servrarna... Vidare finns det en handfull banor vilka jag redan har tröttnat på efter en knapp vecka, varför finns det så pass få kartor med från släppet? Jag tycker att det borde finnas mer kartor när de uppenbarligen riktar sig mot multi player. Inte nog med det, spelet hänger sig och har sig frekvent, det där med att de ska kunna migrera serveransvaret till en annan spelare fungerar endast sporadiskt. Ja och sen laggar det med.

Ljudet är inget att hänga i hjulgranen tyvärr, platt och generiskt.
Grafiken är helt okej, dock känns det som om bandesign och grafik fattas något. Miljöerna känns livlösa och stela.

Nu lite positiv kritik, Spec Ops är spelets behållning! Tillsammans med en kompis är det riktigt kul att ta sig igenom de olika situationerna. Detta är dock inget exklusivt för MW2 utan upplägget finns i ett antal andra spel.

Allt som allt är jag mycket besviken på MW2 och önskar att jag hade hållit i plånboken när det kliade i fingrarna.

Betyg 2/5.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
MW2 redebacle

Håller med i vissa delar, för min del vare hoppet om dedikerade severs som fick mig att köpa skiten, något jag ångrat.

Ljuden är indeed helt sämst om man jämför med BFBC's HD teknologi tex, tror nog fan att bfbc1 har dem bästa ljuden jag någonsin hört i ett spel

Medlem

BFBC har helt underbart ljud och känsla, trots humorn! Ser fram emot tvåan!


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar