Gillar ni Eurovision song contest?

Medlem

Klart det kommer innebära massa ny still i Eurovision, dvs till det bättre.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, undrar vad de inbitna shalgerfansen säger nu. Ungdomen vann, hur många satsar på att nästa Eurovision blir fylld med rock?

mm håller med, hehe vill se alla moral-tanter imorn whina ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det som kommer att hända är att nästa år får vi se massa kass hårdrock från alla öststats länder som alla kommer komma sist, och året efter det är allt som vanligt igen.


signatur
Medlem

Men vi får alla hoppas att Carola inte kommer med igen! Hon borde inte varit med i det här årets... BWO om något


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Det som kommer att hända är att nästa år får vi se massa kass hårdrock från alla öststats länder som alla kommer komma sist, och året efter det är allt som vanligt igen.

Sant.

Medlem

haha, läste lite kommentarer om det hela på Aftonblaskan... herregud vilka idioter det finns.
Lordi föll visst inte alla i smaken

undrar när Agda, 79 år och gnällkärring, fattar att Eurovision Song Contest inte innehåller ordet schlager nånstans? Bara Sverige som kallar det schlager-EM och fått för sig att det ska vara schlager, resten av länderna skiter i det

Nu ska jag väcka grannarna med lite Hard Rock Halleluja och ta mig en lite koskenkorva

Medlem

Snacka om att jag o finne folket här är glada \o/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

haha sitter och läser komentarer på aftonbladet, kul att läsa när alla gammla riliker klagar. tex
"SKANDAL
Jag säger bara SKANDAL över hela detta spektakel... Lägg ner skiten på en gång ... Detta tycker Magnus - Marie - Pelle ... !!!"

"Pinsamt!
Jag skäms för Norden!För hela Europa som har så taskig smak!
"

heheee go back to 1950`s!
btw det heter väll eurpvison song contest (rättstavat)
dvs ordet slager nämns väll inte nånstans?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

fortfarande lika kul att folk eller ungar här inne rackar ner på aftonbladet....medans de är de trognaste läsarna ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

äsch, inge fel på aftonbladet, jag tittar in där då och då

Medlem

tidningen suger, men jag läser den för att bli underhållen

hehe de har tagit bort det där folk har skrivit, antar det var för många som tyckte om låten (afton är ju moral tanter)
vidare
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,828867,00.htm...

"Grattis, läsare"
dvs de hatade låten. muhaha in you face moral tanter


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Hehe...Lordi...patetiskt...

Med risk för att bli sedd som moraltant

De som röstade på Lordi kan ju inte ha gjort det med annat syfte än att vara så anti som möjligt. Hade inte lituaen varit med hade ju Lordi fått sjukt många fler röster.
Han höll i en tvåhhandsyxa! Forbes Beatles var seriösare.

Vore interessant att se en statistisk undersökning om vad folk egentligen tycker. Teleröstning måste ge ett otroligt skevt urval...
Ser framimot att inte få en dos öststatpseudohårdrock nästa år.

Medlem

Jag varken såg eller röstade, men jag hade definitivt röstat på lordi OM jag röstat.

De lät helt enkelt bättre än NÅGON annan schlagerdeltagare EVER. Förutom abba.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag tror att mycket av vinsten kom av att många som normalt inte röstar/tittar lyfte luren. Större publik i framtiden kanske?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Jag tror att mycket av vinsten kom av att många som normalt inte röstar/tittar lyfte luren. Större publik i framtiden kanske?

Tja om det Eurovision blir lite mordernare så ska jag titta mer akivt iaf. Den större publiken är ungdomarna, som fram tills nu har varit helt bortglömda i tävlingen. Dags för modernisering!


signatur

Videomupp

Medlem

http://wow.allakhazam.com/images/fashion/aaa9bk.jpg

Något samband kanske?

http://www.metal-rules.com/zine/images/stories/interviews/UDO...

Jag funderade på det igår... okej att de ser ut som ett gäng uppgrävda lik, men varför har han en yxa? Vad fasen ska han med den till liksom?

Annars så tycker jag det var bra att Finland vann. Det bekräftar om inte annat hur jäkla knäpp den här tävlingen är.

Att dessutom länder som inte ens deltar i tävlingen får rösta är ju bara patetiskt.

Det var tur att Finland vann, omkostnaden för rekvisitan var tydligen 500 000kr, nu lär de åtminstånde ha råd med det.

Medlem

United - We are the winners

Bäst var den.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av lovikavantar:

Hehe...Lordi...patetiskt...

Med risk för att bli sedd som moraltant

De som röstade på Lordi kan ju inte ha gjort det med annat syfte än att vara så anti som möjligt. Hade inte lituaen varit med hade ju Lordi fått sjukt många fler röster.
Han höll i en tvåhhandsyxa! Forbes Beatles var seriösare.

Vore interessant att se en statistisk undersökning om vad folk egentligen tycker. Teleröstning måste ge ett otroligt skevt urval...
Ser framimot att inte få en dos öststatpseudohårdrock nästa år.

Ignonrance is blizz. Att lordi vann är ett bevis på att det finns fler hårdrockare i europa än vad vissa tror. Personer som aldrig röstat fick äntligen ett bidrag som dom kunde känna lite samhörighet till istället för att trams som brukar spelas.
Bra jobbat av lordi tycker jag, hoppas detta får sverige att vakna upp och fatta att det faktiskt inte heter Schlager EM längre.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Ignonrance is blizz. Att lordi vann är ett bevis på att det finns fler hårdrockare i europa än vad vissa tror. Personer som aldrig röstat fick äntligen ett bidrag som dom kunde känna lite samhörighet till istället för att trams som brukar spelas.
Bra jobbat av lordi tycker jag, hoppas detta får sverige att vakna upp och fatta att det faktiskt inte heter Schlager EM längre.

För det var sääääkert så att bara hårdrockare röstade.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

tror alla dom som typ hade sin gyllande ålder under sent 70tal och under 80 talet är rockare i botten allihop

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av MammaMuu:

Ignonrance is blizz. Att lordi vann är ett bevis på att det finns fler hårdrockare i europa än vad vissa tror. Personer som aldrig röstat fick äntligen ett bidrag som dom kunde känna lite samhörighet till istället för att trams som brukar spelas.
Bra jobbat av lordi tycker jag, hoppas detta får sverige att vakna upp och fatta att det faktiskt inte heter Schlager EM längre.

För det var sääääkert så att bara hårdrockare röstade.

Lika säkert som det bara var dom gillade Schlager som röstade innan. Jag har hört massor av hårdrockare som aldrig röstat innan som röstade första gången nu, men givetvis var det inte bara dom som rösta.

Inaktiv

sicka hårdrockiga hårdrockare som kollar på schlager och röstar på "musik" som lordi ;P

tävla i musik....... herregud

man kunde ju hoppas att lordi-grejen skulle triggat en likadan grej som philemon arthur and the dung gjorde med svenska grammisgalan på 70-talet (dom la ju typ ner det i 10 år för att dom vann) men tyvärr kommer det antagligen få motsatt effekt

grattis till ett års radiomalande av lite nyproducerad skräpmusik, ni har förtjänat det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

123
Skriv svar