GTA IV: Bilder och info om pc-versionen

Medlem

Medans 360 och ps3 fjortisar flamear varandra så bashar pc tomtarna på dom båda.

Lägg ner allt jädra tramsigt tjafs typ dåligt med minne på konsoler, att det kostar en halv årslön för att uppgradera sin dator osv osv.
Är enbart tröttsamt att se detta jädra tjat i snart varenda tråd här på fz.
Väx upp för tusan annars kommer vårat kära forum inte hålla högre klass än Gamereactors.......

OT: Blir helt klart ett köp trots att jag lirat igenom det på ps3, man vill ju inte missa eventuella moddar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Blir att köpa PC versionen med ser jag


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sergej:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Kalkyl:

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

haha menart.

Wow, ni var då riktigt smarta gossar här som jämför 3 år gamla konsoler (åtminstone x360) med dagens datorer, mycket lyckat

På den tiden hade Geforce 7 just blivit lanserat och de flesta satt ännu på Geforce 6.
Kan tänka mig att det var riktigt next-gen
hade säkert kunnat köra GTA 4 i 2560x1600...

det är ganska ointressant dock.
do consolerna finns idag, och den PCn finns idag.
det handlar ju om nextgen och inte "då"gen.

sen å andra sidan så är consoler gjorde för spel mer än nåt annat även om vissa PCs är helt för att spela. varför man inte ska jämnföra pc med console, först och främst för att console är mer optimerade. du har inget operativ virus skydd osv. som måste ligga i bakgrunden och dra minne som kunde används bättre.

både consoler och PC har väldigt bra hårdvara idag, och enda skälet att ha mer är att kunna ha mer polygoner och större texturer, I mitt tycke kunde gta4 haft mer åt san andreas grafik. hur snyggt nåt är, är bara en del av spelet. bryr mig inte ett jota över att pc versionen är snyggare, då det som är intressant är bättre optimering, bättre nätverksstöd, moddar.

så kort sagt, imho är ps3 nextgen tack vare bluray spelaren. saker kan bli bättre, men det är rätt ointressant, då precis som xboxen så är det kraftig nog att kunna hålla länge, grafiken måste inte bli bättre.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Konsolerna blir smekta som vanligt....;)

AHh jo det är konstigt.. Men varför är det ett större spelutbud inom konsolerna då?

Folk kommer inse att PC suger då man blir tvungen att uppgradera datorn för 5-7 tusen kronor. Då köper man en ps3. (hellre)

Alla använder inte Pentium II med GeForce 2 MX längre.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Sergej:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Kalkyl:

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

haha menart.

Wow, ni var då riktigt smarta gossar här som jämför 3 år gamla konsoler (åtminstone x360) med dagens datorer, mycket lyckat

På den tiden hade Geforce 7 just blivit lanserat och de flesta satt ännu på Geforce 6.
Kan tänka mig att det var riktigt next-gen
hade säkert kunnat köra GTA 4 i 2560x1600...

Problemet är bara det att 360 fortfarande hade/har lite ramminne + att spelen hade/har lägre textur upplösningar än sina konsol varianter


signatur

<3

Medlem

Nu ska ju den här diskussion egentligen handla om GTA 4, men jag måste ändå göra ett inlägg i konsolkramardebatten. På samma sätt som man uppgraderar sin dator, säg var 3:e år i snitt, så kommer det ju ut nya konsoler som alla konsolkramare "måste ha". Då lägger ju de ner pengar på ny teknik för att kunna spela de senaste spelen. Skillnaden är att konsolkramarna måste vänta på att hela konsolen ska bli färdigutvecklad och släppt, vilket tar mycket längre tid än utvecklingen av hårdvara till pc. PC'n kan man dessutom uppgradera bit för bit i takt med att utvecklingen går framåt, medans konsolkramarna sitter med sin gamla hårdvara i flera år.

Några frågor?

Skrivet av Zedrix:

Nu ska ju den här diskussion egentligen handla om GTA 4, men jag måste ändå göra ett inlägg i konsolkramardebatten. På samma sätt som man uppgraderar sin dator, säg var 3:e år i snitt, så kommer det ju ut nya konsoler som alla konsolkramare "måste ha". Då lägger ju de ner pengar på ny teknik för att kunna spela de senaste spelen. Skillnaden är att konsolkramarna måste vänta på att hela konsolen ska bli färdigutvecklad och släppt, vilket tar mycket längre tid än utvecklingen av hårdvara till pc. PC'n kan man dessutom uppgradera bit för bit i takt med att utvecklingen går framåt, medans konsolkramarna sitter med sin gamla hårdvara i flera år.

Några frågor?

Bra sagt kompis!8)


signatur
Medlem

Tror väldigt många kommer ladda hem detta spel sen. Själv är man inte någon GTA fans men tror nästan detta blir ett köp


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Vet inte om det är värt att lägga ut 500kr igen på samma spel, annan platform.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

kul för pc-kidsen ett nytt spel vartannat år till plattformen är ju guld.
nu kan dom lägga ifrån sig CS 1.4 och Sims i några dagar och ladda hem gta4 ifrån en torrent sida.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kul för pc-kidsen ett nytt spel vartannat år till plattformen är ju guld.
nu kan dom lägga ifrån sig CS 1.4 och Sims i några dagar och ladda hem gta4 ifrån en torrent sida.

+1 eller rentav +2.

Inaktiv

"maxupplösning på 2560x1600" Bla... så har man en skärm som klarar max 1280*1024 =/

Och vanligaste upplösningen numera i spel är ju 1280*960

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av WarpGuN:

kul för pc-kidsen ett nytt spel vartannat år till plattformen är ju guld.
nu kan dom lägga ifrån sig CS 1.4 och Sims i några dagar och ladda hem gta4 ifrån en torrent sida.

+1 eller rentav +2.

Han missade att klanka ner på MMO-folket samt ingen ad hominem på någon PC-fanboy, annars hade det nog passat med ett +2, men +1 låter mest rimligt med tanke på missarna ovan.

Jag älskar dessa värdelösa troll/flame-inlägg.

Gen
Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Och vanligaste upplösningen numera i spel är ju 1280*960

Konstigt nog så stämmer det. Men 1024x768 är inte långt ifrån. Kolla bara "Primary Display Resolution" här -> http://www.steampowered.com/status/survey.html

Men du måste ju inte köra i maxupplösning :> Krävs ju en 26"+ eller nåt för att klara av den upplösningen.

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Undrar vad minimikraven kommer ligga på. Bör väl inte vara alltför höga iom det ändå är ett konsolspel i grunden (?).

Jag vet inte, hade inte assassins creed överdrivna systemkrav ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hett! Skönt att bli av med den där gröten till grafik. Hoppas bara dom har förbättrat innehållet nu. Annars blir det Saints Row 2.

Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LuNxOr:

nåt jag inte fattar med dagens konsoller är att dom har riktigt dåligt med ram-minne varför inte trycka i 2gb ram när det finns

För att dom inte behöver mer.

Inte? Va konstigt att utvecklare ständigt nämner utmaningen med att behöva nöja sig med den låga mängden RAM på konsollerna då.
PC-versionerna av spel har ju ofta större och finare texturer av en anledning.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Konsolerna blir smekta som vanligt....;)

AHh jo det är konstigt.. Men varför är det ett större spelutbud inom konsolerna då?

Folk kommer inse att PC suger då man blir tvungen att uppgradera datorn för 5-7 tusen kronor. Då köper man en ps3. (hellre)

Större spelutbud? Personligen tycker jag då att 80-90% av spelen på konsol är skräp, och de få som är bra förstörs av antingen dålig prestanda eller hemska kontroller. Så det är ju en smaksak. Sen är det knappast större spel-utbud på konsollerna ändå. Det mesta släpps ju på alla platformar, plus att PC har många fler exklusiva titlar.

Behöver man uppgradera sin dator för 5-7 tusen spänn varje gång ett nytt spel kommer så borde man se över sitt hemska val av hårdvara. Det är så överdrivet så det svider i öronen.
Vill man hänga med i utvecklingen så kostar det självklart en slant extra. Vill man stanna i utvecklingen så finns det enkla och begränsade alternativ, en konsol, som självklart ständigt blir billigare ju äldre de är. Man får det man betalar för.

Men lilla gubben då, texturer lagras inte i ram minnet utan i Vram.
Så den enda anledningen att PC har "möjlighet" att använda större texturer är för att det finns grafikkort med mer minne på och inte ram.

När texturer lagras i ram-minnet så beror det på att Vram utrymmet är fullt och när det då skrivs till Vram ändå så kan man uppleva "stuttering" (fps dropds) då Vram töms på andra grejjer för att göra plats för de nya texturerna.

Medlem

Det är synd att folk fortfarande inte vet hur utbredd piratkopieringen verkligen är på konsoler (främst 360n), och hela tiden ser PCn som det svarta fåret.

Låt inte myten om pirat-"fria" konsoler spridas ytterligare.

För att sparka ytterligare på konsolfolket som redan ligger ner nu, så kommer PC-versionerna alltid vara snyggare än konsolversionerna och vi ska kanske vara lite tacksamma att spelen kommer ut på konsol först så alla brister och buggar hinner åtgärdas innan den riktiga (PC), snygga högupplösta versionen kommer ut.

Och då behöver jag inte nämna fördelen som nämnts innan om hur bra det är att kunna uppgradera sin PC närsomhelst jämtemot att behöva vänta på en helt ny generation av konsolen.

Inaktiv

Älskar alla konsol freaks som flamar pc folk är dom själva sitter på en dator (obviously) och skriver inlägg.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Älskar alla konsol freaks som flamar pc folk är dom själva sitter på en dator (obviously) och skriver inlägg.

Det är ju skillnad på att använda datorn till spel och att använda datorn till surfning osv.

(nej jag är ingen konsolfanboy)


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av darknshy:

Älskar alla konsol freaks som flamar pc folk är dom själva sitter på en dator (obviously) och skriver inlägg.

Det gör du säkert (älskar det), men det känns allvarligt som om att det kvittar. Sluta drälla ut en massa ointressant dynga i forumet, det finns alltid gamereactor om det är sådant du vill pyssla med.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Yeeees, så jävla sweeeeet! Najs med lite fet upplösning och skarpa texturer (nått som D3 borde ta efter ). Det här spelet kommer uppta exakt all min fritid så fort det kommer ut.
Undrar om man kan köra med ratt och grejjer om man har det, skulle vara jävligt skojjigt.

Ratt i ett sånthär spel? Jisses...

Medlem

kommer bli bättre på PC på alla möjliga sätt.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Antar att fansen får ordna en mod med högupplösta texturer för texturerna ser väldigt suddiga ut på dom där bilderna.

Inaktiv
Skrivet av gryzor:
Skrivet av darknshy:

Älskar alla konsol freaks som flamar pc folk är dom själva sitter på en dator (obviously) och skriver inlägg.

Det gör du säkert (älskar det), men det känns allvarligt som om att det kvittar. Sluta drälla ut en massa ointressant dynga i forumet, det finns alltid gamereactor om det är sådant du vill pyssla med.

Ååååh, jag dräller dynga i forumet?

puss


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av gryzor:
Skrivet av darknshy:

Älskar alla konsol freaks som flamar pc folk är dom själva sitter på en dator (obviously) och skriver inlägg.

Det gör du säkert (älskar det), men det känns allvarligt som om att det kvittar. Sluta drälla ut en massa ointressant dynga i forumet, det finns alltid gamereactor om det är sådant du vill pyssla med.

Ååååh, jag dräller dynga i forumet?

puss

Ja det gör du, håll er OT.

Medlem

Med tanke på hur sjukt krävande GTA SA var på PC, trots rätt dålig grafik så har jag inga förväntningar. Däremot ser jag fram emot PC-versionen, men att min burk skulle klara av det? Inte en chans! Krävs minst en ny dator för 8000:- för att bara få det spelbart när det släpps vilket säger lite..

Medlem

Hur kommer det sig att alla konsol-fanboys alltid måste in och gnälla när ett spel portas till pc? Jag har själv en 360 men inte fan gnäller jag hela tiden. (Visserligen är jag ingen helhjärtad fanboy.)

Det viktiga här är att ett bra spel som alla anat skulle komma till pc kommer och det blir bättre grafik än på konsol. Pc-folket kan vara glada över det, och konsolfolket kan vara glada över att de fick spela spelet avsevärt tidigare. Ingen behöver vara arg här.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att alla konsol-fanboys alltid måste in och gnälla när ett spel portas till pc? Jag har själv en 360 men inte fan gnäller jag hela tiden. (Visserligen är jag ingen helhjärtad fanboy.)

Det viktiga här är att ett bra spel som alla anat skulle komma till pc kommer och det blir bättre grafik än på konsol. Pc-folket kan vara glada över det, och konsolfolket kan vara glada över att de fick spela spelet avsevärt tidigare. Ingen behöver vara arg här.

har du läst inläggen här? 90% pc-folk som kasta skit på konsolerna ...moget?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att alla konsol-fanboys alltid måste in och gnälla när ett spel portas till pc? Jag har själv en 360 men inte fan gnäller jag hela tiden. (Visserligen är jag ingen helhjärtad fanboy.)

Det viktiga här är att ett bra spel som alla anat skulle komma till pc kommer och det blir bättre grafik än på konsol. Pc-folket kan vara glada över det, och konsolfolket kan vara glada över att de fick spela spelet avsevärt tidigare. Ingen behöver vara arg här.

har du läst inläggen här? 90% pc-folk som kasta skit på konsolerna ...moget?

Det är på grund av att konsol fanboysen skriker titt som tätt att PC:n är död. Lika moget det?:|


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att alla konsol-fanboys alltid måste in och gnälla när ett spel portas till pc? Jag har själv en 360 men inte fan gnäller jag hela tiden. (Visserligen är jag ingen helhjärtad fanboy.)

Det viktiga här är att ett bra spel som alla anat skulle komma till pc kommer och det blir bättre grafik än på konsol. Pc-folket kan vara glada över det, och konsolfolket kan vara glada över att de fick spela spelet avsevärt tidigare. Ingen behöver vara arg här.

har du läst inläggen här? 90% pc-folk som kasta skit på konsolerna ...moget?

Det är på grund av att konsol fanboysen skriker titt som tätt att PC:n är död. Lika moget det?:|

Döende inte död.

MMORPG är de spel som säljs bäst på PC just för att det inte går att piratkopiera dem då varje Cd-key blir låst till ett konto. Medans alla andra spel går att dra ner över bittorent utan några som helst problem. Finns ingen anledning i dagens läge att köpa PC spel om man inte vill lira på nätet i tex COD4 och vill ha sin CD-key.

Har både en "up to date" PC och ett Xbox 360 och de enda spelen man köper till PC´n är just MMORPG och alla andra lir som kan vara festliga köpes till Xbox ( oftast 3e persons och fighting" då dessa har i min mening överlägsen kännsla på konsoller.

Skriv svar