Musköp blesutågnest!!

Medlem
Musköp blesutågnest!!

Gaahhhh jag kan inte bästämma vilken mus jag ska köpa när penga rullar in denna månad.

Dem som jag funderar på är

Razer DeathAdder namnet låter ju skitcoolt och den ser porring ut.

Logitech mx 518 verkar vara en bra och fin mus.

Microsoft Intellimouse 3.0 snygg design och verkar vara bra samt billigare än åvanstånde.

Vilken bör jag ta? Kommer då spela fps shooters med den som BF2 och CS. Förutom dom jag har nämt ovan har ni några andra förslag? Hetast i dagsläget är IE 3.0 ovh DeathAdder.

Inaktiv

se här Finns ju en tråd om nästan samma sak -Intellimouse 3.0.

Jag har kännt/har 2st av mössen, Intelli 3.0(har 4.0) och mx518 har. De är båda riktigt bra spelmöss och sköna att hålla i tycker jag.
Men mitt tips är att åka till en affär och hålla/känna på dem hur de känns. De ska ju alla prestera riktigt bra, desutom brukar de flesta tycka att det viktigaste är att den känns skönt i handen.

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

se här Finns ju en tråd om nästan samma sak -Intellimouse 3.0.

Jag har kännt/har 2st av mössen, Intelli 3.0(har 4.0) och mx518 har. De är båda riktigt bra spelmöss och sköna att hålla i tycker jag.
Men mitt tips är att åka till en affär och hålla/känna på dem hur de känns. De ska ju alla prestera riktigt bra, desutom brukar de flesta tycka att det viktigaste är att den känns skönt i handen.

Jo jag har då provkänt på IE 3.0 och mx 518 (folk i skolan som har dom) DeathAddern har ju viss likheter med 3.0 Jag har då provat en sprillas ny 3.0a och det ända som jag tycker drar ned är att scrollhjulet känns lite slappt samt även sidoknapparna. Det drar ju ner kvalitetsintrycket en aning. Jag har faktiskt inte hittat någon butiken som har DeathAddern så man kan känna på den. Fast jag har ju inte kollat alla afärrer. Ska se om jag hittar någon som har den.

Inaktiv

Själv har jag MX518. Underbart litet pekdon. Haft den i ett och ett halvt år nu tror jag, känns likadan som första gången jag höll i den. Som vanligt är det givetvis passformen för handen som är avgörande om man ska köpa en mus, finns ingen anledning att köpa något man inte gillar för att den blivit hypad av andra.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Det "säkraste" kortet tycker jag är MX518. Det fanns ju problem med DeathAdder tidigare och jag vet inte huruvida det är fixat eller ej. MX518 är i alla fall utan problem för mig också. Rullar tusan så bra.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar