Duke Nukem 3D för 360 färdigt
Nostalgi på hög nivå. Tveksam om det har åldrats med värdighet men vi får väl se.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
:gäsp: vaknade nyss och fick se rubriken och fick en smärre chock jag med.
Detta är ju ett av de riktigt stora spelen. Snacka om nostalgi. Jag satt och lanade med detta i många år.
Gosigt värre :up::heart:
Klart dom släpper detta innan Forever så att folket ska sukta ännu mer efter DNF, som jag tror inte tar allt för lång tid extra tills de är klart heller.
Nja, hoppas inte på för mycket
Kommer ihåg en herrans massa år sen när jag väntade på att ladda ner SOF1-demot, och lästa på SOF-forumet en fråga om ifall Raven var rädda för att behöva konkurrera med DNF
Tror nån från Raven svarade att eftersom DNF ska komma ut typ ett halvår efter SOF så kommer de inte konkurrera egentligen... och det var ju typ år 2000 eller nåt
Klart dom släpper detta innan Forever så att folket ska sukta ännu mer efter DNF, som jag tror inte tar allt för lång tid extra tills de är klart heller.
Nja, hoppas inte på för mycket
Kommer ihåg en herrans massa år sen när jag väntade på att ladda ner SOF1-demot, och lästa på SOF-forumet en fråga om ifall Raven var rädda för att behöva konkurrera med DNF
Tror nån från Raven svarade att eftersom DNF ska komma ut typ ett halvår efter SOF så kommer de inte konkurrera egentligen... och det var ju typ år 2000 eller nåt
Längre tillbaka än så tror jag. Har en gammal PCgamer tidning som är från 1998 där de skriver artikel om "lanseringen" av just "Duke Nukem Forever-never".
Om man vill så kan man ju alltid lira Hi-Res-modden till DN3D. Lite väl plastig grafik, men lugnt snyggare än originalet (om man nu inte föredrar old school sprites såklart!)
"When corporations create the music we all lose."
Vore kul om de slängde in editorn också, satt många timmar med det. Var det 22 för att göra en dörr? Nånting på 22 iaf.
Sen satt man länge och försökte få seriel kabel att fungera, inte enkelt det. Men kul när det funka, de få gånger det gjorde. Att man tar sånt för givet nu för tiden.