Medlem
d-sub?

Har tänkt beställa två stycken sånna här skärmar; [https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ...].
Men grejen är den att det står bara d-sub och jag har absolut ingen aning vad det är. Mitt grafikkort stödjer bara DVI och jag kräver nästan DVI (det är ju snyggare bild ). Som jag förstått det är d-sub AVI men jag har även fått för mig att det är DVI. Vilket är det?

MvH Patrick


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

d-sub är analogt, dvi är digitalt. huruvida bilden är så mycket bättre på dvi har jag inte forskat på, men det borde ju ha nån fördel att ha det så... att grafikkortet bara stödjer dvi är inga problem då man får med omkopplare till grafikkortet som gör att du kan koppla in skärmens kabel som i detta fall är analog i dvi-portarna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Mja, jag har läst på bland annat sweclockers forum att bilden blir mycket skarpare med DVI. Fast jag vet inte.. Nu blev jag ännu mer förvirrad. Aja, får fundera lite på't.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ja att köpa en lcd idag med bara d.sub känns inte rätt. finns väl en bra anledning till att dvi finns samt att typ bara billiga skärmar kör med endast d-sub.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

är inte d-sub kontakttypen som vga använder?

Inaktiv

Ja precis.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

fast dvi har väll både analog och digital, därav skriver man tex DVI-D för Digital? Om tex grafikkortet bara sänder ut digital bild så fattas det ett par pinnar bara?

1
Skriv svar