16-åring hoppar av skolan för Guitar Hero

Skrivet av Hunken:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tar ni in lärlingar för tillfället?

Jag jobbar inte på volvo men är ändå rätt säker på att det är rätt svårt att få jobb där nu när de skall sparka massor med folk. Men det finns andra industrijobb som ger bra pengar. Dock inte lika glamoröst som att vara guitar hero rockstjärna, är det förresten glamoröst eller nerdigt?

Nerdglamor?

Var iallafall värt ett försök


signatur
Medlem

Detta på minner mig väldigt mycket om ett South Park avsnitt


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem

No Life


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av sasserdude:

Hade hon gillat mig hade ja säkerligen haft MVG i alla svenska test.

Hade ni många utländska test i skolan?

OT: Inget fel på kristna skolor, om man vill gå där. Han ville ju inte det och tog hemundervisning istället.

Ser inte hur hans val av undervisning är ekvivalent med att han slänger bort sitt liv. Det enda han slipper är strängt schemalagd tid, vilket gör det möjligt för honom att spela mer. Klarar han de nationella proven sen spelar det ingen roll vart han har pluggat eller hur han har gjort det.

Kan däremot tänka mig att hans föräldrar är rätt trötta på låtarna i spelet dock. Såvida han inte spelar med hörlurar.

Medlem
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

Kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv
Skrivet av Grimhild:
Skrivet av sasserdude:

Hade hon gillat mig hade ja säkerligen haft MVG i alla svenska test.

Hade ni många utländska test i skolan?

OT: Inget fel på kristna skolor, om man vill gå där. Han ville ju inte det och tog hemundervisning istället.

Ser inte hur hans val av undervisning är ekvivalent med att han slänger bort sitt liv. Det enda han slipper är strängt schemalagd tid, vilket gör det möjligt för honom att spela mer. Klarar han de nationella proven sen spelar det ingen roll vart han har pluggat eller hur han har gjort det.

Kan däremot tänka mig att hans föräldrar är rätt trötta på låtarna i spelet dock. Såvida han inte spelar med hörlurar.

Där var du rolig.

Svenskans tester, dvs att man gör en del tester för att få det slutgiltiga resultatet.

tror nog du förstod det.

Inaktiv

Kristna skolor ska bannlysas. Religion ska inte finnas. Jävla äckligt att folk kan gå på sånt strunt. Fy fan.

Skolorna hjärntvättar ju sönder och samman redan "troende" barn. Kul liv att bli påtvingad sån jävla skit.


signatur

a"C"RED -

Medlem

16åringar som hoppar av skolan för ett spel är inget nytt idag, kolla bara på World of warcraft xD


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

word

Uhh du spelar GTA gå ut och döda riktiga människor istället.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

Ja han kan ju starta ett liknande band som "The kristet utseende" för att håna de religiösa i staden.

Haha, skulle jag lätt gjort.

Hata bibelbältesfolk, mer förtappade jävlar får man leta efter


signatur

P.L.U.R

Medlem

Har svårt att tänka mig att han är bättre än den här 9-åringen som total-äger på fire and flames:
http://www.youtube.com/watch?v=KUzNcheoY6U

Inaktiv

Kan kille leva på de så kör ^^

KoP
Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Skippa religiösa skolan = bra

Tro att man kan leva på Guitar Hero = idiotiskt

Hur länge kommer Guitar Hero vara kul egentligen? Det kommer inte att bli 15 st Guitar Hero, så han får ta och skaffa sig en riktigt utbildning istället. Men visst, det är ju upp till honom.

Mjo.. fast han kombinerar det ju med hemundervisning som det står. Sen borde han ju välja att vidareutbilda sig och skaffa lite arbetslivserfarenhet så han har något att falla tillbaks på senare i livet. Som spelproffs kan man nog inte försörja sig på tills pensionsåldern.

Medlem

Ingen som läste första stycket i artikeln?

Citat:

The company has more than 125 players signed to management deals. Top players can earn more than $80,000 a year, plus outside sponsorship money, says an MLG spokeswoman. The average pay is in the $20,000 to $30,000 range.

Skulle inte tro att prispengarna utgör så stor del av inkomsten för en sådan här tjomme, utan det är ett kontrakt med en sponsor som förser en med en vettig månadslön som gör att spelarna inte dukar under.


signatur
Inaktiv

Den här artikeln är ju missvisande, det står ju bara vad han har vunnit i prispengar, inte att han har "lön" eller att har visst går i skolan genom hemundervisning.
Det står ju trots allt att han bara spelar några timmar om dagen, vilket jag tolkar som max 6 timmar..

Medlem
Skrivet av darknshy:

Kristna skolor ska bannlysas.

Jag tycker tvärtom. Kristna skolor borde få finnas. Men vi måste se till att dem sköts på rätt sätt. Se till att barnen som går på dessa skolorna får den utbildningen som krävs för jobblivet. Religionsfrihet är jag verkligen för och att en skola vill att deras elever ska få be på morgonen och sedan läsa lite ur bibeln innan dem går till normala studier är inget fel. Sen så finns det CONs med kristna skolor också. Barnen utsätts inte för icke-religiösa barn(vilket är så viktigt i tonåren för att man inte ska bli helt hjärntvättad. Man måste få se båda sidorna av "problemet"). Många av dessa skolorna skiter också fullständigt i läroplanen och hoppar över rätt så viktiga saker t.ex evolutionsteorin..

Vill inte kommentera något om religionernas existens. Jag är inte troende men jag kommer från en troende familj och jag är uppväxt med den goda sidan av religionen. Dvs bra uppväxt, goda moralvärderingar (min morbror är t.ex Jehovas vittne men han tackar inte nej till att möta mig på [insert action-game] när han kommer förbi(och han är en haaaard-core gamer också för den delen).
Jag antar att det antagligen finns en hel del bra saker med religion, men för varje bra sak finns det minst två dåliga :(.

Skrivet av Famest:
Skrivet av darknshy:

Kristna skolor ska bannlysas.

Jag tycker tvärtom. Kristna skolor borde få finnas. Men vi måste se till att dem sköts på rätt sätt. Se till att barnen som går på dessa skolorna får den utbildningen som krävs för jobblivet. Religionsfrihet är jag verkligen för och att en skola vill att deras elever ska få be på morgonen och sedan läsa lite ur bibeln innan dem går till normala studier är inget fel. Sen så finns det CONs med kristna skolor också. Barnen utsätts inte för icke-religiösa barn(vilket är så viktigt i tonåren för att man inte ska bli helt hjärntvättad. Man måste få se båda sidorna av "problemet"). Många av dessa skolorna skiter också fullständigt i läroplanen och hoppar över rätt så viktiga saker t.ex evolutionsteorin..
Vill inte kommentera något om religionernas existens. Jag är inte troende men jag kommer från en troende familj och jag är uppväxt med den goda sidan av religionen. Dvs bra uppväxt, goda moralvärderingar (min morbror är t.ex Jehovas vittne men han tackar inte nej till att möta mig på [insert action-game] när han kommer förbi(och han är en haaaard-core gamer också för den delen).
Jag antar att det antagligen finns en hel del bra saker med religion, men för varje bra sak finns det minst två dåliga :(.

Isåfall vill jag se även Asatro skolor.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Famest:
Skrivet av darknshy:

Kristna skolor ska bannlysas.

Jag tycker tvärtom. Kristna skolor borde få finnas. Men vi måste se till att dem sköts på rätt sätt. Se till att barnen som går på dessa skolorna får den utbildningen som krävs för jobblivet. Religionsfrihet är jag verkligen för och att en skola vill att deras elever ska få be på morgonen och sedan läsa lite ur bibeln innan dem går till normala studier är inget fel. Sen så finns det CONs med kristna skolor också. Barnen utsätts inte för icke-religiösa barn(vilket är så viktigt i tonåren för att man inte ska bli helt hjärntvättad. Man måste få se båda sidorna av "problemet"). Många av dessa skolorna skiter också fullständigt i läroplanen och hoppar över rätt så viktiga saker t.ex evolutionsteorin..
Vill inte kommentera något om religionernas existens. Jag är inte troende men jag kommer från en troende familj och jag är uppväxt med den goda sidan av religionen. Dvs bra uppväxt, goda moralvärderingar (min morbror är t.ex Jehovas vittne men han tackar inte nej till att möta mig på [insert action-game] när han kommer förbi(och han är en haaaard-core gamer också för den delen).
Jag antar att det antagligen finns en hel del bra saker med religion, men för varje bra sak finns det minst två dåliga :(.

Isåfall vill jag se även Asatro skolor.

Har du råd att göra en sån skola så är det ju inte något fel. Så länge det inte förstör den vanliga skolundervisningen så tycker jag inte alls det är något problem.

Skrivet av Famest:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Isåfall vill jag se även Asatro skolor.

Har du råd att göra en sån skola så är det ju inte något fel. Så länge det inte förstör den vanliga skolundervisningen så tycker jag inte alls det är något problem.

Nej just nu har jag bara råd med dofilus å knäckebröd. Men det är klart värt att tänka på i framtiden.:up:


signatur
Avstängd
Skrivet av sasserdude:

Ja, och du blev kristen trots allt? då är det ju svårt att se det hemska när du tror på tron.

Samma som att födas upp som muslim och säga emot din far när du är 5 år, nej detta stämmer inte, ja tror inte på den boken.

Det är väldigt få, som faktiskt blir uppfostrade i en familj med en helt fel syn, att uppfatta sedan på egen hand att dem hade fel, och väljer att gå sin egen väg. Dvs att växa upp i en kristen skola, där man "försöker" få alla barn att bli kristna, är den knepiga skolan, medan en riktig skola där man behandlar religion rättvist och endast lär ut vad de olika religionerna är och var, Men man ska dock inte lära ut den och försöka få elever att tro på den, är den bättre skolan.

När jag gick gymnasiet så hade jag en riktigt kristen lärare i svenska. Jag fick VG på 7/8 tester.
den 8e gjorde jag inte, för jag hoppade själv av skolan då jag inte gillade den för 5 öre.
Så det blev ett IG som slutsats.. av 7 VG och ett streck.. hade ja slickat henne i röven att ja vore kristen hade ja fått VG rakt av.

Men för att ja var ateist och var den enda i klassen som faktiskt diskuterade religion på riktigt, och det fick ju hon att gå i taket och hata mig. Så ja fick IG..

Att avrunda 7 VG och 1 G till IG tycker jag är väldigt dåligt, även fast vi inte kom överens.
Hade hon gillat mig hade ja säkerligen haft MVG i alla svenska test.

Till OT: helt rätt. killen kommer komma långt

Det som är lustigt är att de som inte är kristna gick på skolan och trivdes. Även de hade svårt att se det hemska. I min klass fanns det allt från s.k. superkristna till stenhårda ateister. Tjejen i min klass som var muslim hette Ranin. Hon började i nian och var inte fem år.

Du låter väldigt bitter. Du gillade inte din lärare och tar ut det på alla kristna skolor. Tss.

Skrivet av Famest:

Jag tycker tvärtom. Kristna skolor borde få finnas. Men vi måste se till att dem sköts på rätt sätt. Se till att barnen som går på dessa skolorna får den utbildningen som krävs för jobblivet. Religionsfrihet är jag verkligen för och att en skola vill att deras elever ska få be på morgonen och sedan läsa lite ur bibeln innan dem går till normala studier är inget fel. Sen så finns det CONs med kristna skolor också. Barnen utsätts inte för icke-religiösa barn(vilket är så viktigt i tonåren för att man inte ska bli helt hjärntvättad. Man måste få se båda sidorna av "problemet"). Många av dessa skolorna skiter också fullständigt i läroplanen och hoppar över rätt så viktiga saker t.ex evolutionsteorin..

Vill inte kommentera något om religionernas existens. Jag är inte troende men jag kommer från en troende familj och jag är uppväxt med den goda sidan av religionen. Dvs bra uppväxt, goda moralvärderingar (min morbror är t.ex Jehovas vittne men han tackar inte nej till att möta mig på [insert action-game] när han kommer förbi(och han är en haaaard-core gamer också för den delen).
Jag antar att det antagligen finns en hel del bra saker med religion, men för varje bra sak finns det minst två dåliga :(.

Bra skrivet, förutom det att det oftast går många okristna barn på kristna skolor.

Kristna skolor handlar inte om hjärntvätt och indoktrinering. Det är inga koncentrationsläger. Det är friskolor med en kristen värdegrund, kristna lärare och morgonbön.

Den kristna friskola jag gick på fick toppbetyg av skolverket. Hade de fått det om de hade varit så hemska som ni påstår? Jag tror inte det.

Vidare vill jag poängtera att Sverige är har religionsfrihet - en viktig ingrediens i det demokratiska samhället. Om folk på FZ skulle få sin vilja igenom skulle Sverige ha störtat i avgrunden för länge sedan. Inser ni vad som skulle hända om vi bannlyste kristendomen? Jag tror inte det, för då hade ni inte slängt ur er sådana urbota ogenomtänkta och korkade saker. Religionsfriheten skulle försvinna och inte långt efter skulle yttrandefriheten försvinna, antingen i syfte att bibehålla säkerheten eller för att det inte passar regeringen eller en viss grupp av människor att folk säger vad de vill.

Jag skulle vilja påstå att den som vill bannlysa kristendomen eller religioner överhuvudtaget är en omogen yngling, vars enda bot är att bli äldre och förhoppningsvis mogna. Ni inser inte vad ni sitter och snackar om. Ni är precis som hetssporrar som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas - bara för att ni inte "ser" utlösningen då våldet och hetsen har fördunklat era ögon.

Skrivet av EliasN:

Jag skulle vilja påstå att den som vill bannlysa kristendomen eller religioner överhuvudtaget är en omogen yngling, vars enda bot är att bli äldre och förhoppningsvis mogna. Ni inser inte vad ni sitter och snackar om. Ni är precis som hetssporrar som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas - bara för att ni inte "ser" utlösningen då våldet och hetsen har fördunklat era ögon.

På tal om de som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas....Doh KRISTENDOMEN:P


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Isåfall vill jag se även Asatro skolor.

...där man får brygga mjöd på hemkunskapen!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Skrivet av w4rhog:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Isåfall vill jag se även Asatro skolor.

...där man får brygga mjöd på hemkunskapen!

Haha ja varför inte krigsmjöd och vikingamjöd


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av EliasN:

Jag skulle vilja påstå att den som vill bannlysa kristendomen eller religioner överhuvudtaget är en omogen yngling, vars enda bot är att bli äldre och förhoppningsvis mogna. Ni inser inte vad ni sitter och snackar om. Ni är precis som hetssporrar som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas - bara för att ni inte "ser" utlösningen då våldet och hetsen har fördunklat era ögon.

På tal om de som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas....Doh KRISTENDOMEN:P

Det är inte religionen i sig som är problemet utan snarare de människor som anpassar den efter sina egna behov. Jag tror att de som krigar är en minoritet som resten av de troende inte vill ha något med att göra. Människoliv måste väl ändå vara det som värderas högst.

Skrivet av Fofflan:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av EliasN:

Jag skulle vilja påstå att den som vill bannlysa kristendomen eller religioner överhuvudtaget är en omogen yngling, vars enda bot är att bli äldre och förhoppningsvis mogna. Ni inser inte vad ni sitter och snackar om. Ni är precis som hetssporrar som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas - bara för att ni inte "ser" utlösningen då våldet och hetsen har fördunklat era ögon.

På tal om de som drar igång krig som enkelt kunnat undvikas....Doh KRISTENDOMEN:P

Det är inte religionen i sig som är problemet utan snarare de människor som anpassar den efter sina egna behov. Jag tror att de som krigar är en minoritet som resten av de troende inte vill ha något med att göra. Människoliv måste väl ändå vara det som värderas högst.

Jo du har en poäng här


signatur
Avstängd

Nä, jag tycker inte att själva kristendomen kan beskyllas för de som tagit den i bruk för sina egna syften. Korstågen handlade inte om annat än makt, rikedom och mer mark. Det står inte direkt i Bibeln att man ska ta andras mark och sätta sig på andra för själv komma högre upp. De försökte maskera sina verkliga avsikter med fromma initiativ.

Problemet med en centralstyrd kyrka (som Katolska kyrkan) är att det är lätt hänt att någon arbetar sig uppåt på stegen för att utnyttja kyrkan och de troende för sina egna motiv. Innan Martin Luther kom så kan jag inte påstå att kyrkan var särskilt kristen.
För övrigt så utgörs kyrkan av individer. Kyrkan är bara en byggnad som man inte kan lasta för någonting.
På samma sätt som vi inte kan lasta dagens tyskar för nazismen, kan vi inte heller lasta dagens kristna för vad som begicks i kristendomens namn för hundratals år sedan (även om jag självklart beklagar det som hände, och det tror jag att alla kristna gör).

Edit: Jag tror vi börjar glida från ämnet.

För att kommentera själva nyheten (vilket jag ännu inte gjort): kul för han om det fungerar. Jag är dock säker på att det inte är hans enda talangz

Medlem

Vad många verkar missa är det här ;
Blake is biding his time to the next big thing, so he can get ahead of the curve.

"The next big game that comes out, I'm just going to focus on that one," he says.

And why not? The guy is self-employed. He sets his own hours.

Han satsar med andra ord på att bli en pro-gamer och inte bara GH


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Isåfall vill jag se även Asatro skolor.

...där man får brygga mjöd på hemkunskapen!

Haha ja varför inte krigsmjöd och vikingamjöd

Åh nej, jag ska definitivt inte börja på den skolan *tänker tillbaka till sjunde klass när vi hade vikinga-tema :# *

Medlem
Skrivet av EliasN:

Nä, jag tycker inte att själva kristendomen kan beskyllas för de som tagit den i bruk för sina egna syften.

Då behöver vi heller inte skylla på kommunism av samma anledning. Eller hur? Så långt som jag vet så handlar inte kommunism om att sätta folk i arbetsläger, begränsa friheten, eller rättigheter. Eller att mass-avrätta oliktänkande. Eller att tvinga på halva europa med sitt tänkande (Duuuh sovjet unionen?)

Medlem
Skrivet av Hunken:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

6400 på "några" månader, wow

Tjänar man ju fan i veckan typ

Jaså? 6400x5 i månaden? Grattis till ett mycket välbetalt jobb då Såvida du inte menar innan skatt

Välbetalt och välbetalt, de pengarna tjänar man på nattpasset på volvolinan. Då är arbetsuppgifterna lättare än att lira Guitar Hero iof...

Usch för nattpass. Själv tjänar man det på ett 8-17 jobb inom IT.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Skriv svar