Årets Need for Speed presenterat

Medlem

Det blir ett köp i slutet av november för mig då


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tpiom:

Off-topic: Måste säga det, men tyvärr så suger alla dagens bilspel. Saknar kvalitet

Håller inte alls med där. Det är rätt länge sen NFS kändes fräscht men nog finns bra bilspel allt: #Live for Speed, #GTR 2/#gt-legends|"GT Legends", #Grid, #Burnout Paradise.

Och Test Drive Unlimited såklart! Burnout Paradise tyckte jag inte alls om för övrigt. Tyckte styrningen kändes underlig.

Colin McRae DiRT är ju också en contenter.

Medlem

TNFS är och förblir bäst! Minns nostalgiskt filmsekvensen med polisen när man vart stoppad för fortkörning

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hit med NFS: Motor City Online istället!
Där var ett spel man glömt, floppade ju sjukt hårt.

Måste vara kul för dom som sitter på EAs olika avdelningar, att varje år producera samma spel. Måste bli drygt att bara hålla på med NFS every workday.
Sista spelet jag spelade i serien var väl NFSU1 eller NFSU2.. Måste varit 2an. Var inga direkta höjdare, så känns som man klarar sig rätt bra utan NFS-serien.

Haha, hade ju varit ballt med nfs online, bara man inte hade gjort så att alla 100 000(miljoner?) spelare spelade på samma server skulle nog bli lite kaotiskt

Medlem

Jag skrev en blogg om NFS-serien inför Pro-street och vad jag skrev då verkar fortfarande stämma. EA fortsätter att dränka NFS-serien i träsket av skitspel. Släpp den jävla street-racingen och släpp ett spel i samma anda som NFS2 eller Hot Pursuit 2.

Inaktiv

Spelade Hot Pursuit 2 (stavning wtf... kmr inte ihåg x)).
Need for speed Underground 2 ...

Dom hade ok känsla och stylingen i UG 2 var fan bra! Inte lika skit som alla nya spel..

Ge mig ett NFS UG 2 med GRID körkänslan och medl ite hot pursuit inslag!


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Tompa:

I mitt tycke känns det ändå rätt okej att.. inte döma ut, men i alla fall inte vänta sig ett genuint bra spel när ett nytt NFS anländer. Det är exakt samma sak år efter år: ett skapligt racingspel som förbättras en aning, med samma förtjänster och brister som året innan. Precis som med NHL, Fifa och de andra årliga EA-lir. Majoriteten handlar sina spel utefter hur kända namn de har, så enkelt är det.

Men är det inte lite orättvist att vänta sig stora förändringar i bilspel? Vad har du förhoppningar egentligen på kommande bilspel?
För tar man ett steg i annan riktning hamnar man t.ex.i något likt TrackMania exempelvis. Eller att man erbjuder något som Micro Machines som fanns på Amigan med vy uppifrån. Sedan börjar vi glida ifrån bilkonceptet och spel som Hi-Octane med en slags inriktning på framtida fordon dyker upp. Och vill man bli riktigt imponerad av ett fordon då kanske man ska börja fundera på något som inte bara svävar utan flyger. Stridflyg eller rymdraketer. Och helt plötsligt är vi på Mars

Nej jag anser att NFS är ett bilspel som skall erbjuda körglädje med gamla bilar och de absolut senaste sportbilarna.
Så att så länge tävlingsmomentet, körkänsla plus skön bandesign finns är jag jädrans nöjd.

Inaktiv

Vi får hoppas på att det blir bra. GRID var ju iallafall det bästa jag spelat i racinggenren.

123
Skriv svar