Crysis Warhead nära release

Inaktiv
Skrivet av Guding:

Jag förstår inte varför alla klankar på aliens. Vill man bara skjuta människor är det ju bara att spela cod-spelen eller de flesta andra fps som finns. Vissa tycker ju faktiskt att det är helt okej med sci-fi twists i storyn som just aliens. Villka tycker inte det var spännande när man satt i pansarvagnen och rullade mot "berget" samtidigt som marken skakar och väldiga klippblock ramlar ner från berget och man kan skymta något främmande där under. Sen att hela sekvensen i rymdskeppet inte var lika rolig som det utanför tycker jag inte beror på utomjordingarna utan snarare på tanken att spela hela rymdskeppet i tyngdlöst tillstånd, som iförsig var fräckt en stund, men blev lite repetivt och hämmande.
Jag tycker storys blir roligare med just aliens eller på annat sätt "främmande" saker. Vet man att det handlar om något främmande blir det ju mer spännande att upptäcka och möta det.
Vet man att spelet går ut på att döda en "vapenhandlare", och att för att göra detta måste man döda alla hans underhuggare som är helt vanliga människor så har man ju inte lika mycket spänning i storyn.
Nu tog jag bara farcry 2 som exempel, jag tror att farcry 2 kommer bli minst lika bra som crysis men tycker bara inte man skall klanka ner på crysis story för att den innehåller aliens.

Jag avskyr Aliens själv, jag tycker det värsta tänkbara slutet är att Aliens kommer in. Hade varit anorlunda om det var Halo men jag hade förväntat mej en någorlunda realistisk shooter.

En sak du nämner är att vi vill se främmande saker, du har såklart rätt för vi vill inte spela ett spel som simulerar vår tråkiga vardag ( fattar fortfarande in varför Sims är så populärt ). Men jag föredrar främmande saker som man fortfarande kan relatera med ( logiken kanske fattas ). Men jag hade tyckt Crysis varit mycket bättre om t.ex man hitta rötterna efter en antik civilisation som hade teknologi som överträffade vår. Crytek hade kunnat leka runt i olika skapelseberättelser och hitta spår som man kunde vrida in i storyn.

Jag är ingen manusförfattare som ni säkert förstår dock

00a
Medlem
Skrivet av predator:

crytek säger att dom bara ska utanonnsera spelen när det är drygt 3 månader kvar till release , vilket fler spelutvecklare borde göra. Tråkigt när man blir skit sugen på ett spel som kommer om 2/3 år.

håller med helt, det var inte länge sedan man fick höra och nu är det knappt en månad kvar! sweet:up:

Medlem
Skrivet av MrLongbow:
Skrivet av Guding:

Bla bla

Jag avskyr Aliens själv, jag tycker det värsta tänkbara slutet är att Aliens kommer in. Hade varit anorlunda om det var Halo men jag hade förväntat mej en någorlunda realistisk shooter.

En sak du nämner är att vi vill se främmande saker, du har såklart rätt för vi vill inte spela ett spel som simulerar vår tråkiga vardag ( fattar fortfarande in varför Sims är så populärt ). Men jag föredrar främmande saker som man fortfarande kan relatera med ( logiken kanske fattas ). Men jag hade tyckt Crysis varit mycket bättre om t.ex man hitta rötterna efter en antik civilisation som hade teknologi som överträffade vår. Crytek hade kunnat leka runt i olika skapelseberättelser och hitta spår som man kunde vrida in i storyn.

Jag är ingen manusförfattare som ni säkert förstår dock

Håller med er till fullo! En lite annorlunda twist skulle vara betydligt mer intressantere

HAHAHAHAA

"Hejsan, vi har optimerat spelmotorn, så nu ska den iaf inte vara kassare än förra gången. Inte bättre, bara mindre kass". HAHAHAHAHHA


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Inaktiv
Skrivet av Splinter Snake:

HAHAHAHAA

"Hejsan, vi har optimerat spelmotorn, så nu ska den iaf inte vara kassare än förra gången. Inte bättre, bara mindre kass". HAHAHAHAHHA

Antagligen är du en konsol fanboy eller så har du ett fx5200.

Crysis motorn har aldrig varit dålig optimerad den visar så otroligt mycket mer jämfört med andra spelmotorer som skulle behöva pacemaker för att orka med.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

"Soon on a tracker near you" xD

Mmm och när du ser en "kompis" som sitter och tankar det från piratebay, så ta ett inte alltför farligt tillhygge och SLÅ HONOM / HENNE HÅRT SOM FAN ÖVER HUVUDET. Personligen skulle jag vilja deportera varenda jävel till hetaste och mest glesbefolkade delen av Afrika. Dö, långsamt. Lågt människovärde. Parasiter. Idioter. Räcker det så? Ja, antagligen.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Om spelmotorn är optimerad, borde det inte rimligtvis innebära att man får *bättre* grafik utan att kraven höjs?


signatur
Inaktiv

coolt vi får betala för en mod till crysis...inte ens värt att ladda ner

Medlem
Skrivet av Fenring:

coolt vi får betala för en mod till crysis...inte ens värt att ladda ner

En mod?

Är inte det lite överdrivet, det är ju precis som vilken expansion som helst! Dock fristående vilket kan vara skönt.

Den är ju tydligen prissatt som en expansion också så jag förstår inte klagomålet riktigt :/

Medlem

Bra då hinner mitt 4870x2 komma.

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Splinter Snake:

HAHAHAHAA

"Hejsan, vi har optimerat spelmotorn, så nu ska den iaf inte vara kassare än förra gången. Inte bättre, bara mindre kass". HAHAHAHAHHA

Antagligen är du en konsol fanboy eller så har du ett fx5200.

Crysis motorn har aldrig varit dålig optimerad den visar så otroligt mycket mer jämfört med andra spelmotorer som skulle behöva pacemaker för att orka med.

Nja, jag skulle nog säga att crysis motor har varit dåligt optimerad och då främst för flera processorkärnor och vissa av ATIs grafikkort.

Medlem

Aldrig fattat allt gnällande på Crysis motorn, körde det med allt på medium + några på high i 1680x1050 på min förra rigg. En gammal 3700+ 2GB Ram och ett 8800GT och det flöt på fint, kanske inga 60FPS men klart spelbart utan hack eller liknande. Snyggt som fan dessutom, klart snyggare än de flesta konkurrenter även om dessa är inställda på High inställningar.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av FPS100:

varför ska dom förstöra genom att ha aliens i spelet ? så jävla trist

eller hur...

Inaktiv
Skrivet av dosman:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Splinter Snake:

HAHAHAHAA

"Hejsan, vi har optimerat spelmotorn, så nu ska den iaf inte vara kassare än förra gången. Inte bättre, bara mindre kass". HAHAHAHAHHA

Antagligen är du en konsol fanboy eller så har du ett fx5200.

Crysis motorn har aldrig varit dålig optimerad den visar så otroligt mycket mer jämfört med andra spelmotorer som skulle behöva pacemaker för att orka med.

Nja, jag skulle nog säga att crysis motor har varit dåligt optimerad och då främst för flera processorkärnor och vissa av ATIs grafikkort.

Crysis behöver inte den processor kraften, cpu laddningen behöver inte ligga på 100% för att vara "bra". Skulle man ta vilken annan motor som helst skulle den hosta blod om den skulle rendera det some crysis gör.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Crytek lâter som en bunt politiker:
"Det är piraternas fel" bl.a., samt det här senaste;
"spelmotorn har optimerats och ska ge minst lika snygg grafik utan att systemkraven höjs" d.v.s. "Vi har jobbat massvis utan att egentligen göra nâgra förändringar alls" XD


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av the_blueflame:

Jag har inget emot aliens, tycker bara att de oftast är förbaskat tråkiga att skjuta på.

Är det bara jag eller är det här en helt fucking awesome sak att säga? ^^


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av gryzor:

Mmm och när du ser en "kompis" som sitter och tankar det från piratebay, så ta ett inte alltför farligt tillhygge och SLÅ HONOM / HENNE HÅRT SOM FAN ÖVER HUVUDET. Personligen skulle jag vilja deportera varenda jävel till hetaste och mest glesbefolkade delen av Afrika. Dö, långsamt. Lågt människovärde. Parasiter. Idioter. Räcker det så? Ja, antagligen.

Ska vi anta att du inte sitter i ett litet glashus?


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av gryzor:

Mmm och när du ser en "kompis" som sitter och tankar det från piratebay, så ta ett inte alltför farligt tillhygge och SLÅ HONOM / HENNE HÅRT SOM FAN ÖVER HUVUDET. Personligen skulle jag vilja deportera varenda jävel till hetaste och mest glesbefolkade delen av Afrika. Dö, långsamt. Lågt människovärde. Parasiter. Idioter. Räcker det så? Ja, antagligen.

Ska vi anta att du inte sitter i ett litet glashus?

Må personen utan synd kasta den första stenen, eller vad heter det?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Paah, jag tycker utomjordingarna i Crysis var ganska skojs, uppdraget på deras rymdskepp var ganska tradigt när man flöt omkring utan gravitation.. menne, det var juh grymt snyggt om inte annat

Men jag tycker Crysis var helkul, klarade det igår kväll, sjukt långa credits, är taggad på Warhead vilketsom.
Vore dock mycket roligare om det var en fortsättning på där Crysis slutade, en riktig cliffhanger juh.. :/ Och om det är från någon annan soldats vy så borde det juh vara Prophet, nånting måste ha hänt med honom när han

blev bortrövad

sådär!

12
Skriv svar