Köp ett Radeon-kort och få ett Blizzard-spel

Robot
Medlem
Köp ett Radeon-kort och få ett Blizzard-spel

Very nice!
Det är ju nästan dax för mig att byta upp mig iaf =D

Medlem

Går väl så dåligt för radeon korten i försäljningen som dom måste väl erbjuda lite mer.....skräp kort...never agian radeon....

Medlem

Heresy! :evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

När d3 eller sc2 kommer. Vilket som kommer först, kommer att innebära ett uppbyte för mig

Medlem

/me kikar på högen med spel som han plockat från defekta kort på jobbet

Ati's kort går ofta sönder, så det kanske kan vara bra för mig..

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Går väl så dåligt för radeon korten i försäljningen som dom måste väl erbjuda lite mer.....skräp kort...never agian radeon....

Trolla inte, HD4000 serien är en stor succé och slår Nvidia. Den är stabil och rätt så tyst

Snacka inte om saker som var för 2 år sen är du snäll..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

/me kikar på högen med spel som han plockat från defekta kort på jobbet

Ati's kort går ofta sönder, så det kanske kan vara bra för mig..

Dom går nog inte sönder mer än Nvidias kort ska du se.

Inaktiv

är fett nöjd med mitt 3870 ialla fall


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Har en vän/arbetskollega som benchmarkat nya ATi HD4870X2, och han säger att den presterar väldigt väldigt bra... Och dessutom så skalade kortet uppåt väldigt bra med flera kort (i CrossFire), dvs gav en ordentlig prestandavinst för pengarna. Han slog dessutom ett flertal nationella (i Danmark) och ett par världsrekord i överklockning samtidigt (bl.a. högst Ghz för Intel's E8600).

Finns en artikel hos danska PCworld, rätt intressant läsning, för de som inte är så kunniga inom överklocking. Min vän/arbetskollega är snubben i gul tröja.

Så det kan vara värt att kika närmare på detta kort, och i framtiden utöka med ytterligare ett, när priserna börjar falla.


signatur
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hannu87:

Går väl så dåligt för radeon korten i försäljningen som dom måste väl erbjuda lite mer.....skräp kort...never agian radeon....

Trolla inte, HD4000 serien är en stor succé och slår Nvidia. Den är stabil och rätt så tyst

Snacka inte om saker som var för 2 år sen är du snäll..

bara skit

Medlem

Pah! Jag som nyss köpte upp mig! ärsch.. ><

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Går väl så dåligt för radeon korten i försäljningen som dom måste väl erbjuda lite mer.....skräp kort...never agian radeon....

Undrar vad det va som gjorde att Nvidia va tvunga att sänka prisera väldigt mycket på sina 2 nya kort.

Medlem

Grabbar ni som sitter å drar dynga om att AMD/ATI går önder osv osv ni har öppenbarligen missat nått. I perstanda/krona är det AMD som är vinnaren med 4850/70. Det grafikkortet som är absolut kraftigast på marknaden idag är 4870X2 som kickar röven ur allt som NV har på marknaden idag. Sen ang kort som går sönder så är det NV's kort som gör det.

Källor:
http://www.sweclockers.com/nyhet/7932-felaktiga_grafikkretsar...
http://www.sweclockers.com/nyhet/8101-bfg_ger_uppretade_gefor...
http://www.sweclockers.com/nyhet/8068-nvidia_kan_ha_morkat_pr...
http://www.sweclockers.com/nyhet/8056-tillverkare_vill_lamna_...
http://www.sweclockers.com/nyhet/7981-nvidias_svarta_vecka_fo...
http://www.sweclockers.com/nyhet/7968-nvidia_har_problem_hela...


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hannu87:

Går väl så dåligt för radeon korten i försäljningen som dom måste väl erbjuda lite mer.....skräp kort...never agian radeon....

Trolla inte, HD4000 serien är en stor succé och slår Nvidia. Den är stabil och rätt så tyst

Snacka inte om saker som var för 2 år sen är du snäll..

bara skit

Har du trevligt under din sten? ingen lust att krypa ut och ta en titt på hur världen ser ut idag kanske?

Medlem

ATI's svar på Physx kankse?

Medlem

Kunde de inte sammarbeta med ett företag som gör BRA spel?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Citat:

bara skit

user.exe error

Nvidia står för stor del av krascherna i Vista med sina drivrutiner.

_____
Har tidigare ryktats om dx 10.1 funktioner, något som Nvidia idag saknar.

Medlem

Oj, detta var en riktigt bra deal för ATI. Detta kallar jag en riktig comeback Har alltid varit ATI-människa, och deras nya 4800-serie kom precis när jag ville byta upp mig från det än bra preserande x1900xt. Det blir nog ett till 4870 till vintern med ett Blizzard-lir då B)

Skönt att ATI kom tillbaka och sparkade igång grafik-marknaden igen. Nvidia tog ju ett bra tag på sig att överprestera sitt på tok för gamla 8800gtx. Marknaden stog ju i princip still under deras år av härjande på tronen.

Skitsnack att ATI-kort går sönder ofta. Aldrig varit med om personligen eller hört på forumen. Det ju Nvidias defekta GPU's man ständigt får läsa om.

Skrivet av Kaleid:
Citat:

bara skit

user.exe error

Nvidia står för står del av krascherna i Vista med sina drivrutiner.

_____
Har tidigare ryktats om dx 10.1 funktioner, något som Nvidia idag saknar.

HUMM köpte ny burk i februari med Nvidia kort i..
i slutet av april brakade grafikkortet....

fick nytt grafikkort installerat Nvidia igen ..hoppas det håller lite längre denna gång


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Det går inte dåligt för ATI, ni vet väll att det sitter ATI grafik chip i xbox 360 och wii?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hannu87:

Går väl så dåligt för radeon korten i försäljningen som dom måste väl erbjuda lite mer.....skräp kort...never agian radeon....

Trolla inte, HD4000 serien är en stor succé och slår Nvidia. Den är stabil och rätt så tyst

Snacka inte om saker som var för 2 år sen är du snäll..

Och en sak att inte glömma är att priserna är mycket bra pga av deras samarbete med AMD.

Inaktiv

Ati kör ju på grymt nice nu! 4870 4850 och 4870x2 krossar nvidias otroliga röra bland grafikorten på tiden det vart så.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Usch, detta gör det inte lättare för mig om jag ska köpa nya delar. O.O

Medlem

ATI For the win!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ATI korten funkar bra så länge man inte uppgraderar mjukvaran för mycket ^^ --- Vet en kompis (Som har min gammla dator) Som inte kunde lira CS source PGA att Directdraw och Direct 3d inte skötte sig med kortet hans. var tvungen att lägga in en ganska gammal .v . Då hoppade det igång -- Konstigt .. Aja kanse bara e en viss serie som har problem med det .. Men medans jag ägde kortet så funka det bra ^^ ...

Nu för tiden satsar jag På AMD + Nividia + MSI = <3 ^^


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av skauninG:

Heresy! :evil:

Blasphemy!

Ärligt talat, Radeon kort är dåliga... Men AMDs processorer är bra. Och det är inte värt det. Spelet kommer ju ändå bara kosta 499 kr som högst.

...Fz, det kan också vara Wotlk (andra WOW exp.)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

haha, Nvidia ftw! tror inte ati kommer bli populärare iallfall

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av skauninG:

Heresy! :evil:

Blasphemy!

Ärligt talat, Radeon kort är dåliga... Men AMDs processorer är bra. Och det är inte värt det. Spelet kommer ju ändå bara kosta 499 kr som högst.

...Fz, det kan också vara Wotlk (andra WOW exp.)

Det är helt tvärtom. AMDs processorer hänger inte med medans grafikkorten gör det.

Ati ledde rejält på 9700/9800 tiden men hade nu sin rejäla svacka i o m r600 som blev deras FX.

Medlem

Är varken en fanboy av ATI eller Nvidia, men om man köper nytt kort just nu är de ATI som gäller! Mer prestanda/kr går inte få....

Fick hem ett 4870 själv idag och är supernöjd,så blir ett till nästa månad då dom kostar så lite!

Är förövrigt mitt första ATI kort pga att när jag köpt förut har Nvidia's aktuella kort varit bättre.

EDIT:

Kaleid, mycke skitsnack där!!! AMD's prollar funkar klockrent så länge du inte ska klocka dom där vinner Intel. Båda i standardläge funkar ungefär lika bra. Motbevisa gärna men har läst för mycke tester de senaste så du kommer inte hitta nåt

123
Skriv svar