FZ:s bloggkrig - sammanfattning!
Som ni kanske har märkt rasar det ett "bloggkrig" på FZ:s redaktion. @John, @spiken, @Jocke Bennet och @Tompa slåss om er besökares uppmärksamhet med näbbar och klor. Nu när det gått en vecka tycker jag nog att det är dags för en sammanfattning.
Som ni förstår går det ju inte att missa ett enda inlägg, det ena mer genomtänkt och insiktsfullt än det andra.
Jag tar därför frivilligt på mig rollen som guide i den här bloggdjungeln, där antalet inlägg närmast kan jämföras med mängden mygg; alla bärandes på sin egna, alldeles unika sjukdom.
John
Vår onlinechef John har under veckan som gått både hunnit med att installera Windows 7 på jobbdatorn och tvätta bilen (i samma inlägg hintar han också om att ett däckbyte är på gång - spännande!). I övrigt verkar Johns bloggtaktik gå ut på att vinna sina läsares kärlek genom att länka in olika bilder och youtube-klipp. Ni vet, ungefär som den där töntiga killen i skolan som folk bara ville vara med efter att han blev först i klassen med att köpa ett Nintendo.
Hur som helst, någon direkt inblick i Johns liv bjuds vi inte på, vilket ärligt talat kanske är lika bra.
Jocke
Chefredaktören Jocke är inte mycket för det här med fairplay, vilket han snabbt visade genom att i början av bloggkriget lottar ut ett exemplar av Dragon Age i bloggen. Sedan fortsatte han i rasande fart där han bland annat provade på att modeblogga och sedan skrev ett otroligt insiktsfullt inlägg om saker som ingen längre än två skrivbord bort kan relatera till. Inlägget avslutades för övrigt med en kommentar om att han kanske inte borde
skrivit det alls. Fantastiskt.
Det verkar även som om det rasande tempot på redaktionen driver honom allt närmare alkoholismen. På väg till systembolaget var han tvungen att stanna till på en krog för att ta en öl. Starkt!
Calle
Den skäggige chokladtjuven Calle har också haft en hektisk vecka. Bland annat har han varit i andra länder flera gånger. Veckans mest spännande händelse var när han under stor tidspress var tvungen att parkera om bilen - något som självklart slutade i komplett fiasko.
Annars verkar Calle mest skriva att han inte får skriva om saker, vilket förstås verkligen gör att man sitter som på nålar så fort han publicerar ett nytt inlägg. Får vi kanske veta något den här gången? Nej, men nu fick vi reda på när vi kommer få reda på det!. Fuck yes!
Vidare har Calle lyckats göra den sämsta intervjun i världshistorien (ryktet går att FZ:s alla steamkonton är spärrade efter den incidenten). Han har även smörjt in sig själv i björnbärssylt och smekt den nya Kent-skivan. Veckans överraskning var garanterat lördagens kopp te.
Tompa
Gamlingen på redaktionen har inte riktigt samma ork som de yngre herrarna, varför antalet blogginlägg är betydligt färre. Men han har åtminstone försökt. Veckans "om my god!" var hans vågade digitala gliring till Sony-imperiet. Nu är det förstås ingen på Sony som läser hans blogg, eller ens vet om att han existerar, men vi låter honom
hållas.
Sammanfattning
Oj oj oj vilken vecka! Jag tycker verkligen att vi ska skatta oss lyckliga att vi får ta del av ovan nämnda herrars fantastiska liv och leverne. Vem vet vad som händer den här veckan? John kanske sätter på vinterdäck? Calle kanske tar ett skumbad? Jocke kanske publicerar ett recept? Eller vi kanske får följa med till doktorn när Tompa ska steriliseras? Ja, ni hör ju själva att ni inte får missa ett enda inlägg nu i veckan som kommer.
För egen del ska jag se till att bli biten i pungen av en huggorm eller liknande - ni vet, saker som inte gör lika ont som att läsa alla jävla bloggar.
Robin,
Frilansare
Jag brukar inte använda det här uttrycket men idag var det fan nära att jag låg på golvet och garvade. LOL!
Inför releasen av vår bloggfunktion frågade John mig en gång om jag skulle blogga på FZ. MEdan jag svarade 'Möjligen' eller liknande så var jag rätt sugen på det.
Efter lansering så såg jag det här 'kriget' börja och jag tappade därför intresset. Jag har ingen bil att varesig byta däck på, tvätta eller parkera om, jag bryr mig föga om mode och ångrar inte att jag skriver inlägg (speciellt inte innan de är färdigskrivna) och jag får skriva vad jag vill när jag vill. Tråkigt värre blir aktiviteten också likvärdig.
Jag delar Spikens kommentar fullt ut; LOL! Speciellt eftersom du genom DITT knep nu leder bloggkriget
Skönt med en guidad tur genom bloggdjungeln, får ta och tacka!