Moderkort och 512MB DDR2
Ja nu behöver jag köpa nytt moderkort och ny RAM(för att gammla hade DDR) för att jag "förstörde" mitt moderkort(se [http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=21467]. Så behöver hjälp att hitta moderkort + 512MB+ i RAM för under 900(Inkl frakt), ju billigare desto bättre men ska inte vara kass kvalité.
moderkortet ska stödja:
DDR2 RAM(helst 3 platser eller mer, allra minst får väll vara 2 men undviks helst)
2-3 PCI platser(3 är bäst men inte nödvändigt)
inbyggt nätverkskort
P4 506/C2D E4x00
PCI-E
Ska användas till överklockning
Du vet att du kommer behöva en ny processor då, va?
Är detta moderkort och detta minne bra, eller allafall inte dåligt(har varit utan min bra dator i 1 månad och kan köpa nya saker sedan när jag har mer pengar).
EDIT: unjefär hur mycket kommer frakten kosta?
Tyvärr inget vidare kort, P945 klockar kefft så vitt jag förstått. Du bör kanske kika på begagnade P965-brädor eller leta på fyndavdelningar osv...
Minnet är väl inte dåligt, funkar säkert finfint. Dock kommer du inte högre än ca 3GHZ på processorn (E4300) om du vill köra minnena och cpun i 1:1. Kommer ju lite högre så klart, men minnet lär sätta stopp rätt snabbt.
Edit:
Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag om att du bör kika blocket, marknadssidan på sweclockers och fyndvaruavdelningar på hemsidor.
Edit2:
Borde du inte ha minnen från gamla datorn som du kan använda?
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Jag köper inte begagnad hårdvara och 3Ghz på E4300 processorn räcker för mig. Såg på MSI's hemsida att moderkortet stödjer "533/400 memory interface" så detta minne blir det då. Och som jag sa kan jag köpa bättre saker senare, köper billiga saker nu för börjar bli tråkigt att spela gammla spel på den bärbara(4MB minne på grafikkkortet)
EDIT: Paddan, jag hade DDR minnen på det gammla moderkortet
Problemet är bara det att jag tror inte du får tag på ett moderkort från butik som kostar 600 kr och som går att klocka något så när skapligt med... Tror nog du får sikta in dig lite högre, ca 900 för ett P5B typ.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Problemet är bara det att jag tror inte du får tag på ett moderkort från butik som kostar 600 kr och som går att klocka något så när skapligt med... Tror nog du får sikta in dig lite högre, ca 900 för ett P5B typ.
Ok men kommer det fungera bra? för om det gör det så beställer jag ikväll.
Ja det är socket 775, väldigt många, inklusive Toms hardware har rekommenderat kortet som budgetklockare. Bör bli prima!
Edit:
Rekommenderar dock att du kollar med annat folk också, jag garanterar ingenting
Ja det är socket 775, väldigt många, inklusive Toms hardware har rekommenderat kortet som budgetklockare. Bör bli prima!
Edit:
Rekommenderar dock att du kollar med annat folk också, jag garanterar ingenting
Då beställer jag det.
EDIT: Beställt nu men visste inte att det låg i trollhättan för då skulle jag kunnat åkt och hämtat det :P, fått det snabbare och 69:- billigare.