Tolv bilder från Crysis Warhead

Robot
Medlem
Tolv bilder från Crysis Warhead

"Polygonskyfflare" <3

Tur att jag precis införskaffat en.

Edit: Synd bara att crysis inte ser ut som screenshotsen crytek släpper innan. Inte för att man skulle kunna spela spelet med godkänd framerate ifall det skulle se likadant ut. Men ändå...

Medlem

är Warhead en expantion eller typ Crysis 2 ?

signatur

La la la lag!

Inaktiv

Från bilderna verkar dom krämma ut lite mer grafik nu. Måste skaffa en quad så mina 8800gt kan känna sig varma. Det är bara att vänta på crysis hatarna att börja spamma lite.

Dom ska också ha optimerat motorn mer till och med

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Nu blev det lite tighta inlägg här men jag tror det kommer som standalone...

Inte säker, annars skulle man kunna säga att det är cryteks sätt att få betalt för buggfix och patchning...

Inaktiv
Skrivet av Puttrich:

Warhead är ungefär som Blue Shift för HL1, man får köra storyn ur ett annat perspektiv (som en annan karaktär)

Man kommer få köra från när Psycho lämnade Nomad i en tank tills när de möts igen på skeppet.

Medlem

Synd att crysis va ett fruktansvärt tråkigt spel, snyggt men zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Medlem
Skrivet av Fisse:

Synd att crysis va ett fruktansvärt tråkigt spel, snyggt men zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Indeed... Var ingen höjdare. Kul underhållning ett par timmar. Men sen så..

Medlem

Tyckte inte heller att Crysis var speciellt roligt att spela. Förhoppningsvis har de struntat i att stirra sig blinda på det grafiska och utvecklat själva spelandet en smula.

Inaktiv

Herregud gå till ett hårdvaru forum, där är det bara dom med dåliga datorer som klagar på spelet och vissa som vill ha uppmärksamhet. Crysis hade ju härligt gameplay! Man kunde spela på sitt sätt även om det var linjärt.

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Cevat Yerli: We said you can do three things: You can add more, fine tune, or revise completely. And with Warhead, we revised some of the mistakes we did with Crysis in terms of where we forced players to do certain things that felt linear and contrived. And we removed these kinds of positions; we said Warhead shall never force the gamer to make certain decisions in terms of how he should [proceed] because Crysis was all about do how you want to play. And when we broke that law it was criticized. I would say probably critiqued too harshly, because I felt my intention using these tools wasn't about forcing, it was about pacing. It was about creating rhythm and difference, but people criticized us for forcing the player. I can say the customer is right by definition, so if they think we made a mistake then we should correct it, even if the intentions were benevolent, it doesn't matter. So we revised these decisions and we made sure Warhead doesn't make these kinds of mistakes.

IGN´s Cevat Yerli Q&A : http://pc.ign.com/articles/884/884757p1.html

signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Hoppas det är sant som dom säger, att motorn är bättre optimerad nu

Medlem

Älskade Crysis så jag längtar tills detta släpps!

signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Herregud gå till ett hårdvaru forum, där är det bara dom med dåliga datorer som klagar på spelet och vissa som vill ha uppmärksamhet. Crysis hade ju härligt gameplay! Man kunde spela på sitt sätt även om det var linjärt.

Herregud gå till ett Crysisforum, där är det bara fanboys som stirrar sig blind på grafiken och inte inser hur bristande Crysis' gameplay är och som vill ha uppmärksamhet pga deras nyköpta quadcoreburkar med fetaste grafikkortet.

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

Eller de personer som faktiskt uppskattar ett bra spel, vilket Crysis inte är. Jag klarar det med mer än väl goda inställningar, samt att jag har installerat ett par moddar som gör spelupplevelsen något trevligare (gällande både grafik och realism) men jag har inte orkat ta mig igenom mer än någon timme av spelet. Det är något fruktansvärt tråkigt. Totalt ointressant handling och det finns egentligen ingenting som lockar en att lira mer än de första 20 minuterna.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av RobbazSweC:

Herregud gå till ett Crysisforum, där är det bara fanboys som stirrar sig blind på grafiken och inte inser hur bristande Crysis' gameplay är och som vill ha uppmärksamhet pga deras nyköpta quadcoreburkar med fetaste grafikkortet.

Kan vi lugna oss med flameandet?

Sist jag kollade så är fz både för dem med bra och dåliga datorer, och både för dem som gillar crysis och de som inte gör det. Kan vi inte bara respektera att folk har olika åsikter. Syftar mest på dig erge då jag tycker du har en sjukt tråkig attityd.

Jag personligen tycker att crysis är ett riktigt kul spel, inte hela spelet igenom, men överlag riktigt kul. Lagom mycket frihet, lagom linjärt, ett sandbox spel spel som faktiskt har en story och en väg som är "rätt". Att sen grafiken överträffar allt jag sett än så länge ser jag bara som en bonus, än fast den kommer till ett ganska högt pris (sysreqs from hell )

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av RobbazSweC:

Eller de personer som faktiskt uppskattar ett bra spel, vilket Crysis inte är. Jag klarar det med mer än väl goda inställningar, samt att jag har installerat ett par moddar som gör spelupplevelsen något trevligare (gällande både grafik och realism) men jag har inte orkat ta mig igenom mer än någon timme av spelet. Det är något fruktansvärt tråkigt. Totalt ointressant handling och det finns egentligen ingenting som lockar en att lira mer än de första 20 minuterna.

Inse att det här är ett subjektivt ämne, du kan inte bara säga rakt ut att crysis "är ett dåligt spel" och sedan gnälla på oss som inte har samma åsikt...

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Syftar mest på dig erge då jag tycker du har en sjukt tråkig attityd.

Tack, det värmer i hela kroppen. Då har jag lyckats!

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av RobbazSweC:

Inse att det här är ett subjektivt ämne, du kan inte bara säga rakt ut att crysis "är ett dåligt spel" och sedan gnälla på oss som inte har samma åsikt...

Detsamma gäller er som försöker prisa det till skyarna. Jag har aldrig skrivit att min åsikt är den enda rätta, utan jag har endast uttryckt mina tankar om ett spel som i mina ögon har fått alldeles för mycket beröm.

Inaktiv

dessa är väl lika fake som dem som kom till crysis innan release

crysis är ett projekt, inte vars mål är att vara ett bra spel... utan få folk att skaffa förtroende för ny teknologi (utan att det egentligen drar nytta av det)

signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av nkembo:

dessa är väl lika fake som dem som kom till crysis innan release

Jag förstår inte varför folk skriver att spelet inte ser ut som i de officiella skärmdumparna? Jag kör med relativt höga (dock inte de allra högsta) inställningarna och jag tycker då att spelet når upp till den nivån som visas i bilderna.

Medlem

Tycker Crysis var ett suveränt spel, det enda jag saknade var att kunna lira COOP! Det hade varit så jävla perfekt, speciellt i feta slag där man kör pansarvagn och grejjer, hade varit så jävla skoj!

Medlem

Ajaa.. ni som är negativa.. DRA...
Crysis är en revolutionerande produkt som sätter sprätt på teknologin vi har. Och det vill ni inte nej nej...?

Jag tycker att det är suvuränt att Crytek gör det dom gör. Jag har märkt stor skillnad på spelindustrin ända sen första bilderna på crysis.

Försök att gör något liknande fast bättre DÅ!???

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av RobbazSweC:

Detsamma gäller er som försöker prisa det till skyarna. Jag har aldrig skrivit att min åsikt är den enda rätta, utan jag har endast uttryckt mina tankar om ett spel som i mina ögon har fått alldeles för mycket beröm.

Det förstår jag, det jag inte gillar är när folk skriver det som att det är det ren fakta. Man skriver "Crysis är dåligt" istället för "Jag gillar inte Crysis". Jag fattar förstås vad man menar, men många reagerar rätt kraftigt och slår tillbaka, det blir lite sandlådenivå på det hela och nyheten i sig glöms helt.

Inaktiv

Jag håller med, på båda sidor faktiskt. Storyn i spelet är så otroligt tråkig och ointressant att ens vilja spela det en längre stund inte existerar. Den grafiska biten -är- bra dock. Jag hade dator nog att kunna kräma ut det mesta och se allt ögongodis, men...mjae, efter en kvart hade jag sett allt.

Storyn är faktiskt en stor del i ett sånt här spel...saknas den, försvinner charmen, hur gulligt och blänkande det än är.

Medlem

Najs!

Jag tyckte Crysis var en riktigt trevlig upplevelse. Det var inget som helst fel på grafiken, gameplayet eller storyn. Det som spelet lackade var snarare en intressant och dynamisk ban-design, samt story-berättandet.

Men trots detta så var jag på topp hela vägen genom spelet, antagligen för att jag har sån sjuk förmåga att leva mig in i spel Det var bara flygandet som var riktigt avtändande. Detta pga hemska kontroller som jag inte riktigt lyckades/orkade fixa ordentligt. Jag flög bara rätt igenom den delen.

Det skall iaf bli riktigt intressant med uppföljaren. Får väl se om man trycker i ett till 4870 i datorn tills dess B)

Medlem

Crysis är inget spel utan ett enda stort hårdvarutest. SLI/ Crossfire är ett måste om man inte vill ligga på medium inställningar med en fps på strax över 30. Jag vet inte vad ni tycker, men så länge man inte spelar det på de högsta inställningarna så ser det inte heller vidare snyggt ut. Därför är en optimerad motor något fruktansvärt efterlängtat.

Medlem
Skrivet av Fofflan:

Crysis är inget spel utan ett enda stort hårdvarutest. SLI/ Crossfire är ett måste om man inte vill ligga på medium inställningar med en fps på strax över 30. Jag vet inte vad ni tycker, men så länge man inte spelar det på de högsta inställningarna så ser det inte heller vidare snyggt ut. Därför är en optimerad motor något fruktansvärt efterlängtat.

Det där är ju bara en ren och skär lögn.
Har varken crossfire eller SLI och ligger en bra bit över 30 FPS med ultra high.

signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Fofflan:

Det där är ju bara en ren och skär lögn.
Har varken crossfire eller SLI och ligger en bra bit över 30 FPS med ultra high.

Självklart kör du även med bra upplösning och AA?

Medlem

suveränt kan inte vänta

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Nej

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

12
Skriv svar