Razer Barracuda
Det var ungefär 3 timmar sedan jag kopplade in det som sägs vara ett fulländat headset. När det gäller ljudbiten så kan jag inte mer än att hålla med! Helt klockrent! Både musik och spelljud fungerade som jag hade tänkt mig. Allt detta utan Razers ljudkort, framtaget för att kunna pressa ut det sista ur de vackra hörlurarna. Men vadå? Hur mycket sämre blir Barracudan och dess finesser utan sitt ljudkort till medhjälpare?
Själv använder jag mig av ett integrerat ljudkort. Rättare sagt ett SoundMAX Integrated Digital HD Audio. Och som jag sa tidigare är jag väldigt nöjd med ljudet. Bara ett problem och nu vänder vi oss till den delen som sitter på min vänstra hörlur; Mikrofonen!
Varför är den så kort! Enligt mig får man fram det absolut bästa ljudet några centimeter framför munnen. Nu är det tyvärr så att det fattas ca 4-5 cm för att kunna nå dit och detta leder till ett dovare ljud, eftersom den inte når längre än till kindbenet ifrån örat. Men man ska inte bedömma efter utséende. Vem vet? Det kan bero på flera orsaker. Kanske någon utav er därhemma har ett annat ljudkort eller kanske till och med Barracudans egna Razer Barracuda AC-1 spelljudkort. Isåfall får ni gärna berätta för mig hur ni upplever mikrofonen.
Jag ska ta upp två problem som jag stött på. Det ena är att mikrofonljudet är nervöst och brusigt. Det andra är att allt ljud som leder genom hörlurarna, leder även genom mikrofonen. Så om jag till exempel sitter och lyssnar på musik och pratar tillsammans med kompisar i ventrilo, hör de musiken nästan lika bra som jag gör. Samma problem uppstår i spel och liknande. Finns det lösningar på det här? eller måste man punga ut yttligare 1700 svenska riksdaler för att få Razers AC1 spelljudkort samt ett "fulländat" headset?
Over'n out!
//Mixce
Jag upplever exakt samma problem med micken och att den återger ljudet som jag lyssnar på.
Nästan som om jag hade inställningen "Output: What I hear"... Men det stängde jag av för flera år sedan.
Skulle vara riktigt nice om någon hade en lösning på problemet.
I övrigt. Helt klockrent headset. Klart värt pengarna!