Skribent
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av tootey:
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Idiot. I 99% av fallen är originalrösterna bättre än de dubbade, oavsett språket.

Idiot är väl att ta i lite även om jag håller med dig.

Är man en idiot för att man ställer en fråga? Det är väl snarare när man kommer med en idiotisk kommentar som man är en idiot. Jag frågade ju bara. Men men! Den som sa det han var det? Jag har faktiskt inte testat de japanska, om jag ska vara ärlig. Därav frågan.....

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av tootey:
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Idiot. I 99% av fallen är originalrösterna bättre än de dubbade, oavsett språket.

Idiot kan du va själv. Jag vill hellre höra vad dom säger på engelska än att lära mig japanska/behöva läsa allt.

PS. FZ IS TEH PS3 FANBOYZ!!!11oneone

Medlem
Skrivet av tootey:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av tootey:
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Idiot. I 99% av fallen är originalrösterna bättre än de dubbade, oavsett språket.

Idiot är väl att ta i lite även om jag håller med dig.

Är man en idiot för att man ställer en fråga? Det är väl snarare när man kommer med en idiotisk kommentar som man är en idiot. Jag frågade ju bara. Men men! Den som sa det han var det? Jag har faktiskt inte testat de japanska, om jag ska vara ärlig. Därav frågan.....

Frågan var ytterst korkad, vilken halvapa som helst borde kunna lista ut att originalspråket i en kraftig majoritet av fallen är mycket bättre. "Den som sa det han var det"? Sandlådenivå nu också minsann? Du är ingen vidare bra representant för FZ direkt.

Skrivet av LOLLY:

Idiot kan du va själv. Jag vill hellre höra vad dom säger på engelska än att lära mig japanska/behöva läsa allt.

PS. FZ IS TEH PS3 FANBOYZ!!!11oneone

Låt gå att du personligen hellre vill höra de dubbade rösterna, men på vilket sätt förändrar det det faktum att de är gjorda av ett gäng amatörer som inte kan stava till inlevelse medans originalrösterna (med något undantag) är professionella med MYCKET bättre inlevelse. Nej just det. Budgeten för originalrösterna är så gott som alltid mycket högre än för dubbningarna och man får vad man betalar för.

Kolla in Metal Gear Solid-serien, där har du bra dubbning. SC4 har det INTE.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Jag tycker det var mycket passande. Är man recensent och skriver något så idiotiskt så får man faktiskt finna sig i att bli kallad för en idiot också.

Sen att säga att det är mesigt att försvara sig, vafan? Låter som recensenten är typen som aldrig blockar, dvs kanonmat för någon som faktiskt vet vad han sysslar med.

Fighting-genren var dessutom långt ifrån död redan innan SC4 släpptes.

Håller med.

Håller på att dö ut, vad snackar ni om?
Vad sägs som Virtua Fighter 5 som ni recensera för mindre än ett år sedan och Tekken 6 som redan släppts i japan, Street Fighter har ni också skrivit om.

Soul Calibur har länge haft obalanserade karaktärer, obalanserade regler och alldeles för lite tekniker som tar tid att lära sig, sen är de sällan värda att utföra. Som grädden på moset belönar de hejdlös buttommashing i SC4.

Singleplayerdelen och Character Creation är guld iofs.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vader Vader Vader!
Det äger, beställde det så det kom ner i brevlådan på releasedagen.

Testade med Japansk VO, visst låter det bra, ända till man väljer Vader.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Frågan var ytterst korkad, vilken halvapa som helst borde kunna lista ut att originalspråket i en kraftig majoritet av fallen är mycket bättre. "Den som sa det han var det"? Sandlådenivå nu också minsann? Du är ingen vidare bra representant för FZ direkt

*skakar på huvudet* Suck, vad pinsam du är.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Darkseed:

Jag tycker det var mycket passande. Är man recensent och skriver något så idiotiskt så får man faktiskt finna sig i att bli kallad för en idiot också.

Sen att säga att det är mesigt att försvara sig, vafan? Låter som recensenten är typen som aldrig blockar, dvs kanonmat för någon som faktiskt vet vad han sysslar med.

Fighting-genren var dessutom långt ifrån död redan innan SC4 släpptes.

Håller med.

Håller på att dö ut, vad snackar ni om?
Vad sägs som Virtua Fighter 5 som ni recensera för mindre än ett år sedan och Tekken 6 som redan släppts i japan, Street Fighter har ni också skrivit om.

Soul Calibur har länge haft obalanserade karaktärer, obalanserade regler och alldeles för lite tekniker som tar tid att lära sig, sen är de sällan värda att utföra. Som grädden på moset belönar de hejdlös buttommashing i SC4.

Singleplayerdelen och Character Creation är guld iofs.

Helt korrekt, avskyr dessa "flashiga scrub-spel" som mest går ut på buttonmashing, förstår dock _varför_ de produceras nu för tiden.
Folk har inget intresse att sätta sig in i något längre och kan dom inte få till slagserier/combos efter 30sec så tycker folk att spelet är dåligt.

http://uk.youtube.com/watch?v=nN_uxF2qvGc
slutet på första ronden, Gootecks har en perfekt unblockable aegis-reflector setup, JR sätter en reversal-Kongō Kokuretsu Zan.
Värt att notera är att KKZ går inte att slå som piano-input, då den är en 3xbutton move.

Skribent
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av tootey:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av tootey:
Skrivet av aegd:

Varför recenserar du bara de amerikanska voice-overs? Tycker du de är kassa så är det ju bara att byta till de Japanska, som jag hört ska vara mycket mer passande.

Haha, är inte de ännu värre?

Idiot. I 99% av fallen är originalrösterna bättre än de dubbade, oavsett språket.

Idiot är väl att ta i lite även om jag håller med dig.

Är man en idiot för att man ställer en fråga? Det är väl snarare när man kommer med en idiotisk kommentar som man är en idiot. Jag frågade ju bara. Men men! Den som sa det han var det? Jag har faktiskt inte testat de japanska, om jag ska vara ärlig. Därav frågan.....

Frågan var ytterst korkad, vilken halvapa som helst borde kunna lista ut att originalspråket i en kraftig majoritet av fallen är mycket bättre. "Den som sa det han var det"? Sandlådenivå nu också minsann? Du är ingen vidare bra representant för FZ direkt.

Skrivet av LOLLY:

Idiot kan du va själv. Jag vill hellre höra vad dom säger på engelska än att lära mig japanska/behöva läsa allt.

PS. FZ IS TEH PS3 FANBOYZ!!!11oneone

Låt gå att du personligen hellre vill höra de dubbade rösterna, men på vilket sätt förändrar det det faktum att de är gjorda av ett gäng amatörer som inte kan stava till inlevelse medans originalrösterna (med något undantag) är professionella med MYCKET bättre inlevelse. Nej just det. Budgeten för originalrösterna är så gott som alltid mycket högre än för dubbningarna och man får vad man betalar för.

Kolla in Metal Gear Solid-serien, där har du bra dubbning. SC4 har det INTE.

Ni missar ju mina frågetecken gång på gång! Men jag förstår att saker missförstås på internet, det är lätt hänt.

Jag väljer att inte ha originalspråket då jag inte förstår ett skit av vad de säger. Förstår du så är det ju kul för dig. Men man vill ju förstå "handlingen", inte bara tycka det är bra/kul/häftigt med japanska. Men jag förstår hur du tänker, brukar köra med spanska kommentatorer till PES - bara för att det blir mycket skönare känsla. Så jag ska ge japanska ett försök efter semestern.

Ha en fin sommar, everybody!

Medlem

Kan säga att Yoda är värdelös i dett spel

Skribent
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Darkseed:

Jag tycker det var mycket passande. Är man recensent och skriver något så idiotiskt så får man faktiskt finna sig i att bli kallad för en idiot också.

Sen att säga att det är mesigt att försvara sig, vafan? Låter som recensenten är typen som aldrig blockar, dvs kanonmat för någon som faktiskt vet vad han sysslar med.

Fighting-genren var dessutom långt ifrån död redan innan SC4 släpptes.

Håller med.

Håller på att dö ut, vad snackar ni om?
Vad sägs som Virtua Fighter 5 som ni recensera för mindre än ett år sedan och Tekken 6 som redan släppts i japan, Street Fighter har ni också skrivit om.

Soul Calibur har länge haft obalanserade karaktärer, obalanserade regler och alldeles för lite tekniker som tar tid att lära sig, sen är de sällan värda att utföra. Som grädden på moset belönar de hejdlös buttommashing i SC4.

Singleplayerdelen och Character Creation är guld iofs.

Två spel? Ett kom för nästan ett år sen? Nej, det skapas inte särskilt mycket fightingspel längre. Och särskilt inga nya, bara uppföljare på uppföljare. Lite trist.

Medlem

Vad FAN är en fajt?


signatur

Denon / Pioneer

Redaktör
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Vad FAN är en fajt?

Samma sak som F1GH7 !!!, fast på svenska.


signatur
Medlem
Skrivet av warh0g:

Vader Vader Vader!
Det äger, beställde det så det kom ner i brevlådan på releasedagen.

Testade med Japansk VO, visst låter det bra, ända till man väljer Vader.

Tycker dem ska ha ett tredje läge, som dem hade i det fösta spelet i serien, engelska röster för västerländska karaktärer och japanska för asiatiska karaktärer.

Känns f.ö som dem plockat en hel del från det första spelet med finish moves eller vad dem hette och armor, även om det gällde vapnen i det första.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Soul Calibur har länge haft obalanserade karaktärer, obalanserade regler och alldeles för lite tekniker som tar tid att lära sig, sen är de sällan värda att utföra. Som grädden på moset belönar de hejdlös buttommashing i SC4.

Struntprat, jag kan slå vad om en stor bunt sedlar att ingen masher i världen skulle slå mig i SC4. Masha går att göra i alla fightingspel, inklusive Virtua Fighter, men det är ytterst få fightingspel där det faktiskt belönas mer än att lära sig spelet. För övrigt så är det lite ironiskt att du enligt din avatar verkar vara ett DoA-fan och samtidigt anklagar SC4 för att vara ett buttonmasher-spel, då DoA-serien är slumpgenerator om något. Hört att fyran skärpt till sig något men i tvåan och trean var det riktigt horribelt. Counterfönster som var större än en fotbollsplan. *ryser*

Skrivet av tootey:

Ni missar ju mina frågetecken gång på gång! Men jag förstår att saker missförstås på internet, det är lätt hänt.

Jag väljer att inte ha originalspråket då jag inte förstår ett skit av vad de säger. Förstår du så är det ju kul för dig. Men man vill ju förstå "handlingen", inte bara tycka det är bra/kul/häftigt med japanska. Men jag förstår hur du tänker, brukar köra med spanska kommentatorer till PES - bara för att det blir mycket skönare känsla. Så jag ska ge japanska ett försök efter semestern.

Ha en fin sommar, everybody!

Det är därför det finns subtitles, och jag har inte japanskt tal för att jag tycker det är kul eller häftigt med japanska. Som sagt så har jag det för att den amerikanska dubben är pinsamt dålig, och hade originalspråket varit kinesiska eller något annat språk så hade jag valt det ändå. Originalspråket är nästan alltid bättre oavsett språk.

Samtidigt så antar jag att jag missförstod dig en smula för i ditt originalmeddelande som jag först reagerade på så lät det mer som att du på ett ignorant sätt hånade det japanska språket än att du ställde en legitim fråga. Nåja, då var det utrett iaf.

Fast är inte sommaren så gott som över redan? :/

Skrivet av tootey:

Två spel? Ett kom för nästan ett år sen? Nej, det skapas inte särskilt mycket fightingspel längre. Och särskilt inga nya, bara uppföljare på uppföljare. Lite trist.

Spelen må vara relativt få i jämförelse med andra genrer, men deras communities är långt ifrån döda. Speciellt då i Japan som är fightingspelens Mekka. Fast menade du bara här i Sverige så har du väl förvisso rätt.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Sipmo:

Soul Calibur har länge haft obalanserade karaktärer, obalanserade regler och alldeles för lite tekniker som tar tid att lära sig, sen är de sällan värda att utföra. Som grädden på moset belönar de hejdlös buttommashing i SC4.

Struntprat, jag kan slå vad om en stor bunt sedlar att ingen masher i världen skulle slå mig i SC4. Masha går att göra i alla fightingspel, inklusive Virtua Fighter, men det är ytterst få fightingspel där det faktiskt belönas mer än att lära sig spelet. För övrigt så är det lite ironiskt att du enligt din avatar verkar vara ett DoA-fan och samtidigt anklagar SC4 för att vara ett buttonmasher-spel, då DoA-serien är slumpgenerator om något. Hört att fyran skärpt till sig något men i tvåan och trean var det riktigt horribelt. Counterfönster som var större än en fotbollsplan. *ryser*

Jag tror säkert att du kan vinna, men min poäng var att man får inte samma övertag för sin träning som i andra spel. Eller att det snarare inte tar så lång tid att komma in i SC spelen, eftersom bra combos inte kräver många knapptryck eller bra timing. Jag undrar om inte alla karaktärer i SC4 har en bra launch med snett framåt+B.

Det är på så vis svårare för en halvbra fighter att alltid vinna över en komplett buttommasher.

Jag har en tuff fight mot min vän som inte spelar fightingspel i normala fall. Han kör alltid med Cervantes och jag Taki. Men kör vi Cervantes vs. Cervantes vinner jag.

Spelar vi DoA eller ännu bättre VF så har han inte hälften av chansen.

Jag spelar mycket hellre Virtua Fighter, men eftersom mina vänner hatar det spelet så får jag sträcka mig till DoA.

Jag känner att det är lättare för en nybörjare att vinna i SC4 och DoA eftersom inget av spelen kräver att man tar sig tid att lära sig alla tekniker.

Det är dessutom väldigt hög fart på SC4 vilket gör det svårare att läsa attacker.
Vissa karaktärers förmågor att skada folk som ligger halvt hjälplösa marken är för bra.

Men och iofs behöver du bara skilja på högt eller lågt i SC spelen (vid pareringar). Jag kan erkänna att jag inte har lagt så mycket tid i SC, har bara ägnat tid lite åt Taki och Xianghua.

Virtua Fighter 5 har jag spelat så händerna blöder,
vi kan gärna ta en match i det spelet.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Problemet ligger nog i att du inte har lagt särskilt mycket tid på SC alls, likaså för din vän. På hög nivå så har SC ett väldigt djup, inte lika djupt som VF men vilket annat fightingspel har det? Jag anser mig inte ligga på turneringsnivå direkt men dock väldigt hög casual-nivå och enligt mina erfarenheter så har inte en mashare skuggan av en chans att spöa mig, eller min bror som är min främsta rival. Vi läser varandra alldeles utmärkt trots den höga farten jämfört med VF (som dock har saktats ned sedan SC3), det är blockeringar och pareringar (Guard Impacts) till höger och vänster, och mixups är ett krav för att få ett övertag. Du behöver kanske "bara" skilja på högt och lågt med GI:s men samtidigt så har fönstret för dem stramats åt rejält i fyran.

Jag skulle gärna möta dig i VF5, jag har samma problem som du, dvs ingen annan som vill spela det. Tyvärr så äger jag ingen 360 och kan därför inte spela det online. Min nivå i VF5 är amatör at best, men jag brukar lära mig snabbt när jag väl får ordentligt motstånd så det skulle nog vara skoj.

Dock så förmodar jag att du bor femtioelvahundra mil bort så det kan nog bli svårt att få till en match?

Inaktiv

Håller med om att när folk sitter o säger att SC4 är bara att sitta o trycka på vad som helst så vinner man, att dom spelat det lite för kort tid. MEN håller ändå med deras åsikt litegrann. Haha.
Grejen är som alltid i alla fightingspel att kunna läsa motståndaren för att bli skicklig. Kan vara svårt att läsa någon som man aldrig spelat mot o som aldrig spelat spelet, men jag lovar att om man tar ett par matcher så kommer den personen inte ha mycket till chans. Kan ju dessutom vara en fördel för en själv att vara någorlunda bekant med alla karaktärernas attacker för att kunna blocka dem, många kör ju med slag i ordningen låg-låg-hög, låg-hög-låg osv. Sen har vi ju som sagt alla Impacts som kräver en viss intränad timing för att dom ihuvudtaget skall vara värda att ge sig på.

Kom ihåg för längesen när man bodde framför Tekken 3, jag o en kompis kunde läsa varann så pass bra att vi vissa matcher inte fick in en enda "clean hit" vi slog ihjäl varann av skadan när man blockade. I början hade vi ingen skada aktiverad när man blockade o hade dessutom tagit bort tiden, men vi märkte att en match blev alldeles för lång med dessa inställningar

Btw. Vem tycker det är roligt att spela ett fightingspel seriöst genom att bara sitta o trycka non-stop?

Och vem tycker dessutom om såna?

Jag hade en kompis hos mig när jag nyss köpt SC4, han va så galen när han tryckte på knapparna att han tryckte sönder B:knappen på ena dosan. Irritationen efter att han gjorde det, sitter kvar än!

Medlem

Måste hålla med ovanstående och deras bemötande av påståendet att SC är ett buttonmash-spel.
Har inte hunnit fördjupa mig i fyran men det lilla jag har hunnit spela av det och de hundratals timmar som spelats i (och ännu spelas av) det gamla goda SC2 till Dreamcast så har inte din buttonmasher-vän/motståndare en chans om du vet vad du gör.

Sen så ligger charmen i SC-serien just i att den är snabbare än 95% av fightingspelen där ute. Tekken känns som sirap när man provar det igen.
Därför måste jag även påpeka ang. att vissa tycker att SC saknar djup i sina moves och har alldeles för lätta kombinationer så är det för att SC handlar om fart, fläkt och timing. Om du har tid att göra en "ned-till-fram-till-bak-till-ned-spark-ned-till-fram-slag" och landa det slaget i SC utan att ligga blödandes på backen så rekommenderar jag en ny, bättre vän att spela mot.

Medlem

Wtf? Har de här egna gravitationsfält också? Det här börjar gå överstyr. Löjliga karaktärer sa bull.

http://www.fz.se/bilder/?id=45891

Och en annan sak: "idiot", "halvapa"... pinsam forumnivå från vissa icke nämnda personer.

Pansarknekt
Skrivet av Draco:

Jag hade en kompis hos mig när jag nyss köpt SC4, han va så galen när han tryckte på knapparna att han tryckte sönder B:knappen på ena dosan. Irritationen efter att han gjorde det, sitter kvar än!

Hahahahaha jävlar vad han måste ha tryckt!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Och en annan sak: "idiot", "halvapa"... pinsam forumnivå från vissa icke nämnda personer.

Inget ont om varken hel eller halvapor. Schimpanser är trevliga varelser.

Låt gå för att jag inte var på mitt bästa av humör vid tillfället men jag tycker personligen inte att det är några speciellt hårda ord som är värda att hetsa upp sig över, speciellt inte då dessa två ord är uppdelade på en stor mängd inlägg med sansat språk. Jag hade dessutom en bakomliggande poäng i även de inläggen och kastade inte bara förolämpningar runt omkring mig.

Jag anser att man borde ha rätten att använda ett kraftuttryck lite då och då när man tycker det behövs. Folk överlag borde sluta vara så jävla känsliga.

Medlem

Pah, inte lirat mycket fighting spel sen Guilty Gear X och Tekken 2, så funderar starkt på att köpa Soul Calibur 4, verkar mys, och fighting spel är sjukt kul \o/

Skribent
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Schimpans:

Och en annan sak: "idiot", "halvapa"... pinsam forumnivå från vissa icke nämnda personer.

Inget ont om varken hel eller halvapor. Schimpanser är trevliga varelser.

Låt gå för att jag inte var på mitt bästa av humör vid tillfället men jag tycker personligen inte att det är några speciellt hårda ord som är värda att hetsa upp sig över, speciellt inte då dessa två ord är uppdelade på en stor mängd inlägg med sansat språk. Jag hade dessutom en bakomliggande poäng i även de inläggen och kastade inte bara förolämpningar runt omkring mig.

Jag anser att man borde ha rätten att använda ett kraftuttryck lite då och då när man tycker det behövs. Folk överlag borde sluta vara så jävla känsliga.

"Tyvärr" så är din "förolämpning" i det snällaste laget på dessa forum. Ibland får man ta emot både det ena och det andra för att man har en annan åsikt än vissa. Skulle vilja se dessa människor komma med samma åsikter i verkliga livet. Nej - på internet kan alla vara tuffa nog att kalla varandra för vad som helst. Så jag tog inte åt mig särskilt mycket.

Medlem

Jag påstod aldrig att du tog åt dig tootey. Däremot gillar vissa andra att lägga sig i utan att ha något av värde att tillföra diskussionen.

För övrigt så är jag nog snällare på internet än vad jag är på riktigt, så där rök den teorin.

12
Skriv svar