Inaktiv
Ny TV

Jag behöver en ny tv men ju mer jag letar desto mer rådvill känner jag mig. Är det någon som kan hjälpa mig ur min förvirring och rekommendera en finfin apparat runt 32" till ett pris någonstans mellan 7000 och 9000 kronor?

Inaktiv

jupp det är svårt att hitta rätt.
men 2 saker är rätt så viktiga.
och det är att det verkligen är full HD och inte HD ready.
och att den kan köra 1080p.
och sen är det självklart att tvn ska ha minst 1 st hdmi uttag.
då är det en tv som du har glädje med nu och i framtiden.
fast om det är möjligt med max 9000 är inte säkert,
men hoppas det.

Inaktiv

men älska sånna här trådar...

det vore bra med lite mer info...vilka anslutningar behöver du? bildrör, lcd eller plasma?

Inaktiv

Håller inte med om att det är tvunget att TVn ska klara 1080p. Det är dessutom ganska meningslöst på en TV som är mindre än 40".

Inaktiv

Jag är ledsen om jag gav för lite info, Jinx. Problemet är att jag är så fullständigt okunnig när det kommer till tv-apparater att jag inte vet hur jag ska börja. Anslutningar, bildrör - allt det är rena rappakaljan för mig. Men nu gör jag så ett försök att förtydliga. Apparaten kommer att användas till att spela en massa film, playstation 2 och kanske i framtiden även X-box 360. Priset kan egentligen inte överstiga åtta papp och den får inte vara större än 32". Det i sammanhanget inte mycket stålar så jag är medveten om att jag nog inte får det bästa på marknaden men jag frågar här om råd för att inte gå på en absolut nit.

Tack för all hjälp!

Inaktiv

jo det är en ren djungel att skaffa tv nuförtiden.

det sägs ju att plasma tv är bäst att se på film med och lcd är bäst för spel ?
men vilken är bäst för både film och spel.

Inaktiv

LCD är ju inte odugligt för film, däremot är väl färgerna skarpare och svärtan bättre i plasma.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Gjorde en snabb koll och hittade denna LG för 5.995. Tycker den verkar ha allt du behöver till ett bra pris.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319033

Medlem

Annars om du vill ha mycket nyttig info kolla in den här sidan, finns en jädrans massa TV entusiaster där bland annat

www.minhembio.com/forum

Medlem

Jag föreslår denna Samsung: http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1198312&node=687

Dem gör bra saker och deras 86-serie har jag själv och den har bra bild.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Tack återigen för all hjälp! Nu har fått lite styrfart i alla fall

1
Skriv svar