Problem som söker lösning!
Tjo där!
Jag vet inte riktigt vart jag ska posta detta så flytta om ni behagar.
Iaf, nu är det så att det är något vajs med min dator. Jag laddade ner Bioschock- och MOHAirborne-demot. Först testar jag Bioschok, efter kanske 2 minuters spelande stängs hela datorn av
Därefter testar jag MOHAirborne, och efter man valt vapen och det har laddats ett tag, då stängs datorn av Igen! :evil:
Jag startar upp Airborne när jag fått igång datorn igen, och då stängs det ju självklart av på samma ställe...
Någon som vet vad detta kan bero på? Blir datorn för överhettat? Måste jag formatera? Något annat mystiskt i görning?
Tack på förhand!
//
Fluffo
Genom att rensa datorn från dammet som förmodligen sitter i fläktar och kylflänsar. Skapa ordentligt luftflöde i burken också genom att ha fläktar både fram och baktill.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Det finns nästan inget damm i hela burken och nu har jag öppnat upp den och satt en stor bordsfläkt som sprutar in luft. Och det funkar ändå inte...
Ännu knasigare! Jag sänkte grafiken på Bioschock och jag kunde köra igenom hela demot. Sedan kom eftervideon upp och mitt i den stängdes datorn av.
Det låter snarare som en kylfläns med dåligt applicerad kylpasta eller som är dåligt fäst vid grafikkortet. Kör ett program som loggar temperaturen samtidigt som du spelar tills datorn crashar och sen ser du om temperaturen gått upp väldigt högt så kan vi iaf utesluta en sak.
Speedfan, där kan du logga temperaturerna genom att bocka för de under "charts".
Kylflänsen är det som sitter monterat mot tex processor, på vilken det ofta sitter en fläkt... Kylflänsens jobb är att sprida värmen från tex processor på en större yta som avger värme lätt, tex aluminum eller helst koppar.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
vad hade du för processor? Låter ganska så högt faktiskt? Om du har en Intel Core 2 Duo så är rekomenderat 60c, fast en del överklockare säger 70-75... Airborn så kanske tempen blir högre.
Men det kan ju vara hetta endå. Antagligen kanske inställningen i bios som oftast startar om datorn vid överhettnign är inställd på runt 75c? Kolla upp det, eller allra bäst, kanske fixa bättre kylning?