Star Trek Online premiärfilmat

Robot
Inaktiv
Star Trek Online premiärfilmat

det vet ifan..


signatur

"Någonting smart...!"

Medlem

Om man gillar star trek så kan det bli jävligt kul.

Medlem

hehe jaaaduuu, ser ju lite halvdassigt ut

Medlem

Nu är jag inte helt insatt i Star Trek men vad fasen är det för kuber som surfar omkring?

Gen
Medlem

Spännande med något som utspelar sig i rymden samt en så stor värld som Star Trek.

Medlem

Hoppsan trodde detta var stendött men kuil att nått händer

Inaktiv

Fan vad najs! Tänkte att nu ska jag inte ha för höga förväntningar innan jag kollar på teasern men det såg ju riktigt najs ut ju.

Resistance is futile, you will be assimilated

EDIT: Man kommer även kunna lira som Klingon. Fett tufft.
"Command your own starship as a Federation Captain or a Klingon Warrior."


signatur

dare to be bold

Medlem

mm såg nice ut! diggade att man kunde slåss med skepp i rymden och fightas på marken, inte så trekkig av mig men spelet verkar ju lovande.

Medlem
Medlem

Wow, ännu ett nyskapande MMO som tar genren där den aldrig har varit förut. Typ..

Om det är som dom säger, att man som spelare kommer att kunna upptäcka planeter där ingen tidigare varit så ska jag bocka och buga. Men det är inget jag tror på. Grisigt att deras slogan grundar sig på lögner.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Ser väl ballt ut´.

Köpte Age of Conan för att pröva ett MMO och det var rätt ballt men tog upp överdrivet mycket tid, har ingen lust att spendera 4 timmar på att bara springa till en destination.

FPS , Strategi m.m är mer min typ av lir.

Medlem

Alltid gillat Star Trek på TV, men aldrig tyckt att det gjort sig bra i spel (med möjligt undantag för Elite Force, som knappt var så mycket Star Trek).

Kommer följa utvecklingen med skeptiska ögon. Är det bra blir man bara positivt överraskad.

Medlem

Borg-skeppen såg lite "meh" ut, men annars så.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

mmm undrar hur interface och kontroller och om man kommer jobba tillsammans med att skjuta o styra skeppet osv..

Medlem

"There will be no death penalties in Star Trek-Online".


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ser ut att bli lite mer unikt än andra MMO spel i alla fall. Blir värt att testa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Weehoo
Star trek fantast som man är så väntar man ivrigt på det här.

Jag har aldrig gett mig in i något MMO, har tänkt att vänta med mitt beroende till Star Trek Online (STO).

Sen skulle det väl komma något Stargate spel med. För bra det här

Medlem

ett Rymd mmo - Nej Tack...

har dock aldrig kollat på Star Trek.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

EVE > Star Trek Online

Kommer nog kolla på det här men tror inte det slår EVE tyvär

Medlem

Nu är inte jag någon Star Trek fan, men det här ser riktigt skoj ut

Inaktiv

Kan nog bli riktigt bra. Fyller de ut med ordentligt med content så gör det inte så mycket att grafiken är något föråldrad. Skeppen i rymden såg förvisso helt godkända ut, men resten var som en blandning av SWG och... äh! Det såg ut som SWG!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Pansarknekt
Skrivet av Nolite:

Kan nog bli riktigt bra. Fyller de ut med ordentligt med content så gör det inte så mycket att grafiken är något föråldrad. Skeppen i rymden såg förvisso helt godkända ut, men resten var som en blandning av SWG och... äh! Det såg ut som SWG!

Jepp, SWG med en del Tabula Rasa vibbar. Tror inte på denna produkten men vi får väl se. Inte mig emot om jag får fel...


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Nice Blir det en mix utav EVE och typ SWG då eller?


signatur

War never changes.

Medlem

såg en preentations trailer på gametrailers om det här nyss och det verkar lovande som fan, man ska kunna göra massa taktiska manövers o jox som o nerfa motorerna för o boosta shields.
Det är samma som gjort city of heroes som gjort det här, verkar ju lovande för customization freaks

Medlem
Skrivet av Pumpa:

EVE > Star Trek Online

Kommer nog kolla på det här men tror inte det slår EVE tyvär

Att ens jämför Star Trek Online med EVE är... ja.. bara dumt. De är inte lika på något plan, förutom att de utspelar sig i rymden.

Rymdstriderna i STO kommer inte vara "dogfight"-orienterade utan kommer lägga mer fokus på taktiskt planerande.

Skrivet av Craig Zinkievich:

There are two drastically different combat systems in Star Trek Online. The combat on away team missions will be fast paced "run and gun" combat. As for space, we don?t want to fall into the trap of trying to make Starship combat into a dogfighter. That?s not what Star Trek is about. In the shows and movies, space combat is about positioning, shifting power from weapons to shields, analyzing weaknesses, and having your crew come up with a plan at the last minute that can blast your enemy out of the sky! Space combat in Star Trek Online is a much more measured and tactical experience to reflect the spirit of the franchise.

Som ni kan läsa ovan (om ni inte redan visste om det) så kommer man även kunna leda "away teams" på planter, och just den delen ska vara "real-time, action combat".

Jag kommer vara försiktigt optimistiskt till utvecklandet av STO. Av trailern att döma så krävs det en hel del finjusteringar av grafikmotorn, men det är fortfarande ett tidigt stadium i utvecklingen så det kan hända en hel del. Sen hoppas jag bara att de lyckas få med de funktioner de lovar utan att behöva skära ner på allt för mycket.

För er som är intresserade av spelet kan jag rekommendera att ni läser igenom GameSpots Q&A med Cryptics executive producer, Craig Zinkievich.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ser väl ballt ut´.

Köpte Age of Conan för att pröva ett MMO och det var rätt ballt men tog upp överdrivet mycket tid, har ingen lust att spendera 4 timmar på att bara springa till en destination.

FPS , Strategi m.m är mer min typ av lir.

AoC har ju en av mmo genrens minsta spelvärldar som dessutom känns ännu mindre pga att det är uppdelat i zoner med laddningstidmellan varje. Så AoC tar knappast upp mycket tid i "resande". Varenda mmo hävdar att dom ska vara nyskapande etc men tyvär så är dom alla i princip exakt likadana. Med några få undantag som sticker ut, t.ex. Eve Online med sin fria, och hårda, spelvärld.

Edit: Trailern visade ju inte på något direkt nyskapande men om det som inläggen ovan talar om stämmer så kanske det kan bli lite nyskapande. Men problemet med MMO är ju dock just att dom är MMO spel. Allt du gör har 1000 personer gjort före dig vad du än gör. Hela inlevelsen ett singleplayer rpg har där man är lite "speciell" försvinner väldigt fort när man sitter och väntar på att en viss gubbe ska respawna pga att någon dödade personen i fråga precis före dig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

urk.. tredjepersons tärningsstrider. Hoppas att det blir kul ändå. Ser fram emot skeppsstriderna.

Jag håller dock med wardancer angående "Boldly going where everyones gone before". Det funkar rätt ok med genererade uppdrag som exempelvis i neocron men statiska questar blir lätt enformigt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

å jag älskar Star Trek!!!

det här spelet är ett absolut MÅSTE

synd bara man inte kan vara våra älskade Borg
Ressitice is futily


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar