Jag vill prata om Bayonetta

Det känns lite dumt att ha importerat Bayonetta. Nu har jag varvat det första gången och vill ha någon att prata med om hur fantastiskt det är. Problemet är att jag är ensam om att ha varvat det för ingen annan har importerat det. Jag kan ju inte gå och spoila spelet för folk hur som helst. Så jag ringde till BRIS för att berätta om mina problem och se om jag kunde få prata av mig lite. BRIS-damen i andra änden tyckte inte riktigt att det var sånt linjen skulle användas för men efter lite övertalning så gick hon med på att lyssna. Så jag började prata. Eller predika snarare. Efter ett tag skrek hon till. Tydligen hade hennes öron börjat brinna av friktionen från alla superlativ jag k-pistat ur mig.
Det var synd för jag behöver fortfarande prata om Bayonetta. Så jag har skrivit en massa om det. Det här inlägget till exempel. Fast jag skulle lätt kunna skriva milslånga texter om Bayonetta. Jag skulle kunna tänka mig att doktorera i Bayonetta. Mest för att jag i sådana fall skulle kunna gå runt och få heta Dr. Bayonetta. Det hade väl varit något!? Nä, vet ni? Det här inlägget är inte på väg nånstans...
Hårt
Jag har börjat smått förakta folk som importerar spel som ändå kommer hit. Själv är jag sällan lockad att få spel så tidigt som möjligt eftersom det redan finns hundratals spel där ute som jag vill spela.
Jag kämpar med att skaffa spel medans dom fortfarande går att få tag på istället. Det finns massvis med obskyra guldkorn till PS2 som glidit under radarn.
"Förakta folk" som inte har samma stil som du, alltså? Inget fel att importera så fort det går, även om spelen kommer hit eventuellt. Oftast kommer man ändå att importera, för att få det billigare, så varför inte göra det så fort man får chansen?
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag
Vilka "västerländska distributörer" är det exakt du syftar till? Jag köper från både öst och väst. play och play-asia, MegaStore och GenkiVideogames (som också är västerländskt - dock framförallt om begagnat). Webhallen har jag också skickat pengar till, när de råkar vara billigast. Vill man vara tidig med något så är det dock oftast play-asia det faller på, och det medges (inte för att jag varit tidig med något spel någonsin, förutom ett nyligen).
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag
Jag köpte det via Ebay av användaren tillika företaget Sondox. http://myworld.ebay.com/sondox/ Jag gick på bäst pris + frakt till Sverige samt att de hade en bra ratio med nöjda kunder. Sen skickade dom det via någon flygpost. Skulle ta 1-3 veckor tror jag men det tog knappt en vecka.
Ditt ex är säkert runt hörnet.
Hårt
Själv är jag sällan lockad att få spel så tidigt som möjligt eftersom det redan finns hundratals spel där ute som jag vill spela.
Vissa kanske har så snäv smak att de måste importera för att få tag på sådant de vill spela eller för att ens ha något att spela.