Nätagg
Vet inte om detta har med nätagget att göra... Men oftast när jag startar upp dator och efter jag loggat in så startar den om sig.
När jag startad jag upp WoW så blev det bara svart skärm, sen hände det inget mer.
I Rs6 och bioshock så frös datorn efter typ 5-10 minuter. Har det nått att göra med för dåligt agg?
Kanske en ricktigt onödig fråga, men ja ställer den endå!:P
Tänkte nog skaffa mig ett Corsair HX520W.
1. Är p8-kabeln ochp4-kabeln 2 olika kablar? eller är det tex --p8--p4, asså två olika på samma?
2. Är det bara 3-pinnars pci-e strömkontakt? eller finns 4pinnars med som man helst kan "knipa ihop" som de flesta nätagg har med 20/24pinnars?
Tack iallafall
Ja det ska nog gå bra, om nätagget över huvud taget fungerar dvs. Sonata II hade problem med sina nätagg, eventuellt blev de bättre mot slutet så att senare batchar blev ok.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Kanske en ricktigt onödig fråga, men ja ställer den endå!:P
Tänkte nog skaffa mig ett Corsair HX520W.
1. Är p8-kabeln ochp4-kabeln 2 olika kablar? eller är det tex --p8--p4, asså två olika på samma?
2. Är det bara 3-pinnars pci-e strömkontakt? eller finns 4pinnars med som man helst kan "knipa ihop" som de flesta nätagg har med 20/24pinnars?
Tack iallafall
Svara på sina egna frågor is zeh shiiieeet!
1. scrolla ner och kolla på EPS/ATX12V 8-4 pin bilden så är det det jag menar, att man kan "hooka" ihop 4 och 8pinnars kabeln istället för att man har 2st olika kablar vilket Hx520w har!! SÅ JÄDRA KORKAT! specielt när det är ett agg med modulära kablar så att kablar inte ska hänga löst och vara ivägen. Korkat är vad det är!!!
2.kolla på PCI-E 6+2 pinbilden så är det så jag menar! Och så har Hx520w! Tack för det! Det är så det ska va!
Kan inte fatta varför man inte kan göra 4+4 sladd istället för jävla korkad en 4pinnars lång sladd och en 8pinnars lång sladd? kan det bli dummare?
Har ett sådant här:
http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360202.htm
och det skulle knappast fungera med C2D + GKraft 8800 va? Så vid uppgradering skulle jag behöva nytt. Frågan är då vilket? Bra och så billigt som möjligt.
Och nättagg passar i gamla chassin va? Så det inte är nått lurt och man måste köpa nytt chassi också...