Uppgradera burken?
Detta är min nuvarande dator:
Minne: 2 gig, Corsair PC2 5300 (333MHz)
Processor: AMD Athlon 64 x2 4600+ (2400MHz, Socket AM2 )
Moderkort: nForce 570 SLI
Grafikkort: GForce 7900 GTX 512 MB
Ljud: Något dugligt 2.1
Hårddisk: 250 GB + extern 250 gb
Skärm: acer AL1715 (17") maxupplösning 1280*1024
Jag har länge funderat på att sälja datorn, sedan har jag ångrat mig och bara velat uppgradera den, sen sälja osv... lite irriterande med att inte veta vad jag ska göra :/
Det ända jag gör är att spela, BF2, CS, Call of Juarez (vill spela crysis och nya spel också)
Men jag vet inte vad jag ska göra, sälja eller uppgradera?
Jag ger er ingen budget att utgå ifrån, jag vill bara höra vad som är bäst och vad jag skulle kunna köpa till osv...
Kanske man ska sälja grafikkortet och köpa ett annat som klarar av directx10 osv?
Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro
Detta är min nuvarande dator:
Minne: 2 gig, Corsair PC2 5300 (333MHz)
Processor: AMD Athlon 64 x2 4600+ (2400MHz, Socket AM2 )
Moderkort: nForce 570 SLI
Grafikkort: GForce 7900 GTX 512 MB
Ljud: Något dugligt 2.1
Hårddisk: 250 GB + extern 250 gb
Skärm: acer AL1715 (17") maxupplösning 1280*1024
Jag har länge funderat på att sälja datorn, sedan har jag ångrat mig och bara velat uppgradera den, sen sälja osv... lite irriterande med att inte veta vad jag ska göra :/
Det ända jag gör är att spela, BF2, CS, Call of Juarez (vill spela crysis och nya spel också)
Men jag vet inte vad jag ska göra, sälja eller uppgradera?
Jag ger er ingen budget att utgå ifrån, jag vill bara höra vad som är bäst och vad jag skulle kunna köpa till osv...
Kanske man ska sälja grafikkortet och köpa ett annat som klarar av directx10 osv?
Ett Geforce 8800GTS 320MB och möjligen en ny processor (eller att du testar överklocka din 4600+ lite), tex en 5600+ eller 6000+ är en uppgradering som skulle ge hyfsat med extra prestanda för ~4000kr.
Dock så måste du köra Windows Vista för att utnyttja DirectX 10-egenskaperna hos ett grafikkort med DX10-stöd. Det fungerar utan problem i WinXP med, dock bara med DX9c då DX10 inte finns till WinXP.
Äh.. Stödjer inte home edition bara en processor? Isf har du ingen nytta av din X2-processor, eftersom winblows bara kör den ena av kärnorna?
Kom också ihåg att vista inte är nån klippa på spelperformance än (dvs segare i xp i alla tester som finns typ).
Njae, det där gäller för fysiska processorer, inte kärnor.
Windows XP Home kan nyttja två kärnor på en processor, däremot så kan inte dubbla fysiska processorer nyttjas, möjligen att SP2 krävs.
Intel har tex gjort ett uttalande om att WinXP Home stödjer deras quad cores så...