EXTRA: John Carmack: No dedicated servers in Rage

Medlem

Ja håll i hatten PC gamers, detta lär komma som en chock. John Carmack säger sig vilja skippa stöd för dedikerade servrar i Rage. Citat:

John Carmack, co-founder and technical wizard of the developer, says the company doesn´t plan to support dedicated servers for the multiplayer component of "Rage," id´s upcoming new action game.

"It´s not cast in stone yet, but at this point no, we don´t think we will have dedicated servers," he says.

Så vad säger ni?

KÄLLA: http://weblogs.variety.com/the_cut_scene/2009/11/dedicated-se...

#blogg

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Man kan nästan börja undra vad i helsicke dom tänker med!

Medlem

Tydligen har vi kommit in i en tid där PC-spelarna kommer sist.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

KoP
Medlem

Personligen bryr jag mig inte ett dyft. Har aldrig ens haft i åtanke att jag ska spela detta i mp. Vet inte ens vad spelet har för mp lägen. :S

Medlem
Skrivet av KoP:

Personligen bryr jag mig inte ett dyft. Har aldrig ens haft i åtanke att jag ska spela detta i mp. Vet inte ens vad spelet har för mp lägen. :S

Nej, samma tanke slog mig. Detta är inte ett spel jag kollat på för MP's skull.

Medlem

Jahaja, det har en MP-del också. Tack för den nyheten.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jah, ärligt talat är det inga seriösa MP spel som slopat dedicated supproten, MW2 var itne seriöst jävla sprigna runt och skjuta hejvilt, inga skills what so ever.

signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar