Uppgradering....
Hej!
Ska äntligen uppgradera datorn efter några år, och då ska jag självklart bytta ut allting.
Tänkte köpa en uppgraderingspaket hos komplett.se. Är det något att rekommendera?
Sedan funderar jag fortfarande på ett grafikkort som kan passa mig bra. Ska man satsa på ATI eller NVIDIA, SLi eller inte SLi? Funderar på att köra 2st Geforce 8600 GT som SLi, kostar runt 3000kr, men finns det något bättre för samma pengar?
MVH
//Alex
Hej!
Ska äntligen uppgradera datorn efter några år, och då ska jag självklart bytta ut allting.
Tänkte köpa en uppgraderingspaket hos komplett.se. Är det något att rekommendera?
Sedan funderar jag fortfarande på ett grafikkort som kan passa mig bra. Ska man satsa på ATI eller NVIDIA, SLi eller inte SLi? Funderar på att köra 2st Geforce 8600 GT som SLi, kostar runt 3000kr, men finns det något bättre för samma pengar?
MVH
//Alex
Ett Geforce 8800GTS 320MB som finns från ~2500kr bör ge bättre prestanda än dubbla 8600GT i SLI.
Det är lite ont om tester som visar 8600GT i SLI, särskilt jämfört med andra kort, men snubblade över det här testet som visar två 8600GTS i SLI mot ett 8800GTS 640MB (prestandaskillnaden mellan 8800GTS 320/640MB är obefintlig i dagsläget iaf), och det enda testet där 8600GTS-korten i SLI presterade bättre är 3DMark, i "riktiga" spel så är 8800GTS-kortet betydligt bättre.
Dessutom så skulle du behöva köpa ett annat moderkort än det i paketet för att kunna köra SLI då det saknar funktionalitet för det.
Väldigt prisvärt paket iaf, kikade lite på vad likvärdiga/aningen bättre delar med Intels Core 2 Duo-processor skulle kosta, men då blev priset 400-500 kr högre.